2011-09-19, 18:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Och var hade då kulan hamnat?
Nån som minns om man kikade i sängbotten? Rent teoretiskt så kan kulan sitta i stommen, men eftersom kulan i väggen är borta så är troligtvis ingen kula kvar i sängen. Men det kan hända att det finns ett spår av kulans bana.
Ett annat alternativ är att kulan har nuddat vid en fjäder och rikoschetterat.
Citera
2011-09-19, 18:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om samma typ av vapen användes här som det vapen som användes i Knutby, som du påstår hypotesen är här, så undrar jag om du även har en hypotes om vems vapnet i såfall var?

För mig veterligen så hade Marina inte en 38 kalibrig revolver i sin ägo.

Den som har sett en avrättning med bra bildkvalite vet att det skvätter ordentligt. Jag såg ett 30 tal avrättningar i går där pistol användes mot huvudet och i de fall som bildkvaliten var bra så såg man hur det skvätter från kulans utgångshål.

Varför kan det inte sitta 10 kulor kvar i kroppen, om vi nu ska spekulera, och om vi ändå ska sitta och hitta på egna vapenuppgifter så kanske GM hade en k-pist.
¨'
Det står i fup om 38 kalibern men det är en hypotes angående 9 mm.
Så det är fortfarande en hypotes.
Det beror på hur det skvätter och det verkar inte ha skvätt i Knutby vad beror det på?
Nej en pistol saknas eller? Plus sänglinne och bäddmadrasser?

Undersökningsmetoder
Sökt med vapensökande hund och metalldetektor efter tomhylsor på vändplatsen.
Sammanställningar av undersökningar och resultat
I den östra delen av vändplatsen hittades tre tomhylsor som förefaller vara av kaliber 9
mm. I den västra delen av vändplatsen och intill den västra delen hittades en hylsa av
kaliber 22 och två gevärshylsor.
Eje Noréen, bombtekniker och bombhundförare.

Anledning till uppkomna frågor om vapnet är att det i tidigare förhör talats om Marina skulle
inneha en pistol vilken inte påfunnits vid undersökningar i hennes bostad. Denna punkt 2
belgiska revolvern kunde då eventuellt tänkas vara "pistolen". Det förklarade då ur polisiär
synpunkt finns möjligheten "pistolen"eventuellt kunde vara brottsvapnet. Laila förstår men
kan inte tänka klart över den uppkomna "vapendiskussionen".
Förhöret avslutat kl 10.15. Nedtecknat i koncept..i efterhand nedtecknat i förhörsform

Delges att anmälan är ang. ett hagelgevär och en pistol och tillfrågas specifikt
om pistolen.
Aina uppgav att hon och Marina var hemma hos hennes bror Alex och där hade
Alex lämnat över pistolen till Marina. Aina uppgav även, spontant, att Marinas
pojkvän Fredrik var med vid detta tillfälle.
På fråga om när det var uppgav Aina att det var på hösten. Kommer inte ihåg
vilket år, kan ha varit för ca 4-5 år sedan.
Vapnet skulle Marina förvara i Per vapenskåp
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-19 kl. 18:36.
Citera
2011-09-19, 18:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala<br /> <br /> [I
conspiratoriskt [/i] men ditt inlägg tog av

Ser inte vad du skriver här förstår inte riktigt det ser tämligen ut som du inte är klar med eventuella problem med ord.

Så var är den pistolen Marina fick av sin bror som va hennes morfars?

Nej, men jag tänker bara egentligen.. har du skjutit med något vapen?
Ja, jag har skjutit med pistolen en gång.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-19 kl. 18:39.
Citera
2011-09-19, 18:45
Medlem
Möjligheten finns att Marina har försvunnit frivilligt. Förstår inte varför inte interpol blivit inkopplade, speciellt som det kom tips om att hon hade tänkt sticka. Även om tipset kom…

Det troligaste är trots allt att hon blivit mördad. En GM måste veta var vapnet finns, var inkontinensskydd förvaras osv. Om man talar om en alternativ GM, måste denne även veta när FS kommer tillbaka. Det kunde ingen veta, inte ens FS, eftersom han inte verkar kunna klockan alls.

Att han skulle kunna få henne i säng med fängsel eller rep borde han nog ha klarat. Sedan undrar jag hur mycket blodstänk det skulle bli om han kastar täcke och/eller kudde över henne innan skottet brinner av?

Har man fått verifierat att FS och hans lilla ”blondie” inte hade någon kontakt alls före september?

Jag har gått igenom vallningsfilmerna flera gånger för att lyssna in skiftningar i tonläge, tonfall och uttryckssätt. När de kommer mot Ålevatten, får FS frågan om han gick genom skogen. Där blir han lite ”extra” och övertydlig. Kan vara att det är just där han hade i åtanke, när han pratade om att han visste den perfekta platsen för att dumpa en kropp.
Citera
2011-09-19, 18:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
¨'
Det står i fup om 38 kalibern men det är en hypotes angående 9 mm.
Så det är fortfarande en hypotes.
Det beror på hur det skvätter och det verkar inte ha skvätt i Knutby vad beror det på?
Nej en pistol saknas eller? Plus sänglinne och bäddmadrasser?

Det är riktigt att de tror att det är en 9 mm kula. Bild på pistolen och märke finns i tråden, hittar inte det nu, och den skiljer en hel del mot den Smith och Wesson kaliber 38 som Sara använde i Knutby.

I Knutby så sköt Sara kvinnan med tre skott, ett i låret och två i huvudet. Dock avlossades samtliga skott ned mot madrassen vilket innebar att skvättet gick direkt in i madrassen då det alltid skvätter från utgångshålet.

Länkar inte till avrättning, den som vill forska i detta hittar själv denna information i kulturavdelningen under Mondo, Gore och Bizarr.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-09-19 kl. 18:59.
Citera
2011-09-19, 19:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är riktigt att de tror att det är en 9 mm kula. Bild på pistolen och märke finns i tråden, hittar inte det nu, och den skiljer en hel del mot den Smith och Wesson kaliber 38 som Sara använde i Knutby.

I Knutby så sköt Sara kvinnan med tre skott, ett i låret och två i huvudet. Dock avlossades samtliga skott ned mot madrassen vilket innebar att skvättet gick direkt in i madrassen då det alltid skvätter från utgångshålet.

Länkar inte till avrättning, den som vill forska i detta hittar själv denna information i kulturavdelningen under Mondo, Gore och Bizarr.

Okey då förstår jag mer bra tack och det hade varit lite bra att veta vilken pistol då som använts.
Så det va en Mrs Mmith & Wesson i Knutby
Det får jag titta på då om jag klarar av det.
Citera
2011-09-19, 19:41
Medlem
Boobies avatar
Ni missar ett par saker; det är inte säkert att det blev ett utgångshål om vapnet var gammalt och inte optimalt laddat med rätt ammo.
Senast redigerad av Boobie 2011-09-19 kl. 19:41. Anledning: stavning
Citera
2011-09-19, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Ni missar ett par saker; det är inte säkert att det blev ett utgångshål om vapnet var gammalt och inte optimalt laddat med rätt ammo.
Men fortfarande finns vad som tros vara ett kulhål med en benbit i väggen.
Citera
2011-09-19, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Möjligheten finns att Marina har försvunnit frivilligt. Förstår inte varför inte interpol blivit inkopplade, speciellt som det kom tips om att hon hade tänkt sticka.
Jag tror inte Interpol bryr sig om efterlysningar av personer som antas ha försvunnit frivilligt.
Citera
2011-09-19, 19:45
Medlem
Boobies avatar
Javisst, men det kan ha sitt ursprung, som fler påpekat, i ett misslyckat försök att träffa. Kanske träffat den hårdaste delen av skallen först, för att sen skjuta genom ett öga, eller mun?
Citera
2011-09-19, 19:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte Interpol bryr sig om efterlysningar av personer som antas ha försvunnit frivilligt.
Eftersom anhöriga och polis ansåg att MJ inte försvunnit frivilligt så borde svensk polis lägga in henne i Interpols databank som försvunnen.
Citera
2011-09-19, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Javisst, men det kan ha sitt ursprung, som fler påpekat, i ett misslyckat försök att träffa. Kanske träffat den hårdaste delen av skallen först, för att sen skjuta genom ett öga, eller mun?
Visst är det fortfarande möjligt med två, eller många skott. Men varför finns det inget blod runt skotthålet, framförallt på tapeten precis ovanför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in