2011-09-23, 15:56
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur lång tid måste kroppen ha legat i sängen för att blodet(ca 2 dl) ska ta sig igenom bäddmadrassen ner i resårbotten?

högst 30 sekunder om hennes hjärta arbetade den tiden
Citera
2011-09-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, hur svårt är det att fixa ett sådant.

För fyrhjulingen har ingen ersättning betalats ut, eventuellt i såna fall för skador. Däremot har ersättning för släpvagnen betalats ut i januari 2011 då den inte var återfunnen då.

Jag reserverar mig för att följande fråga eventuellt är lite offtopic (radera du, moderator, om detta är irrelevant), men vet Du Lalajlaj hur stor denna ersättning var?

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 16:06. Anledning: Röker lite cigarr, he he...
Citera
2011-09-23, 16:08
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur lång tid måste kroppen ha legat i sängen för att blodet(ca 2 dl) ska ta sig igenom bäddmadrassen ner i resårbotten?
högst 30 sekunder om hennes hjärta arbetade den tiden
Frågan är omöjlig att besvara beroende på att det inte går att förstå den.
Eftersom man inte vet vad perVers svarar på går det inte att förstå svaret heller.

Jag kan gissa vad pV2.1 har svarat på, men nu är detta inte Jeopardy!

Ett annat exempel på en omöjlig fråga:
Vad är det för skillnad på en anka?

Senast redigerad av essohasse 2011-09-23 kl. 16:13.
Citera
2011-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Frågan är omöjlig att besvara beroende på att det inte går att förstå den.
Eftersom man inte vet vad perVers svarar på går det inte att förstå svaret heller.

Jag kan gissa vad pV2.1 har svarat på, men nu är detta inte Jeopardy!

Ett annat exempel på en omöjlig fråga:
Vad är det för skillnad på en anka?

Hej essohasse!

Jag tycker att du verkar vara ganska smart (allvarligt talat faktiskt) och samtidigt lite skönt småaggressivio, som dom säger dom som är italienska/svenskar...

Fråga: Hur tror DU att Marinas försvinnande/död har gått till?

Jag efterlyser inget predikande "facit", utan bara en hypotetisk, men ändå relevant teori.

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 17:17. Anledning: Jag tycker att essohasse är både smart och hård och snäll och arrogant... :-D
Citera
2011-09-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En sak vet vi. När kvarlevorna av Marina hittas kommer hon vara klädd i sina trasiga jeansshorts och en svart top. Det var dessa kläder hon bar ute på Tjörn och det är de enda kläder hennes anhöriga saknar. Dessutom säger FS att hon bar dessa shorts sista gången han såg henne. Det får mig att tro att hon dog natten till den 28..Det är nog inte så väldigt vanligt att tjejer bär samma kläder flera dagar i rad, särskilt inte att de bär kläder de haft ute på sjön en hel dag och sen ska på "dejt".

Hur säkert "vet" du/vi detta? Har du någon ytterligare indicie eller bevis som kan styrka detta, eller är det bara ett antagande i all välmening?
Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 17:27. Anledning: Bajsnödig nu igen, beklagar essohasse... :-S
Citera
2011-09-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Ni missar ett par saker; det är inte säkert att det blev ett utgångshål om vapnet var gammalt och inte optimalt laddat med rätt ammo.

Du är mycket snygg och har ett väldigt vackert hår (om det nu är Du på avatarbilden) ;-)

OnTopic: Jag tror INTE att vapnet i fråga har något som helst att göra med Marinas försvinnande, det är möjligtvis ett efterhandskonstruerat villospår ála Henning Mankell...

Jag tror att FS just nu sitter i ett icke namngivet land, och planerar sin fortsatta vistelse i ett namngivet land som heter Thailand eller Estland! Kanske Gotland...?
Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 17:52. Anledning: VAR ÄR FS och maskroos?????????????
Citera
2011-09-23, 18:05
Medlem
Varför har Artmix och maskroos slutat att skriva i denna tråd? Någon som vet? (eller tror?) Har han/hon/dom flytt landet eller?

Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-23 kl. 18:24. Anledning: Måste byta luftfilter på min Volvo 144 -69:a ikväl!!! Den har B20-motor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2011-09-23, 18:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esse
Angående blodet och hundarna, vilket typ av hund det än må vara, så regarerar en tränad hund på lukten som den mängden blod avger. Den markerar det inte som ett fynd, då hunden ska markera det den är tränad för, liklukt, knark eller whatever.
I ett tränat och tajt hundförarteam upptäcker hundföraren att hunden reagerar men inte markerar.

Min gissning är att det är ett nytt team i någon form. Inlånad hund/förare eller ett nytt team.
Detta står kanske att läsa i tråden.
Min förra, helt otränade hund hade smak för blod. Han reagerade inte på allt, t,ex, inte på kvinnor som hade menstruation.
Exempel
Det verkar för mig helt ofattbart att ingen av hundarna har visat intresse för sängen.
Och åklagarens uttalande om att MJ har varit vid liv när hon forsladet bort, är ett måste för att hans hypotes ska hålla.
Men som sagt, har både likhund och "vanlig" hund varit i huset, då undrar jag om blodet öht fanns där.

Beträffande din tes om ett ev. nytt team, så tippar jag på att hundförarna inte läste sina hundar.
Citera
2011-09-23, 19:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Min förra, helt otränade hund hade smak för blod. Han reagerade inte på allt, t,ex, inte på kvinnor som hade menstruation.
Exempel
Det verkar för mig helt ofattbart att ingen av hundarna har visat intresse för sängen.
Och åklagarens uttalande om att MJ har varit vid liv när hon forsladet bort, är ett måste för att hans hypotes ska hålla.
Men som sagt, har både likhund och "vanlig" hund varit i huset, då undrar jag om blodet öht fanns där.

Beträffande din tes om ett ev. nytt team, så tippar jag på att hundförarna inte läste sina hundar.

Nej ingen av de hundar som använts ska markera blodet det ser ut som man sökt med tekniken i stället på blodbesudlingar.
Du kan inte de olika hundarnas uppgifter helt enkelt och förstår inte att just blodet i det här fallet inte skulle markeras av hund.

Nej du tippar fel blodhundar användes i Elinfallet för att spåra gärningsmannen och hans steg.
Rapport Sök med blodhund (Spårhundsgruppen från Elinfallet

Jag har haft 3 brukshundar och dom reagerar inte på blod men visst på mens så det var det dummaste jag har hört.
Finns hundar som käkat upp både binda och trosa med mens så lägg ner skitsnacket.
Privathundar ska inte jämföras med utbildade kriminalhundar måste du förstå de är tränade för att markera det dom är tränade för.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-23 kl. 19:08.
Citera
2011-09-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Likhundarna har helt enkelt inte känt någon doft av lik.
Vad beror det på?`

Hundarna missade doften precis som polisen missade blodfläcken - ingen hade nån riktigt bra dag helt enkelt.
Citera
2011-09-23, 19:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Hundarna missade doften precis som polisen missade blodfläcken - ingen hade nån riktigt bra dag helt enkelt.

Vilken av hundarna i FUP skulle markera blod?
Citera
2011-09-23, 19:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej ingen av de hundar som använts ska markera blodet det ser ut som man sökt med tekniken i stället på blodbesudlingar.
Du kan inte de olika hundarnas uppgifter helt enkelt och förstår inte att just blodet i det här fallet inte skulle markeras av hund.

Nej du tippar fel blodhundar användes i Elinfallet för att spåra gärningsmannen och hans steg.
Rapport Sök med blodhund (Spårhundsgruppen från Elinfallet

Jag har haft 3 brukshundar och dom reagerar inte på blod men visst på mens så det var det dummaste jag har hört.
Finns hundar som käkat upp både binda och trosa med mens så lägg ner skitsnacket.
Privathundar ska inte jämföras med utbildade kriminalhundar måste du förstå de är tränade för att markera det dom är tränade för.
Jodå magoo, det kan jag visst. Jag vet också att en hund klarar flera specialiteter.
Och jag har aldrig påstått att hundarna som användes borde ha markerat, utan reagerat.
Och handen på hjärtat magoo, även om dina hundar hade reagerat på blod, så skulle du väl aldrig berätta det. Inte nu när du, på ditt vanliga vis, ska frälsa alla som inte är av samma åsikt som du själv.

Mens är så mycket mer än blod magoo. Och min hund kanske också hade ätit bindor, om det hade serverats, det kom liksom aldrig för mig att testa. Han nosade dock inte menstruerande kvinnor emellan benen, men däremot gärna barn som hade bajsat i blöjan.
Med det vill jag säga att ointresset för kvinnors underliv inte berodde på att han var väluppfostrad, utan att det helt enkelt inte verkade vara av intresse.

F ö så är Blodhund en ras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in