2011-09-11, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vilken chat menar du? Eller är det sms:et du menar.

Om du läser chatten mellan dem så är hans sms dagen efter, mer eller mindre en bekräftelse att de inte skulle ses. Han är ju tydlig redan i chatten att han inte var intresserad av den sortens dejt MJ föreslog.
Citera
2011-09-11, 07:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Går masterna Stora Höga N och Kode N in i varandra? Isf var kan de tänkas göra det?
Innan jag här släpat mig till datorn så vet jag inte säkert, men nåt/några samtal/sms kunde knytas till två master.
Citera
2011-09-11, 08:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om du läser chatten mellan dem så är hans sms dagen efter, mer eller mindre en bekräftelse att de inte skulle ses. Han är ju tydlig redan i chatten att han inte var intresserad av den sortens dejt MJ föreslog.
Vi tolkar samtalet helt olika. Jag tolkar det som att han inte vill åka wakeboard som förspel, men gärna är med på huvudnumret, dvs. daten med MJ, och då utan MJs syster.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-11 kl. 08:06. Anledning: rättstavning
Citera
2011-09-11, 08:09
Bannlyst
Citat:
Vi tolkar samtalet helt olika. Jag tolkar det som att han inte vill åka wakeboard som förspel, men gärna är med på huvudnumret, dvs. daten med MJ, och då utan MJs syster.

Vi har nog inte tolkat så olika..det är ju därför han avbokar, han är inte intresserad av någon wakeboardåkning med MJs syster..
Citera
2011-09-11, 08:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Hur förklarar man i ett sånt scenario telefonförfrågan kl 14.39 om bilen vid Ålevattnet? Förfrågan gjordes från Ms telefon men vem var det som använde den?
M använde den. Hon kan mycket väl ha varit vid Bottenstugan, samma plats som den förfrågade bilen var på, och badat med GM. Senare åkte hon till Stora Höga, lämnade bilen och fortsatte med GM.
Citera
2011-09-11, 08:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det stämmer så har vi bara J*ckes ord på att daten ställdes in.

Jag kan inte kolla fupen just nu, men har inget minne av nåt återskapat sms. Däremot ett sms från hans mobil till MJs.
Det finns inget återskapat SMS. Återskapande av raderat SMS sker i mobilen av tekniker. J:s mobil blev aldrig undersökt av tekniker, och M:s mobil har inte återfunnits.
Citera
2011-09-11, 08:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, OK, det är korrekt, men chatten talar starkt för att det var ett återbud.
Eller på annat sätt ändrade planer, eller en bekräftelse.
Citera
2011-09-11, 08:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror att chatterna avslutas med en viss datateknisk fördröjning:
18 minuter eller mer är knappast en datateknisk fördröjning. Det kan vara skillnad på när sista repliken skickades och när nedkoppling skedde. Jag har ofta en chat uppe en stund efter att jag har sagt "hejdå".
Citera
2011-09-11, 08:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Man kan förstås tolka det hur man vill.

Jag tolkar det som att de bestämde mer eller mindre att träffas. Hans sms dagen efter tyder på det.

Att han inte ville följa med i båten med hennes syster betyder inget för om det ska träffas eller inte. Bara att han avstår från denna färd med systern.

Att han ljuger i förhör är tydligt, det framgår ganska klart av Marinas uttalande och deras träffar på märkliga platser att de är mer än bara vänner.

Citat:

Jocke: lite tajt om tid, -jag vet inte när jag kommer iväg än, i bästa fall vid 15. men vi kan höras i morgon - krama

Marina: du kan ju vara med i båten oxa
Jocke: me din syster?
Marina: ja
Jocke: det hoppar jag över, inga släktingar tack ...
Marina: det gör väl inget.. .. vi ar bästa vanner och hon vet bara dig som vän
Citera
2011-09-11, 08:29
Medlem
Quarrels avatar
Varför lämnade JE återbud? Knappast tidsskäl. Han skrev i chatten att han kommer iväg i bästa fall kl 15, vilket han också gjorde. Han lämnade Bergrummet kl 15.

Därefter handlade han innan han kl 18 hjälpte NH med att hämta biljetter. Det var inte planerat när han lämnade återbud, det bestämdes i SMS den dagen. Efter kl 20 bjuder han in en kompis på middag kl 22. Det var inte heller planerat när SMS:et med återbudet skrevs, eftersom han bjöd in långt senare.
Citera
2011-09-11, 08:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inget återskapat SMS. Återskapande av raderat SMS sker i mobilen av tekniker. J:s mobil blev aldrig undersökt av tekniker, och M:s mobil har inte återfunnits.
Helt sanslöst, han borde ha räknats som högintressant.

MJs resonemang, om att systern endast visste om J*cke som vän
, och hans eget påstående om att han aldrig hade haft sex med MJ, borde ha väckt polisens intresse.
Citera
2011-09-11, 08:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Helt sanslöst, han borde ha räknats som högintressant.

MJs resonemang, om att systern endast visste om J*cke som vän
, och hans eget påstående om att han aldrig hade haft sex med MJ, borde ha väckt polisens intresse.
Varför det? Polisen visste ju från första början vem som gjorde det, så andra var ointressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in