2011-09-17, 00:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klart dom har tryck på sig då det gäller media, men man kan undra vad man hade sagt om han inte hade väckt åtal.

Förvisso, men det har trots allt ändå inte varit hysteri i media kring detta försvinnande, om man jämför. Tror nog jag tycker det är okej att de tog det till rättegång, som Tuesday säger att vid indiciemål finns det ingen given utgång.
Citera
2011-09-17, 00:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Klart dom har tryck på sig då det gäller media, men man kan undra vad man hade sagt om han inte hade väckt åtal.
Så du menar att det var mediatrycket som fick åklagaren att väcka åtal? Där kan jag nog hålla med dig.
Citera
2011-09-17, 00:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vaddå gräns? Vid denna tidpunkt hade inte ens blodet hittats i sängen, och syrran samt en annan dam hade nämnt en karl från Lin/Lidköping.
Varför då slänga ett sånt intressant tips från F**d i slasken om det nu fanns öppningar till att hon hade dragit iväg med Allan?
Ja, det är ju bara skitsnack. Isf fanns det förhör med Fr*d som hade platsat bättre i slasken. Förhör som inte pekade på en alternativ GM.
Citera
2011-09-17, 01:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Brukar du gå i skogen? Inte speciellt svårt att ligga/hänga död en längre tid, utan att bli hittad. Händer det på sommaren, ja då blir man omhändertagen av naturen, och ännu svårare att finna.

Det har ju bara gått ett år.

CN i Laxå hängde inte alls långt från hemmet, i ca fem månader, och hittades väl av en slump.
Jag tror att det var i ett annat, men liknande fall, där en tappad vante på marken, avslöjade liket.

Så nån omöjlighet att en sjävmördad kropp ej återfinns, det är det inte.

Edit: Ooops, jag var visst inte först på den.
Jag har fått flera tips! Tack alla för det, men det jag egentligen ville peka på var att lagmannen antyder att Marina kände till "gömställen" i terrängen runt fastigheten. Varför skulle Marina, om hon valde självmord, valt ett ställe där hon inte skulle hittats? Jag tycker den texten är en konstig skrivning i ett domslut.
Citera
2011-09-17, 01:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har fått flera tips! Tack alla för det, men det jag egentligen ville peka på var att lagmannen antyder att Marina kände till "gömställen" i terrängen runt fastigheten. Varför skulle Marina, om hon valde självmord, valt ett ställe där hon inte skulle hittats? Jag tycker den texten är en konstig skrivning i ett domslut.
Här kontrade lagmannen med åklagarens påstående om att F.S kände omgivningens terräng väl.
Likaväl kunde då M också ha vetskap om omgivningen efter alla år hon bott i området.
Citera
2011-09-17, 01:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag la ut det underlag som framkom i rätten från F**d med Allanspåret och att vilja dra.
Framkom det inte i rätten att idag tror FB att FS tog livet av Marina? Jag är för trött att orka kolla upp det.
Citera
2011-09-17, 01:08
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och hade Lars Friman suttit lagman i Arboga så hade Schyrrer gått fri, i alla fall i TR. Vilket seger för rättsäkerheten DET hade varit, eller hur?

Om denne Lars Friman varit involverad i Arbogafallet hade Christine Schurrer inte ens blivit häktad på sannolika skäl.
Citera
2011-09-17, 01:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Här kontrade lagmannen med åklagarens påstående om att F.S kände omgivningens terräng väl.
Likaväl kunde då M också ha vetskap om omgivningen efter alla år hon bott i området.
Det var bl a det jag hade en åsikt om. Det spelar ingen roll hur länge du bott på en plats om du aldrig är ute och rör dig i området.
Citera
2011-09-17, 01:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Framkom det inte i rätten att idag tror FB att FS tog livet av Marina? Jag är för trött att orka kolla upp det.
Hans första förhör där han kom med en massa ideér om vad som kunnat skett M kan ha tagits upp i rätten, men det var inget rätten tog notis om.
Citera
2011-09-17, 01:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om denne Lars Friman varit involverad i Arbogafallet hade Christine Schurrer inte ens blivit häktad på sannolika skäl.

Hjälpte luktsaltet?! Vill gärna läsa dina kommentarer kring domen.
Citera
2011-09-17, 01:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Hade man bytt ut domaren och de inhemska jäviga nämndemännen så tror jag också att C.S gått fri.
Men det är i en annan tråd.
Citera
2011-09-17, 01:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför framförde du inte detta tvivelsmål mot Friman innan domen föll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in