Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej ingen av de hundar som använts ska markera blodet det ser ut som man sökt med tekniken i stället på blodbesudlingar.
Du kan inte de olika hundarnas uppgifter helt enkelt och förstår inte att just blodet i det här fallet inte skulle markeras av hund.
Nej du tippar fel blodhundar användes i Elinfallet för att spåra gärningsmannen och hans steg.
Rapport Sök med blodhund (Spårhundsgruppen från Elinfallet
Jag har haft 3 brukshundar och dom reagerar inte på blod men visst på mens så det var det dummaste jag har hört.
Finns hundar som käkat upp både binda och trosa med mens så lägg ner skitsnacket.
Privathundar ska inte jämföras med utbildade kriminalhundar måste du förstå de är tränade för att markera det dom är tränade för.

Jodå magoo, det kan jag visst. Jag vet också att en hund klarar flera specialiteter.
Och jag har aldrig påstått att hundarna som användes borde ha markerat, utan reagerat.
Och handen på hjärtat magoo, även om dina hundar hade reagerat på blod, så skulle du väl aldrig berätta det. Inte nu när du, på ditt vanliga vis, ska frälsa alla som inte är av samma åsikt som du själv.
Mens är så mycket mer än blod magoo. Och min hund kanske också hade ätit bindor, om det hade serverats, det kom liksom aldrig för mig att testa. Han nosade dock inte menstruerande kvinnor emellan benen, men däremot gärna barn som hade bajsat i blöjan.
Med det vill jag säga att ointresset för kvinnors underliv inte berodde på att han var väluppfostrad, utan att det helt enkelt inte verkade vara av intresse.
F ö så är Blodhund en ras.