2011-09-13, 23:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Kan Marina haft nån livförsäkring som skulle utfalla till fs fördel om hon skulle avlida? Har inte läst något om det någonstans.

Kan oxå vara så att fs tror han får ärva nåt om Marina skulle avlida? fs har ju inte alla knivarna i lådan o kanske inte begrep att så är inte fallet när man är sambo.

Marina o fs bråkade ju sista kvällen, jag tror att Marina bad fs att flytta per omgående, det kunde fs inte ta och sen gjorde han det fruktansvärda behöver inte vara mer komplicerat än så.

Men snälla du, tror du inte att det hade kommit fram information om en ev. livförsäkring vid det här laget om så var fallet?

Och ang. att FS ev. skulle fått ärva MJ - det visste han säkert att han inte skulle. Han må vara missbrukare men han har koll på lagen. Dessutom var de inte sambo, remember?
Senast redigerad av allegrageller 2011-09-13 kl. 23:05.
Citera
2011-09-13, 23:00
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Att det tog 4 månader för F**d att komma på att M kanske åkt till Holland med "Allan" är ju väldigt skumt.
Och detta kom han på i samband med att polis för en gång skull ringde honom för att reda ut om det är han som jobbar för F*rd i Stenungsund.
Det gjorde det inte. Fred ringde in den "misstanken" den 20/8. FUP s. 73. Har du läst FUPen?
Citera
2011-09-13, 23:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det gjorde det inte. Fred ringde in den "misstanken" den 20/8. FUP s. 73. Har du läst FUPen?
Jag har underlag på att det var i nov-10 som "Allan" kommer in i bilden.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-09-13 kl. 23:05.
Citera
2011-09-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ja det var verkligen otäckt, varför gör man det, är man oskyldig finns det ingen anledning till det kan jag tycka.

Kan vara bra att veta var webbkamerorna finns och vad dom täcker in för område så man vet vad man ska säga till farbror polisen.

Sen om man är oskyldig så gör man allt för att hjälpa polisen att lösa fallet, fs bara mumlar o minns inget o kan inte kommentera osv....

Javisst om någon tror att man är oskyldig ja. Men det är ju ingen som trott det!! Från första stund har han varit misstänkt.
Ser inget konstigt med att han googlar..han var ju inblandad och det handlar om hans fd sambo.

,
Citera
2011-09-13, 23:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jo men han kanske trodde att han skulle få nåt ändå, han är ju inte den smartaste, dessutom har han knarkat bort en del av hjärnan, mer blir det när han får skadeståndet

Det är lite komiskt att du hoppar in i tråden och orerar om att FS inte är den smartaste när du själv framstår som rätt dum.

FS har blivit friad i domstol. Oavsett vad man tycker om det så är det nu läge att börja fundera på alternativ GM. Jag undrar fortfarande varför polisen inte försöker skapa en gärningsmannaprofil. Varför kan de inte försöka göra rätt nu när de redan har gjort så många fel?
Citera
2011-09-13, 23:05
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men snälla du, tror du inte att det kommit fram information om en ev. livförsäkring vid det här laget om så var fallet?

Och ang. att FS ev. skulle fått ärva MJ - det visste han säkert att han inte skulle. Han må vara missbrukare men han har koll på lagen. Dessutom var de inte sambo, remember?

Jo jag tror det skulle kommit fram, men man vet aldrig, ska jag be om ursäkt för att jag ställde frågan?

Ja jag vet att dom inte var sambo utan han var inneboende sista tiden men han har som sagt inte alla knivar i lådan och kanske inte begrep bättre....

En som har hans förflutna är kanske slipad i vissa lägen men inte andra lägen, enligt min mening är han sjuk på nåt sätt för så som han har uppfört sej genom åren då är man inte riktigt frisk.....
Citera
2011-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Jo men han kanske trodde att han skulle få nåt ändå, han är ju inte den smartaste, dessutom har han knarkat bort en del av hjärnan, mer blir det när han får skadeståndet

Nu är väl inte FS heroinist, eller? Han röker brass och det gör många människor ute i Europa och som ändå har sin hjärna intakt. Du får sära på knark och knark! Men han har iallafall lyckats med att få Marinas kropp att försvinna och inte fan vet jag om jag hade fixat det!
Citera
2011-09-13, 23:09
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är lite komiskt att du hoppar in i tråden och orerar om att FS inte är den smartaste när du själv framstår som rätt dum.

FS har blivit friad i domstol. Oavsett vad man tycker om det så är det nu läge att börja fundera på alternativ GM. Jag undrar fortfarande varför polisen inte försöker skapa en gärningsmannaprofil. Varför kan de inte försöka göra rätt nu när de redan har gjort så många fel?

Tack för komplimangen den har jag inte fått tidigare

Finns ingen alternativ gm, det är gm som suttit häktad och är tyvärr nu på fri fot....det är MIN åsikt, jag har funderat på alternativ gm men kan inte finna något som talar för det överhuvudtaget
Citera
2011-09-13, 23:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
F**d kom på mer graverande uppgifter ju längre tiden gick. Först att hon köpt en eka till FS och sen efter en låååång tid att hon ville försvinna bort, bara dra.
Tycker du 10 dagar är en lååååång tid? Snubben ringde i princip varje dag under 15 dagar.
Citera
2011-09-13, 23:11
Medlem
Citat:

Mja. Jag tror nog att han har lite innanför pannbenet även om han kanske inte blir kärnfysiker. Men vem fan blir det.. Och skadeståndet går nog direkt till fogden.
Citera
2011-09-13, 23:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag har underlag på att det var i nov-10 som "Allan" kommer in i bilden.
Vilket underlag är det?
Citera
2011-09-13, 23:14
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Nu är väl inte FS heroinist, eller? Han röker brass och det gör många människor ute i Europa och som ändå har sin hjärna intakt. Du får sära på knark och knark! Men han har iallafall lyckats med att få Marinas kropp att försvinna och inte fan vet jag om jag hade fixat det!

Även den mest korkade har tur ibland...

Jag tror han dumpat kroppen med rejäla tyngder och gjort det i nån av sjöarna i närheten av huset, inte så svårt, du får inte glömma att fs inte är riktigt frisk och fungerar inte som normala människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in