2011-11-27, 14:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad jag har sett och hört så hade inte föräldrarna något mot FS.
Däremot systrarna kände sig förbisedda över att M valde FS framför dem.
I TRs förhör med syster H så framkom det att hon gav M ett ultimatum den 23/7, och det var att M fick välja mellan henne eller FS.

Vi kanske inte ska förstora upp att hela familjen var engagerad över Ms val av pojkvän när det bara var systrarna.

Det får man verkligen hoppas att dom hade lite att säga om att Marina va ihop med en som är dömd 18 gg och röker brass. Inte arbetar en enda gång i hela sitt liv.Slår sitt barn och sina x.
Tja listan kan göras lång, så jag hoppas att dom verkligen hade något att säga om detta slödder. Annars anser jag att dom inte är normala.
Citat:
Enligt syster H som hade kontakt med M den 23/7 så verkar M inte vara riktig färdig med FS eftersom syster H ställe ett ultimatum att M fick välja mellan FS eller H.
Jo då det var färdigt ett år innan i alla fall för Marinas del hur Fredrik tolkade detta kan man spekulera om och allt tyder på att han blev svartsjuk och mördade henne.

Citat:
Vem säger att M ville bli av med FS innan sommaren slut?
Tidigare än så skulle jag tippa på.
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Brevet från Marina till Fredrik sid 1138.
Bra där är klart vad hon ville och inte vill och det klargör hur plågad hon är av Fredrik.
Usch!
Citera
2011-11-27, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Väluppfostrad då, men oftast inte annars? Om man inte vill bli störd kan man låta bli att svara eller avvisa samtalet.

Jag tycker inte det är en petitess. Det verkar som om M inte ville prata med C just därför att hon messade. Och att M grät i telefon har vi bara C:s ord på.

Jag kan bara beklaga att du väljer att inte tro på de personer som faktiskt är att lita på. Du sväljer däremot FS lögner med hull och hår, det är ditt val.
Citera
2011-11-27, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag kan bara beklaga att du väljer att inte tro på de personer som faktiskt är att lita på. Du sväljer däremot FS lögner med hull och hår, det är ditt val.
När svalde jag FS lögner med hull och hår senast?
Citera
2011-11-27, 14:43
Bannlyst
Citat:

Ja, det vet du nog bäst själv. Du ifrågasätter aldrig FS, gör honom till offer och smutskastar offret, hennes familj och har inga problem med att ifrågasätta deras trovärdighet.
Citera
2011-11-27, 14:44
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:

Vet du vad han säger som är lögn? Vet du vad han säger som är sanning? Vet du vad C säger som är lögn? Vet du vad C säger som är sanning?
Citera
2011-11-27, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det vet du nog bäst själv. Du ifrågasätter aldrig FS, gör honom till offer och smutskastar offret, hennes familj och har inga problem med att ifrågasätta deras trovärdighet.
Eftersom du påstår det måste du veta. Så, när?
Citera
2011-11-27, 14:47
Bannlyst
Citat:
Eftersom du påstår det måste du veta. Så, när?

Varje gång du inte ifrågasätter honom som du gör med alla andra rörande detta fall.
Citera
2011-11-27, 14:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varje gång du inte ifrågasätter honom som du gör med alla andra rörande detta fall.
Jag behöver inte ifrågasätta honom, det gör så många andra bättre. Så, när svalde jag FS lögner med hull och hår?
Citera
2011-11-27, 14:54
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte ifrågasätta honom, det gör så många andra bättre. Så, när svalde jag FS lögner med hull och hår?

Du har redan fått svar. Jag uppfattar dig som så att du tror på honom och har ytterst svårt att lita på andra inblandade som tvärtemot FS har trovärdighet. Har du problem med detta får du göra något åt det, annars fortsätt som vanligt.
Citera
2011-11-27, 15:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Enligt syster H som hade kontakt med M den 23/7 så verkar M inte vara riktig färdig med FS eftersom syster H ställe ett ultimatum att M fick välja mellan FS eller H.
Nu har du väl ändå missuppfattat något?

MJ synes ha varit beredd att in i det längsta vänta på att FS ska skaffa en egen boplats. Under tiden använder hon honom till diverse göromål, och man kan anta att hon därför (och så länge ingenting mer drastiskt händer) anser att någon omedelbar avhysning inte behöver äga rum, åtminstone inte så länge hon inte har någon ny partner som ev. skulle kunna ställa ett ultimatum. - Hennes ambivalens återspeglas bl a i diverse chattar:

FUP, s. 540:
Citat:
2010-06-16 M säger: "förhoppningsvis har jag huset tillbaka till semestern"
/.../
2010-06-17
M säger: "jag vill slå ihjäl mitt ex och har NOLL lust att ta ut det på dig"
/.../
2010-07-04
M säger att hon är nöjd med exet... han är användbar, lägger om trädgården och skall bygga om 2 altaner som behövs ordnas
/.../
A frågar: "När skall han flytta?"
M säger: "Så snart när han fått godkänt på en lägenhet"
FUP, s. 503:
Summa summarum: MJ letar med ljus och lykta efter en ny, gärna praktiskt sinnad, fulltidspartner och har ännu ingen 100%-ig motivation att bokstavligen kasta ut FS i kylan, i vart fall inte så länge han fortsätter med sin matlagning och sina reparationer av lampskärmar mm. - Och FS ser naturligtvis till att påbörja så många nya projekt som möjligt: plattläggning, takomläggning, altanbygge, virkestransporter, vedhuggning... - Och ingenting blir gjort... Inte ens lampskärmen som i fyra års tid har legat och skräpat bakom skohyllan har han orkat auktionera bort.
Citera
2011-11-27, 15:13
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Jag hittade tillägget.

Enligt telefonlistan var det C som ringde.

Jag tror inte att de citat jag gjorde ur FUP om M:s situation på jobbet är mina påhitt. Problemen hemma bidrog säkert till M:s stress, men jobbet höll på att ta knäcken på henne. Däremot är det ditt påhitt att coachen sa i TR att det gick bra på jobbet.

Nu hittade jag även det här, FUP sid 636:

Kort och gott, problem med jobb, problem med familj, problem med pojkvän. Inte konstigt om hon drog.

Då har Mästerdetektiven löst hela gåtan. Marina har ju självklart gått in i väggen, blivit utbränd helt enkelt! Att ingen tänkte på det.

Hon har förmodligen bara gett sig ut i skogen, till mossen norr om huset, där hon sjunkit ner i en av hålorna. Sen har hon tagit ett djupt andetag och slutligen somnat in och på så sett tagit sitt liv och därmed försvunnit spårlöst. Innan det lekte hon och FS vampyrlekar där de sköt hej vilt med en pistol och tömde henne på massa blod som hon haft i garderoben. De spelade hårdrock på hög volym också så grannarna skulle ha nåt att prata om.

Du väljer att ifrågasätta och misstro vittnesmål från familjemedlemmar, som dessutom i vissa fall överensstämmer med FS tidigare relationer. Folk som de aldrig träffat, ändå delar de uppfattning.
Men FS tar du i försvar, känner ni varandra sen tidigare? Har ni rökt på tillsammans förr?
Du har ju inte en aning om vad han säger som stämmer. Han har ett eget konto här om han vill tillföra tråden något, så lägg av att framföra hans talan och åsikter här. Jag har aldrig förstått varför han började skriva här, han vill ju inte spekulera alls i vad som kan ha hänt. Han hänvisar ju bara till hennes kontakter men kan inte utveckla det mer. Ändå är han den som sist stod henne närmast. Kunde han inte svara på frågor under sina fem månader i häktet så kan han väl inte det nu heller. Mindes han inte då, minns han väl inte nu heller. För han borde väl ha förstått att han skulle få frågor om fallet när han började skriva här?

Alla här har förstått att du ogillar utredningen och anser att FS är oskyldig och att du vill få fram en alternativ GM. Hur tycker du att det har gått med det? Jag har inte sett varken dig eller någon annan komma med ett förslag som håller, inte heller ett scenario som håller.

Jag är inte heller speciellt intresserad av att fota jjagares skjutexperiment för att ge dig underlag att spamma sönder ytterligare 300 sidor med massa förnekande, FS påstår och nya påhitt av dig och ditt orimliga, osannolika och ologiska sätt att tänka och se på saker. Det vore ju som att försöka släcka en eld med bensin!

Jag drar mig ur tråden helt, pga Quarrel och Tulpanpernillas meningslösa ältande! Jag har ju ändå inte tillfört tråden nåt av värde! Önskar alla lycka till i fortsättningen! Någon gång kommer väl sanningen fram.

PS: Jag anser att Quarrel löst hela gåtan så nu kan ju nån moderator lika gärna stänga ner tråden så kan han och FS starta en ny, som förslagsvis kan heta: Quarrels 1000 anledningar till FS oskuld i Marina Johanssons försvinnande. Det är ju ändå vad de senaste 500 sidorna har handlat om...
Citera
2011-11-27, 15:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Då har Mästerdetektiven löst hela gåtan. Marina har ju självklart gått in i väggen, blivit utbränd helt enkelt! Att ingen tänkte på det.

Hon har förmodligen bara gett sig ut i skogen, till mossen norr om huset, där hon sjunkit ner i en av hålorna. Sen har hon tagit ett djupt andetag och slutligen somnat in och på så sett tagit sitt liv och därmed försvunnit spårlöst. Innan det lekte hon och FS vampyrlekar där de sköt hej vilt med en pistol och tömde henne på massa blod som hon haft i garderoben. De spelade hårdrock på hög volym också så grannarna skulle ha nåt att prata om.

Du väljer att ifrågasätta och misstro vittnesmål från familjemedlemmar, som dessutom i vissa fall överensstämmer med FS tidigare relationer. Folk som de aldrig träffat, ändå delar de uppfattning.
Men FS tar du i försvar, känner ni varandra sen tidigare? Har ni rökt på tillsammans förr?
Du har ju inte en aning om vad han säger som stämmer. Han har ett eget konto här om han vill tillföra tråden något, så lägg av att framföra hans talan och åsikter här. Jag har aldrig förstått varför han började skriva här, han vill ju inte spekulera alls i vad som kan ha hänt. Han hänvisar ju bara till hennes kontakter men kan inte utveckla det mer. Ändå är han den som sist stod henne närmast. Kunde han inte svara på frågor under sina fem månader i häktet så kan han väl inte det nu heller. Mindes han inte då, minns han väl inte nu heller. För han borde väl ha förstått att han skulle få frågor om fallet när han började skriva här?

Alla här har förstått att du ogillar utredningen och anser att FS är oskyldig och att du vill få fram en alternativ GM. Hur tycker du att det har gått med det? Jag har inte sett varken dig eller någon annan komma med ett förslag som håller, inte heller ett scenario som håller.

Jag är inte heller speciellt intresserad av att fota jjagares skjutexperiment för att ge dig underlag att spamma sönder ytterligare 300 sidor med massa förnekande, FS påstår och nya påhitt av dig och ditt orimliga, osannolika och ologiska sätt att tänka och se på saker. Det vore ju som att försöka släcka en eld med bensin!

Jag drar mig ur tråden helt, pga Quarrel och Tulpanpernillas meningslösa ältande! Jag har ju ändå inte tillfört tråden nåt av värde! Önskar alla lycka till i fortsättningen! Någon gång kommer väl sanningen fram.

PS: Jag anser att Quarrel löst hela gåtan så nu kan ju nån moderator lika gärna stänga ner tråden så kan han och FS starta en ny, som förslagsvis kan heta: Quarrels 1000 anledningar till FS oskuld i Marina Johanssons försvinnande. Det är ju ändå vad de senaste 500 sidorna har handlat om...
Då önskar jag dig God Jul i förskott!
Det du kallar ältande kan bero på att det finns mer underlag än bara fup, och då syftar jag på material som ingår i fallet och inte skvallertjafs här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in