Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-03, 19:19
  #1
Medlem
ttamizs avatar
Cyklade in till Falkenberg idag för att köpa öl. Väl inne i staden kom jag att höra dragspelsmusik. Aha -Zigenare har kommit tänkte jag. Mycket riktigt först en 10 årig flicka med dragspel - lät för jävligt. Utanför bolaget satt hennes morsa(eller mormor) och drog i bälgen lät om möjligt ännu värre.

Kände visst medlidande med dem eftersom de kommer 1 eller 2 veckor för sent. Fbg avfolkas snabbt nu eftersom semester är slut för många och deras "manager" verkar ha dålig koll på begreppet "Just in Time".

Någon som har kännedom om hur Z managers resonerar eftersom de dyker upp i en småstad när semestrarna håller på att slut och invånarantalet mer än halveras?
Citera
2010-08-03, 19:23
  #2
Medlem
Dom har väll varit i en stad med ännu fler turister i semesterveckorna?
Citera
2010-08-03, 19:24
  #3
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Cyklade in till Falkenberg idag för att köpa öl. Väl inne i staden kom jag att höra dragspelsmusik. Aha -Zigenare har kommit tänkte jag. Mycket riktigt först en 10 årig flicka med dragspel - lät för jävligt. Utanför bolaget satt hennes morsa(eller mormor) och drog i bälgen lät om möjligt ännu värre.

Kände visst medlidande med dem eftersom de kommer 1 eller 2 veckor för sent. Fbg avfolkas snabbt nu eftersom semester är slut för många och deras "manager" verkar ha dålig koll på begreppet "Just in Time".

Någon som har kännedom om hur Z managers resonerar eftersom de dyker upp i en småstad när semestrarna håller på att slut och invånarantalet mer än halveras?
Du tror inte att de var nån annanstans för några veckor sedan? Kanske blev de bortfösta.
Citera
2010-08-03, 19:40
  #4
Avstängd
SonOfZeuss avatar
Har aldrig sett en zigenare med instrument.

Zigenarna i GBG är bara efterblivna apor som skriker efter något på deras språk, deras föräldrar låter sina barn vara ute till klockan 4 på natten.
Citera
2010-08-04, 09:27
  #5
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Har aldrig sett en zigenare med instrument.

Zigenarna i GBG är bara efterblivna apor som skriker efter något på deras språk, deras föräldrar låter sina barn vara ute till klockan 4 på natten.

Jodå, jag har sett dem i tunneln mellan stationen och Nordstan. En 12-åring stod och gnodde halvbra på fiol medans bossen stod 5 meter bort och låtsades läsa en tidning. Jag ställde mig och tittade roat på den inte helt diskrete övervakaren istället för fiolspelaren. Jag borde gett honom 200 spänn för han var det roligaste jag såg den veckan.

De är numera bortkörda vad jag vet men kanske de kommer och gör nya försök under sommarmånaderna?
__________________
Senast redigerad av Ratad 2010-08-04 kl. 09:30.
Citera
2010-08-04, 09:47
  #6
Medlem
Akwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Cyklade in till Falkenberg idag för att köpa öl. Väl inne i staden kom jag att höra dragspelsmusik. Aha -Zigenare har kommit tänkte jag. Mycket riktigt först en 10 årig flicka med dragspel - lät för jävligt. Utanför bolaget satt hennes morsa(eller mormor) och drog i bälgen lät om möjligt ännu värre.

Kände visst medlidande med dem eftersom de kommer 1 eller 2 veckor för sent. Fbg avfolkas snabbt nu eftersom semester är slut för många och deras "manager" verkar ha dålig koll på begreppet "Just in Time".

Någon som har kännedom om hur Z managers resonerar eftersom de dyker upp i en småstad när semestrarna håller på att slut och invånarantalet mer än halveras?

Musicerandet är en täckmantel för organiserade småstölder och snatteri. Zigenare har alltid någon form av täckmantel såsom gatumusikanter, bärplockare eller burksamlare. Den egentliga verksamheten är dock något helt annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback