2011-09-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
varför sågs han i bara kalsongerna? byxorna nersölade, bortkastade?
Vad var det för väskor han sågs med.. vad fanns i dom?

Har inte läst tidningarna på sistone, är domen överklagad? isf, när återupptas målet?

Det förhöret där någon sett en person i bara kalsongerna på rastplatsen skulle jag nog ta med en rejäl skopa salt, eftersom vittnet verkar ha en del problem med droger. Det stämmer väl heller inte in med tidslinjen då M har pratat med någon på nätet...

Det ska väl överklagas på tisdag...
Citera
2011-09-19, 13:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Personen ifråga befann sig två gubbar bort, stod i knästående skjutställning och var en av de som sköt hem medalj så nej han riktade inte vapnet ner i backen.

Anser inte att diskussionen är mer sinnesslö än den om att någon skall ha skjutit ett mindre djur i sovrummet, för att förklara benbit och kulhål, och att MJ skulle ha tappat sig själv på blod under en längre period för sedan ha hällt ut i sängen vid ett och samma tillfälle.

Det är något som en del av er här inne har drivit hårt för att få fram som trovärdig tes, så frågan är ju vilka som är mest sinnesslöa.
Men det är inte i tråden som MJ har sagt att hon önskat att "bara försvinna". Det är för Fr*d som hon har berättat om sin önskan, och att iscensätta en olycka, ja varför inte.

Vem vet, inom BDSM-världen kanske det finns ett namn på det, "att njuta av att ens anhöriga tror att man har dött".
Men där kanske du, NightHawks, kan bistå med din kunskap i ämnet BDSM.
Citera
2011-09-19, 13:09
Medlem
Grillspetts avatar
Tulpanen!

Har läst och tagit del av den, men har den inte själv..anser inte att det behövs, jag är övertygad om att det är HAN ändå. Frågan är bara vart kroppen finns.
Sen vet jag lite annat om honom också som att idioten satt online och flirtade med småtjejer när alla andra anhöriga var i chock och polisen letade.
För varför ska han vara med och leta när han vet att hon ändå inte finns vid liv.
Citera
2011-09-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Dessutom skulle samtliga dessa kunna plockat ut sängarna och slängt dem/eldat upp dem i september-december utan att någon hade förvånats över det.

Jag håller med dig, men jag tror tanken var att de skulle göra detta för att sätta dit FS för det som de själva inbillar sig att han gjort. En vulgär tanke som jag personligen stryker ett streck över.

Förövrigt så förstår jag inte poängen med att ens bry sig om att göra sig av med bevis eller kropp om det skulle finnas en alternativ GM, eftersom FS ändå skulle få skulden. Det bör vilken idiot som helst insett. En anledning är väl att FS som GM insett att fingret skulle peka på honom och i sin paranoia lyckats göra sig av med problemet.
Citera
2011-09-19, 13:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Enl mig så är det FS som med högspelande musik släckt Marinas liv. Har inte läst FUP, men skulle mordvapnet kunna vara något annat än det försvunna skjutvapnet? Något av hans svärd som han håller i på de bilder MJ fotograferat? För hon har dödats i sin säng, det var där hon mötte döden
Bäddmadrasserna rullade han in henne i, och surrade runt hela henne, sen släpade han henne ut.. det vi vill veta nu är : Vart fan har du gjort av hennes kropp/kroppsdelar förbannade idiot! Ge hennes familj henne tillbaka, ja kvarlevorna så dom kan begrava henne och få ett avslut! Kallsinniga hemska människa!
Allt pekar på att det är HAN som är GM!
Om hon inte är nergrävd, så är hon sänkt i vatten med något väldigt, tungt föremål..
varför sågs han i bara kalsongerna? byxorna nersölade, bortkastade?
Vad var det för väskor han sågs med.. vad fanns i dom?

Har inte läst tidningarna på sistone, är domen överklagad? isf, när återupptas målet?
Hur menar du nu?
Att han spelade så högt att hon dog, exploderade då, eller.
Har du nån aning om vilken musik han hade valt?
Citera
2011-09-19, 13:18
Medlem
Citat:
Tulpanen!

Har läst och tagit del av den, men har den inte själv..anser inte att det behövs, jag är övertygad om att det är HAN ändå. Frågan är bara vart kroppen finns.
Sen vet jag lite annat om honom också som att idioten satt online och flirtade med småtjejer när alla andra anhöriga var i chock och polisen letade.
För varför ska han vara med och leta när han vet att hon ändå inte finns vid liv.

Att det är han som är ansvarig är jag också övertygad om, men det spelar ju ingen roll rättsligt. Att han pratade med tjejer på internet är väl inte direkt ett bevis, eftersom det ju var slut mellan FS och M. Han var väl fri att prata med vem han ville. Endera visar hans beteende på en iskall människa som förtjänar ett straff som inte lagen kan utdela, eller så visar det att han inte trodde M var död. Det är upp till var och en att tro vad de vill, men jag tror på det första (och med tanke på alla vittnesmål om FS person så är jag inte förvånad)
Citera
2011-09-19, 13:24
Medlem
Grillspetts avatar
Colubrid .. sant att dom inte var ett par, men han har sagt att han tyckte om henne, och han borde som hennes vän vara orolig, han drog sig undan mer än innan.
Han slutade bry sig om hennes existens.. och man förstår ju varför..
Citera
2011-09-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur menar du nu?
Att han spelade så högt att hon dog, exploderade då, eller.
Har du nån aning om vilken musik han hade valt?

Svarar på detta, då personen du frågar redan gett svaret att h*n saknar FUP.
Från sidan 49 (FUP):

"A****** kommer ihåg att hon
och ****** skojade om att det är tur att de ([M och FS]) har samma musik smak som
******. Det spelades musik från Heavy Metal".

Edit: tamefan missade jag inte en bit (namn)
Senast redigerad av colubrid 2011-09-19 kl. 13:29.
Citera
2011-09-19, 13:28
Medlem
Citat:

Självklart, och jag håller med dig helt. När övriga (i hennes familj och närhet) mådde dåligt sitter han och letar flickvänner på nätet (kanske för att hitta nytt bo, och alternativ till den som slutligen fick duga)
Citera
2011-09-19, 13:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Colubrid .. sant att dom inte var ett par, men han har sagt att han tyckte om henne, och han borde som hennes vän vara orolig, han drog sig undan mer än innan.

Lugn nu, kvinnan hade närmare 30 pojkvänner som hon inte gjorde speciellt mycket för att dölja. Samtidigt pekar hela hennes familj och större delen av ortens befolkning ut honom som mördare.

Oavsett hans inställning och skuld så var hans handlingsutrymme tämligen begränsat när det kommer till att själv söka efter henne. Risken hade varit stor att någon "jägare" misstagit honom för ett rovdjur i skogen.
Citera
2011-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Oavsett hans inställning och skuld så var hans handlingsutrymme tämligen begränsat när det kommer till att själv söka efter henne. Risken hade varit stor att någon "jägare" misstagit honom för ett rovdjur i skogen.

Nu kanske han inte borde letat i skogen, då han står fast vid att han såg henne åka (och hörde). Borde han inte ringt henne?
Citera
2011-09-19, 13:53
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men det är inte i tråden som MJ har sagt att hon önskat att "bara försvinna". Det är för Fr*d som hon har berättat om sin önskan, och att iscensätta en olycka, ja varför inte.

Vem vet, inom BDSM-världen kanske det finns ett namn på det, "att njuta av att ens anhöriga tror att man har dött".
Men där kanske du, NightHawks, kan bistå med din kunskap i ämnet BDSM.

Samme Fr*d som tror sig veta att de har en eka och att FS har ägt en fyrhjuling som har varit parkerad i närheten av BO:s hus samt att MJ själv har flytt iväg till Holland med en *llan Ballan, men sedan ändrar sig till att han tror att hon är död.

Handen på hjärtat vem har väl inte någon gång yttrat sig i stil med att man bara önskar att släppa alla problem och fly iväg när man står mitt uppe i skiten och inte riktigt vet i vilken ände man ska börja nysta för att lösa sitt liv? Att därifrån gå till att iscensätta en olycka och verkligen försvinna är ett oerhört stort steg och om man genomför något sådant ser man till att få med sig vad man behöver. Man lämnar inte sin favoritkamera, sina datorer och merparten av sina kläder hemma och bara sticker iväg med ett fåtal tiotusentals kronor på fickan när man har möjlighet att ordna betydligt mycket mer.

Vi lär inte hitta MJ inom Främlingslegionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in