2011-09-12, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta tycker jag är intressant.

(Det är mina fetmarkeringar både i citatet ovan och nedan.)

Frågan är hur sängarna såg ut när den förste polisen kollade, det var då FS var med.
Polismannens beskrivning:

"Borgar uppger vidare på fråga, att sängen var bäddad. "Det är vad jag minns." På fråga om det fanns något överkast, uppger Borgar att han tror att det var ett mörkblått, smutsblått, frottéöverkast som täckte hela sängen." (s. 17)

På fotot från brottsplatsundersökningen (datum ?) s. 173, ser man ett överkast som kan stämma med Bs beskrivning, och ovanpå det ett ett täcke på den ena sänghalvan. Vem minns fel?

FS säng i källaren ser välbäddad ut vid samma fototillfälle. (s. 159)

Polisen minns till och med att överkastet var av frotté..jag tror polisen minns korrekt. Någon har efter den 2 röjt runt bland sängkläderna.
Citera
2011-09-12, 22:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Ja det har jag men efter att ha sett bilderna från tekniskaundersökningen så ser jag att det ser likadant ut så det gjorde när vi tittade in.
Vilka "vi"?

"FL: Har du varit inne i sovrummet efter det att poliserna och Laila lämnade bostaden den
gången den 2:a augusti?
FS: Minns jag inte men det är möjligt att jag har tittat in."

Så det är alltså möjligt. - Vad kan du ha tittat efter då?
Citera
2011-09-12, 22:58
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men enligt Artmix så är Allan förhörd av polis.
https://www.flashback.org/sp32824803

Nu har du missuppfattat.

Dom har inte hört honom.
Det jag relaterade till va förhöret med F**d som ligger i slasken.
Citera
2011-09-12, 22:58
Bannlyst
Artmix...med vad öppnade du Marinas sovrumsdörr när polisen var där? sax eller skruvmejsel? När och varför lärde du dig att det gick? Det var ju inte första gången du öppnade på det sättet.
Citera
2011-09-12, 22:59
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilka "vi"?

"FL: Har du varit inne i sovrummet efter det att poliserna och Laila lämnade bostaden den
gången den 2:a augusti?
FS: Minns jag inte men det är möjligt att jag har tittat in."

Så det är alltså möjligt. - Vad kan du ha tittat efter då?

Polis,laila och jag.
Citera
2011-09-12, 23:00
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Artmix...med vad öppnade du Marinas sovrumsdörr när polisen var där? sax eller skruvmejsel? När och varför lärde du dig att det gick? Det var ju inte första gången du öppnade på det sättet.

Polisen öppnade med en skruvmejsel jag lånade ut till honom.
Citera
2011-09-12, 23:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Hur mycket som kommer in är inte direkt av relevans och när det gäller dina 28 stycken uttagna 500kr-sedlar kan du dra bort två stycken från uttag gjorda före den 12/4. Detta eftersom du den 12/4 gör två insättningar via insättningsautomat, något som kräver tillgång till ditt bankkort och således inte kan ha gjorts av någon annan än du själv med dina egna kontanter.

Vidare har du tidigare uppgett att det som hamnar i din plånbok enbart är sådant som har blivit över vid uttag, ibland blir det 500kr-sedlar och ibland andra valörer. Som en följd av det påståendet kan vi räkna bort ytterligare minst 7 stycken och det är snällt räknat då du mycket väl kan ha använt mer än så av dina uttagna belopp.
Kvar blir således maximalt 19 stycken 500kr-sedlar som du har tagit ut under perioden 15/4 till 5/7 och förvarat i din plånbok. Är det brukligt för dig att ha drygt 10 tkr i kontanter i din plånbok?
Uttag kan även göra med att avrunda upp summan via kortköp. Så kolla er inte blinda på endast uttag från automat.
Nu vet jag iofs inte om artmix nyttjar denna bekvämlighet men det finns ändock andra alternativ till att ta ut pengar än bara via bankomat.
Citera
2011-09-12, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Polisen minns till och med att överkastet var av frotté..jag tror polisen minns korrekt. Någon har efter den 2 röjt runt bland sängkläderna.
Och försökt placera klädhängarna så att en av dem döljer kulhålet när man tittar in i rummet.
Citera
2011-09-12, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och försökt placera klädhängarna så att en av dem döljer kulhålet när man tittar in i rummet.

Det har du rätt i..
Citera
2011-09-12, 23:05
Bannlyst
Citat:
Polisen öppnade med en skruvmejsel jag lånade ut till honom.

Nu har jag inte FUP i närheten, men jag har för mig att polisen ska öppna dörren men hinner inte förrän du gör det och det såg vant ut. Som att du gjort det förr?
Citera
2011-09-12, 23:07
Medlem
Artmixs avatar
Kan vara lika OT som alla andra puckon.

Funderar stark på att ta bort mitt konto från FB pga alla puckon som inte kan förstå det jag skriver och inte kan förstå FAKTA och dessutom stirrar sig blinda på ett arbetsmaterial som inte betyder ett smack i domstol.Ett arbetsmaterial som visar hur inskränkt och kass polis vi har i det här landet som bara för att man tror att man har rätt endast utreder det och INGET annat för de kan ju visa att något annat har hänt och då faller ju hela deras värdelösa arbetsmaterial.
Det är bara det som sägs och kan läggas fram som bevis i domstolen som domstolen tar ställning till.

Dom som svarar på detta inlägg måste vara riktiga ärkepuckon.
Senast redigerad av Artmix 2011-09-12 kl. 23:19.
Citera
2011-09-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Kan vara lika OT som alla andra puckon.

Funderar stark på att ta bort mitt konto från FB pga alla puckon som inte kan förstå det jag skriver och inte kan förstå FAKTA och dessutom stirrar sig blinda på ett arbetsmaterial som inte betyder ett smack i domstol.Ett arbetsmaterial som visar hur inskränkt och kass polis vi har i det här landet som bara för att man tror att man har rätt endast utreder det och INGET annat för de kan ju visa att något annat har hänt och då faller ju hela deras värdelösa arbetsmaterial.
Det är bara det som sägs och kan läggas fram som bevis i domstolen som domstolen tar ställning till.

Det går inte att ta bort sitt konto härifrån..men du kan sluta skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in