Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
F**d kom på mer graverande uppgifter ju längre tiden gick. Först att hon köpt en eka till FS och sen efter en låååång tid att hon ville försvinna bort, bara dra.
Jag blir skum på hans uttalande om hur väl han verkar känna Marina. Nån sa byfåne, men det tror jag inte at han är. Men att han verkat bli väldigt förtjust i Marina, lite fixerad faktiskt, och ringer in till polisen gång på gång och berättar och vet så mycket. Det är ju bara hans ord på att Marina sa det och det, och att dom skulle vänta med relationen tills FS flyttat m m.
Ska man tänka bort FS, så är han en person som jag skulle syna mer, om jag var utredare. Han bor ganska nära, känner till omgivningen alltså Svartedalen, och verkar att ha haft Marina mycket i tankarna. Jag undrar bara vad Marina hade för utbyte av honom? Hon verkade ju ha folk omkring sej som hon kunde prata med.
Kan han helt missuppfattat henne? Hon såg kanske honom som en bra att ha man, en man som bodde nära och hon såg att han var intresserad, nån som kunde hjälpa henne med grejer sen när FS flyttat. Ni som avfärdat honom som en tänkbar Gm, berätta varför?