2011-10-06, 08:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför skulle det vara massor av folk som skulle gratta honom? Enligt MrsMagoo så var det tydligen så illa att hans mamma skrek rakt ut sin åsikt om honom.
En del andra har ju beskrivet honom som en osympatisk typ men ändå skulle han få massor av gratulationer hmm.
Det är FS själv som säger att han den 27/7 förväntat sig flera sms; se FUP, s. 958.
Citera
2011-10-06, 08:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Först vid Ålevattnet där "MJ" gör fordonsförfrågan. Enligt FS tog han en promenad till Ålevattnet samma eftermiddag.

När "MJ" skickar sms till FS den 29 befinner hon sig vid Stora Höga. FS kommer hem från Mölndal vid 10-tiden och passerar då Stora Höga.
Enligt åklagaren gick han från Stora Höga hem när fordonsförfrågan gjordes. Enligt FS tog han en promenad till Ålevattnet. Vilken version tror du på?

Enligt FS åkte han inte via Stora Höga, FUP sid 940. Varför tror du att han åkte via Stora Höga?
Citera
2011-10-06, 08:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du minns inte att du haft denna diskussion om vapen med FS. Ändå påstår du till mig att han ändrat verson om just vapnen (på msn). Du är inte trovärdig.
FS har ändrat sin version på en punkt, besöket i Brobacka. Ändå påstår du att han har ändrat sin version flera gånger. Du är inte trovärdig.
Citera
2011-10-06, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt åklagaren gick han från Stora Höga hem när fordonsförfrågan gjordes. Enligt FS tog han en promenad till Ålevattnet. Vilken version tror du på?

Enligt FS åkte han inte via Stora Höga, FUP sid 940. Varför tror du att han åkte via Stora Höga?

Jag tror att FS körde bil hem från Mölndal PÅ MORGONEN. Varför skulle han inte passera stora Höga?
På EFTERMIDDAGEN dagen innan tror jag att FS promenerade vid Ålevattnet. Även FHL frågar FS om han såg MJ där.

Har du någon bättre hypotes kring VAR "MJ" sett denna bil och bestämt sig för att kolla upp den?
Citera
2011-10-06, 08:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att FS körde bil hem från Mölndal PÅ MORGONEN. Varför skulle han inte passera stora Höga?
Därför att han undvek stora vägar, därför att han inte har körkort. Jag upprepar, varför tror du att han körde via Stora Höga?
Citat:
På EFTERMIDDAGEN dagen innan tror jag att FS promenerade vid Ålevattnet. Även FHL frågar FS om han såg MJ där.
Så du tror mer på FS än på åklagaren. Intressant.
Citat:
Har du någon bättre hypotes kring VAR "MJ" sett denna bil och bestämt sig för att kolla upp den?
Ja, där bilen befann sig vid fordonsfrågan.
Citera
2011-10-06, 09:02
Medlem
Psyncs avatar
Citat:
Han gjorde något ljusskyggt i Sollebrunn. Gömde lik, träffade langare, träffade hora. Vad det än var spelar ingen roll, hans svar blir detsamma. Han vill inte berätta vad han gjorde eller var han var. Är det så konstigt?

Ja det är rätt anmärkningsvärt, särskilt när han är föremål för en mordutredning och där han själv är huvudmisstänkt. Finns allt på att vinna med ett alibi i det här läget. Oviljan att ge ut ett sådant säger en del.
Citera
2011-10-06, 09:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Ja det är rätt anmärkningsvärt, särskilt när han är föremål för en mordutredning och där han själv är huvudmisstänkt. Finns allt på att vinna med ett alibi i det här läget. Oviljan att ge ut ett sådant säger en del.
Nej, inte alls. Det är inte hans sak att bevisa oskuld. Det är åklagarens sak att bevisa skuld.

Avsaknad av alibi är inte bevis på skuld. Om det vore det skulle jag vara skyldig till Palmemordet.
Citera
2011-10-06, 09:27
Medlem
Psyncs avatar
Citat:
Nej, inte alls. Det är inte hans sak att bevisa oskuld. Det är åklagarens sak att bevisa skuld.

Avsaknad av alibi är inte bevis på skuld. Om det vore det skulle jag vara skyldig till Palmemordet.

Självklart är det så men hade du varit huvudmisstänkt i Palmemordet hade det varit i ditt intresse att lägga fram ett alibi för att slippa onödigt utdragen rättsprocess med en mängd indicier och händelser som pekar på att du är skyldig till mordet.
Citera
2011-10-06, 09:34
Bannlyst
Citat:
Därför att han undvek stora vägar, därför att han inte har körkort. Jag upprepar, varför tror du att han körde via Stora Höga?Så du tror mer på FS än på åklagaren. Intressant.

Ja, där bilen befann sig vid fordonsfrågan.

Jag hoppas att FS kommer påstå att han tog en annan väg hem i HR. Varför behåller jag för mig själv.
Citera
2011-10-06, 09:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hoppas att FS kommer påstå att han tog en annan väg hem i HR. Varför behåller jag för mig själv.
Jag dör av nyfikenhet.

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga, varför tror du att han körde via Stora Höga?

Du har inte heller kommenterat min slutsats, så jag formulerar om det till en fråga: Tror du mer på FS när han säger att han var vid Ålevattnet, än åklagaren som säger att han var på väg gående från Stora Höga hemåt?
Citera
2011-10-06, 09:59
Bannlyst
Citat:
Jag dör av nyfikenhet.

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga, varför tror du att han körde via Stora Höga?

Du har inte heller kommenterat min slutsats, så jag formulerar om det till en fråga: Tror du mer på FS när han säger att han var vid Ålevattnet, än åklagaren som säger att han var på väg gående från Stora Höga hemåt?

Sån tur har vi inte..
Vi får se om färdväg blir en fråga i HR, då kommer du förstå vad jag menade.
Jag tror att FS befann sig exakt på samma ställe där Marinas mobil befann sig. Om det var vid Ålevattnet eller på vägen dit/hem kan jag inte veta.
Citera
2011-10-06, 10:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att FS befann sig exakt på samma ställe där Marinas mobil befann sig. Om det var vid Ålevattnet eller på vägen dit/hem kan jag inte veta.
Om jag berättar att golfbanan ligger i mobilcell Stora Höga N och fordonsförfrågan gjordes via Kode O, kan du då bestämma dig för om du tror på FS eller åklagaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in