2011-10-05, 12:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Suck, jag hade inte tänkt ge mig in i det här tramsandet men nu får ni väl ändå ge er. Ska ni backa upp era undermåliga argument med uppenbara lögner?

En signal, oavsett om det är ett försök att skicka sms eller ringa någon, från en mobiltelefon färdas inte med ljusets hastighet från mobilen till närmaste mast. Den som påstår så har ingen, absolut ingen, förståelse för ingående teknik eller grundläggande fysik.

Vad FHL Nejding har sagt eller inte är rätt irrelevant eftersom jag nog tror att vi alla kan vara överens om att han inte tycks ha den största tekniska kännedomen. Det han kallar sammanstötning kan vara allt ifrån ett försök till samtal, ett P-t-T (alltså Push to Talk) eller ett sms. Jag skulle således inte tolka det som att man menar att telefonerna rent fysiskt har stött samman och att det därigenom skulle ha uppstått någon kontakt direkt mellan telefonerna, för detta är inte möjligt på annat vis än med Bluetooth och det syns inte i nätet.

Hur var det nu med att hålla dig till känd information, vilket du hävdar här https://www.flashback.org/sp33268433 ?

Den information som lagras är avsändande mast och huruvida SMS:et sedan mellanlagras pga att mottagarens telefon inte kan nås vid tillfället är helt irrelevant. Mellanlagrade sms byter inte avsändarinformation när mottagande telefon blir tillgänglig eller om avsändande telefon sätts på igen på annan plats och kopplar upp mot annan mast. Visa gärna belägg för din tes eller håll dig enbart till känd information och fakta.

Vidare föreligger det som uppenbart att ett antal skribenter bör läsa på om handover.

/Me återgår till att passivt beskåda eländet.

Vad tillför detta miserabla inlägg?

Har jag påstått att en signal gått med ljusets hastighet, har jag ens nämnt att det är möjligt?

Om du haft den minsta hjärnkapaciteten så hade du förstått att mina inlägg är ett ifrågasättande av alternativa förklaringar till fakta.

Kan du inte hålla dina löften och hålla dig från tråden då du uppenbart inte tillför något av relevans.
Citera
2011-10-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var, på vilken karta, hittar du dessa streckade linjer?

Telefonlistan inlämnad till Uddevalla tingsrätt U345-10 med bilagor
Ankom TR 2011-08-24

Pdf sidan 13: 4.2.5 Visualisering av mastpositioner
Citera
2011-10-05, 12:49
Medlem
[quote=Lalajlaj]Ja, och då har sms:et mellanlagrats på telias server och skickas ut när det finns täckning.[

Det är inta så svårt att ta sig med en fyrhjuling från Gårevattenssjön till Diserödsvägen. Där fyrhjulingen hittades. Är det någon som varit där och letat
Citera
2011-10-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Svaret är solklart, enkelt, logiskt och byggt på den tekniska specifikation som finns och tillsammans med den händelse som skett även förklarligt.

Telefonerna befann sig på två olika platser och under två olika master. Allt annat är bara fantasier.

Fnero52 förklarade igår att signalerna går med en hastighet av 300 000 km per sekund, det innebär i teorin att signalen skulle hinna 7 varv runt jordklotet inom loppet av en sekund.

Oavsett min åsikt i detta påstående så innan jag vidare diskuterar sänd och mottagningstider får du motbevisa fnero52:s inlägg, vilket än mer motsäger din teori.
Ursäkta men du har inte förstått. Tidsangivelsen består inte bara av timmar, minuter och sekunder. Systemet mäter tiden betydligt nogrannare än så, singnalen går med en hastighet av 300 000 km per sekund och tidsangivelsen är så nogrann att singnalen bara hinner att gå 10 meter innan ny tidsangivelse anges, det är minde än nanosec vi kan räkna med. Jag har tidigare delgett er att hela GSM systemet bygger på tid. Det är inte fantasier att mobiltelefonerna befinner sig på samma plats, var och en registrerade på olika master, den ena x tid från mast Ā den andra x tid från mast B. Tiden kan omvandlas i meter eftersom man vet vilken hastighet singnalen har. Det vill säga MJ telefon är x meter från masten Stora Höga, FS mobil är x meter från Kode N allså samma plats.
Mitt råd är att vi inte kan diskutera telefonernas förehavande då vi vet soffors för lite och har inte tilräckligt med data.
Citera
2011-10-05, 12:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Telefonlistan inlämnad till Uddevalla tingsrätt U345-10 med bilagor
Ankom TR 2011-08-24

Pdf sidan 13: 4.2.5 Visualisering av mastpositioner
Det är kraftledningar.
Citera
2011-10-05, 12:59
Bannlyst
Citat:
Det är kraftledningar.

Du får titta på den streckade linjen som går lite diagonalt..
Citera
2011-10-05, 13:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du får titta på den streckade linjen som går lite diagonalt..
Det är det jag gör. Gör det du också, i min länk, och tala om vad du ser.
Citera
2011-10-05, 13:02
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad tillför detta miserabla inlägg?

Har jag påstått att en signal gått med ljusets hastighet, har jag ens nämnt att det är möjligt?

Om du haft den minsta hjärnkapaciteten så hade du förstått att mina inlägg är ett ifrågasättande av alternativa förklaringar till fakta.

Kan du inte hålla dina löften och hålla dig från tråden då du uppenbart inte tillför något av relevans.

De enda fakta som framkommer från ditt håll är de som påvisar din fullständiga okunskap gällande det du alltför villigt yttrar dig om och det faktum att du inte kan låta bli att gå till personangrepp i var och vartannat inlägg. Du har hittills inte kunnat belägga något av det du hävdar med fakta och du undviker medvetet att besvara frågor gällande källor, för hur var det nu med det du hävdade om att du satt med tillgång till slasken?

Undra vems inlägg som är miserabla och undermåliga.
Citera
2011-10-05, 13:04
Medlem
Citat:
Det är kraftledningar.

Hahaha nu får du väl lägga av
jag har aktivt varit orienterare så visst ser jag att de på kartan finns 2 st kraftedningar

jag menar de streckade handritade linjerna från masternas positioner
På kartan har dessa streckade linjer ritats in för hand eller i "photoshop"
för Stora Höga Norr och Kode Öst
på samma sätt som dom små cirklarna tillkommit för masternas positioner
samt textrutan med Stora Höga N, Kode O samt Marinas bostad
Senast redigerad av Joakim65 2011-10-05 kl. 13:08.
Citera
2011-10-05, 13:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ursäkta men du har inte förstått. Tidsangivelsen består inte bara av timmar, minuter och sekunder. Systemet mäter tiden betydligt nogrannare än så, singnalen går med en hastighet av 300 000 km per sekund och tidsangivelsen är så nogrann att singnalen bara hinner att gå 10 meter innan ny tidsangivelse anges, det är minde än nanosec vi kan räkna med. Jag har tidigare delgett er att hela GSM systemet bygger på tid. Det är inte fantasier att mobiltelefonerna befinner sig på samma plats, var och en registrerade på olika master, den ena x tid från mast Ā den andra x tid från mast B. Tiden kan omvandlas i meter eftersom man vet vilken hastighet singnalen har. Det vill säga MJ telefon är x meter från masten Stora Höga, FS mobil är x meter från Kode N allså samma plats.
Mitt råd är att vi inte kan diskutera telefonernas förehavande då vi vet soffors för lite och har inte tilräckligt med data.

Du behöver inte ursäkta dig och jag vet, det du berättar är inget nytt.

Det allt handlar om just nu är att den enklaste förklaringen till den information som finns troligtvis är den rätta. att försöka hitta alternativa förklaringar till den kända information är bara spekulationer, teorier, gissningar och i vissa fall fantasier.
Citera
2011-10-05, 13:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
De enda fakta som framkommer från ditt håll är de som påvisar din fullständiga okunskap gällande det du alltför villigt yttrar dig om och det faktum att du inte kan låta bli att gå till personangrepp i var och vartannat inlägg. Du har hittills inte kunnat belägga något av det du hävdar med fakta och du undviker medvetet att besvara frågor gällande källor, för hur var det nu med det du hävdade om att du satt med tillgång till slasken?

Undra vems inlägg som är miserabla och undermåliga.

Då ska du få en sista chans, med tanke på att du är på god väg att idiotförklarar dig själv. Ta fram allt som påvisar min okunskap och visa på att jag har fel, innan dess är du inte trovärdig i dina påståenden.

Visa även på vad jag hävdar är sanning och där jag undanhåller källan istället för att snacka massa skit.

Det är endast du som har satt ribban angående personangreppen, så inte ens det kan du lägga på mitt ansvar.
Citera
2011-10-05, 13:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Hahaha nu får du väl lägga av
jag har aktivt varit orienterare så visst ser jag att de på kartan finns 2 st kraftedningar

jag menar de streckade handritade linjerna från masternas positioner
På kartan har dessa streckade linjer ritats in för hand eller i "photoshop"
för Stora Höga Norr och Kode Öst
på samma sätt som dom små cirklarna tillkommit för masternas positioner
samt textrutan med Stora Höga N, Kode O samt Marinas bostad
Okej, nu ser jag vad du menar. Jag saknar begränsningslinjer för Kode N. Det skulle vara intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in