2011-09-13, 22:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är det någon som kan bringa klarhet i detta med den stulna och återfunna fyrhjulingen.
Var bor den som blev av den i förhållande till Marinas hus och när stals den? Jag vet att ägarens namn förekommit här, men har ingen aning om hur långt han bor från M.
Bodde väl i Kyrkeby..eller något liknande.
Citera
2011-09-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
F**d kom på mer graverande uppgifter ju längre tiden gick. Först att hon köpt en eka till FS och sen efter en låååång tid att hon ville försvinna bort, bara dra.

Jag blir skum på hans uttalande om hur väl han verkar känna Marina. Nån sa byfåne, men det tror jag inte at han är. Men att han verkat bli väldigt förtjust i Marina, lite fixerad faktiskt, och ringer in till polisen gång på gång och berättar och vet så mycket. Det är ju bara hans ord på att Marina sa det och det, och att dom skulle vänta med relationen tills FS flyttat m m.
Ska man tänka bort FS, så är han en person som jag skulle syna mer, om jag var utredare. Han bor ganska nära, känner till omgivningen alltså Svartedalen, och verkar att ha haft Marina mycket i tankarna. Jag undrar bara vad Marina hade för utbyte av honom? Hon verkade ju ha folk omkring sej som hon kunde prata med.
Kan han helt missuppfattat henne? Hon såg kanske honom som en bra att ha man, en man som bodde nära och hon såg att han var intresserad, nån som kunde hjälpa henne med grejer sen när FS flyttat. Ni som avfärdat honom som en tänkbar Gm, berätta varför?
Citera
2011-09-13, 22:39
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Är det den här chatten som saknar avslut..ingen kramis eller smisk?

Vi vet inte om polisen klippt och klistrat i chatten, men den avslutas med att MJ gör en missnöjd smiley. Hon verkar ha blivit sur över att han ej ville med ut i båten med henne och syrran.
Citera
2011-09-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Tusen tack MrsMagoo

Jo utan Marina hade fs inte kommit så lindrigt undan....hon har hjälpt han väldigt mycket under alla år på alla sätt, sen det som hänt är fs sätt att tacka henne

Jo men det var ju ingen välgörenhet hon bedrev. Dom hade varit ett par och Marina hade också varit kär i FS..inte att förglömma. I det fallet var hon ju inget offer!
Citera
2011-09-13, 22:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Misstänkte hade googlat en del enligt fupen bland annat åklagarens namn och familj vilket han uttryckte som lite otäckt,.

En sak reagerade jag dock på sökningen "webbkamera Stenungsund".
Sen rörde sig googlandet om försvunna M osv och det söktes en hel del information.

Varför ville han har reda på det?
Citera
2011-09-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är svårförklarligt, det enda som känns logiskt är att när ett inkommande sms saknar tidsangivelse så har telefonen varit avstängd.

Funderar på att polisen inte fått en enda mastangivelse avseende inkommande sms och att den mastangivelsen som finns på just endast FS sms är kontrollerad och ifylld i efterhand.

Har ingen annan rimlig förklaring annars.

Då borde de givetvis (förhoppningsvis?) kollat upp Marinas mastposition i efterhand (vid K.P:s natt-sms), och var det så att telefonen varit avstängd vid tillfället, så borde detta sms ha trillat in när telefonen sattes på, i samband med att ett sms skickades till F.S. Och det borde framgå av listorna (SMS IN: Tidpunkt: när telefonen sätts på men senast 10:01:39)...men sms:et är som bortblåst.
Citera
2011-09-13, 22:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Jag blir skum på hans uttalande om hur väl han verkar känna Marina. Nån sa byfåne, men det tror jag inte at han är. Men att han verkat bli väldigt förtjust i Marina, lite fixerad faktiskt, och ringer in till polisen gång på gång och berättar och vet så mycket. Det är ju bara hans ord på att Marina sa det och det, och att dom skulle vänta med relationen tills FS flyttat m m.
Ska man tänka bort FS, så är han en person som jag skulle syna mer, om jag var utredare. Han bor ganska nära, känner till omgivningen alltså Svartedalen, och verkar att ha haft Marina mycket i tankarna. Jag undrar bara vad Marina hade för utbyte av honom? Hon verkade ju ha folk omkring sej som hon kunde prata med.
Kan han helt missuppfattat henne? Hon såg kanske honom som en bra att ha man, en man som bodde nära och hon såg att han var intresserad, nån som kunde hjälpa henne med grejer sen när FS flyttat. Ni som avfärdat honom som en tänkbar Gm, berätta varför?
Att det tog 4 månader för F**d att komma på att M kanske åkt till Holland med "Allan" är ju väldigt skumt.
Och detta kom han på i samband med att polis för en gång skull ringde honom för att reda ut om det är han som jobbar för F*rd i Stenungsund.
Citera
2011-09-13, 22:46
Medlem
Finlisas avatar
Kan Marina haft nån livförsäkring som skulle utfalla till fs fördel om hon skulle avlida? Har inte läst något om det någonstans.

Kan oxå vara så att fs tror han får ärva nåt om Marina skulle avlida? fs har ju inte alla knivarna i lådan o kanske inte begrep att så är inte fallet när man är sambo.

Marina o fs bråkade ju sista kvällen, jag tror att Marina bad fs att flytta per omgående, det kunde fs inte ta och sen gjorde han det fruktansvärda behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2011-09-13, 22:48
Medlem
Citat:
Är det den här chatten som saknar avslut..ingen kramis eller smisk?

Vill bara inflika, att även den andra chatten saknar riktigt avslut (kramis/smisk). Bägge avslutas med smileysar av olika karaktär
Citera
2011-09-13, 22:51
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Misstänkte hade googlat en del enligt fupen bland annat åklagarens namn och familj vilket han uttryckte som lite otäckt,.

En sak reagerade jag dock på sökningen "webbkamera Stenungsund".
Sen rörde sig googlandet om försvunna M osv och det söktes en hel del information.

Varför ville han har reda på det?

Ja det var verkligen otäckt, varför gör man det, är man oskyldig finns det ingen anledning till det kan jag tycka.

Kan vara bra att veta var webbkamerorna finns och vad dom täcker in för område så man vet vad man ska säga till farbror polisen.

Sen om man är oskyldig så gör man allt för att hjälpa polisen att lösa fallet, fs bara mumlar o minns inget o kan inte kommentera osv....
Senast redigerad av Finlisa 2011-09-13 kl. 22:53.
Citera
2011-09-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Kan oxå vara så att fs tror han får ärva nåt om Marina skulle avlida? fs har ju inte alla knivarna i lådan o kanske inte begrep att så är inte fallet när man är sambo.

Nu var han iofs inneboende. Och de brukar ju inte ärva sin hyresvärd såvitt jag vet?
Citera
2011-09-13, 22:55
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Nu var han iofs inneboende. Och de brukar ju inte ärva sin hyresvärd såvitt jag vet?

Jo men han kanske trodde att han skulle få nåt ändå, han är ju inte den smartaste, dessutom har han knarkat bort en del av hjärnan, mer blir det när han får skadeståndet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in