2010-08-01, 03:32
Medlem
T39s avatar
Våran Ska homosexuella få skaffa barn? [Utbruten tråd/Mod] känns ganska gammal. Samhället går framåt... eller det rör på sig i alla fall.
Jag ansåg tidigare att homosexuella ska få adoptera, inte riktigt något som jag har att göra med. Allt var frid och fröjd. Sen så funderade jag på vad nästa steg är. Vad skulle hända om mor och dotter (eller far och son) skulle bilda en incestfamilj och vilja adoptera?

Nu uppkom problemet att samma argument som finns för/emot homoadoption kan användas åt incestadoption. Jag var för homoadoption men emot incestadoption.
Så nu vet jag inte om jag är för eller emot bägge.

Någon annan som har funderat på detta? Vad kom ni fram till? Följdfrågan är vad ni tycker i homoadoptiv-frågan.
Citera
2010-08-01, 05:11
Medlem
locomotions avatar
Varför skulle inte homosexuella skaffa barn? Dom till skillnad mot incestparet har ju ingen svår psykisk störning?
Citera
2010-08-01, 07:40
Medlem
Dejavoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion
Varför skulle inte homosexuella skaffa barn? Dom till skillnad mot incestparet har ju ingen svår psykisk störning?

inte det?
Citera
2010-08-01, 11:19
Medlem
T39s avatar
Citat:

Tända på sitt barn i vuxen ålder (kan även vara mor och son) är enligt dig sjukare än att tända på en utomstående av samma kön? Det är en sexuell avvikelse som alla andra.
Citera
2010-08-01, 13:26
Medlem
Loonquawls avatar
Jag tror inte TS riktigt förstått vad det är den frågar..

Får se hur lång tid det tar innan poletten trillar ner..

(hint: blodsband till sin partner)
Citera
2010-08-01, 17:13
Medlem
(hint: könsband till sin partner)
Citera
2010-08-01, 20:06
Medlem
Om samhällets värderingar inte radikalt kommer att ändras kring synen på incestuösa relationer så finns ingen direkt anledning till att tillåta incest-adoptioner. För att helt enkelt ta en klassiker :

Think of the children!

Ungen ska inte behöva bli mobbad/trakasserad av jämnåriga för att mamma & morfar spänner på varann. Barnets bästa bör alltid komma först & det är tydligt att adoption inte fungerar i ett sånt här fall
Citera
2010-08-01, 23:12
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T39
Tända på sitt barn i vuxen ålder (kan även vara mor och son) är enligt dig sjukare än att tända på en utomstående av samma kön? Det är en sexuell avvikelse som alla andra.

Ja och om du tycker något annat än det lever du säkert i en incestuös familj där din mor är din syster och din bror är din far och jag tycker inte synd om dig.

Den kärlek som finns inom familjen är inte samma kärlek som uppstår mellan två män/kvinnor eller i ett hetro förhållande, man kan älska sina barn/föräldrar visst men om man inbillar sig att man är kär då är det tvångströjan som gäller

Att det ens finns folk som står för argumenten att homosexualitet skulle vara en psykisk sjukdom som man skulle kunna "bota" är ju befängt.
Citera
2010-08-01, 23:30
Medlem
T39s avatar
Citat:
Ja och om du tycker något annat än det lever du säkert i en incestuös familj där din mor är din syster och din bror är din far och jag tycker inte synd om dig.

Jag tycker att homo och incest är lika konstigt, eller lika normalt. Jag är själv varken homo eller lever i en incestfamilj. Jag äcklas av bägge delarna men anser att vuxna människor bestämmer själva.

Citat:
Den kärlek som finns inom familjen är inte samma kärlek som uppstår mellan två män/kvinnor eller i ett hetro förhållande, man kan älska sina barn/föräldrar visst men om man inbillar sig att man är kär då är det tvångströjan som gäller

Hur kan du hävda det? Det är som att jag skulle hävda "den kärlek som finns mellan två bögar är egentligen bara kompisvänskap".

Citat:
Att det ens finns folk som står för argumenten att homosexualitet skulle vara en psykisk sjukdom som man skulle kunna "bota" är ju befängt.

Du står för att incest är en psyskisk sjukdom som man inte kan bota.

-

Min tes i första inlägget står fortfarande. Samma argument kan appliceras till bägge delarna. Adoptionfrågan inväntar jag fortfarande svar på, även följdfrågan.
Citera
2010-08-02, 00:04
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T39
Jag tycker att homo och incest är lika konstigt, eller lika normalt. Jag är själv varken homo eller lever i en incestfamilj. Jag äcklas av bägge delarna men anser att vuxna människor bestämmer själva.

Självklart är det upp till var och en hur dom vill leva sina liv, incestuöst eller inte. I slutändan är det människor vi pratar om.

I adoptionsfrågan så om nu ett incest par vill skaffa barn så (för att förhindra inavel) är adoption det enda jag kan skulle acceptera.

Citat:
Hur kan du hävda det? Det är som att jag skulle hävda "den kärlek som finns mellan två bögar är egentligen bara kompisvänskap".

Vi människor borde väll av naturen ha en en spärr som förhindrar att vi vill föröka oss med föräldrar/syskon? Men här kan man vända det mot samkönad kärlek också men "livet" går ut på att hitta en partner att älska och föröka sig med, och då borde incest ha en starkare spärr?
Citat:

Du står för att incest är en psyskisk sjukdom som man inte kan bota.

Jag tycker att det måste ligga någon form av psykisk rubbning bakom det hela.
Citera
2010-08-02, 02:08
Medlem
spyder123s avatar
Mellan två bögar är det ingen skillnad förutom att båda är av samma kön. Incest är fel på så många andra sätt, dels rent samhällsenligt eftersom ingen i hela Sverige skulle gå med på att bli kompis med en unge som är adoptivbarn till incestföräldrar. I dagens Sverige är gayverksamhet ingenting speciellt, och jag tror inte så många reagerar på det (jämfört med incest). Sedan så kanske man inte ska uppmuntra till incest heller (och nu vet jag inte om detta är något slumpvis, såsom sexuell läggning).
Citera
2010-08-02, 06:20
Medlem
T39s avatar
Citat:
I adoptionsfrågan så om nu ett incest par vill skaffa barn så (för att förhindra inavel) är adoption det enda jag kan skulle acceptera.

Frågan är inte 'egna barn' eller adoption. Frågan är 'inga barn' eller adoption.

Citat:
Vi människor borde väll av naturen ha en en spärr som förhindrar att vi vill föröka oss med föräldrar/syskon? Men här kan man vända det mot samkönad kärlek också men "livet" går ut på att hitta en partner att älska och föröka sig med, och då borde incest ha en starkare spärr?

Mor/son eller Far/dotter kan försöka sig. Det kan inte två vanliga homos. Så du anser att incest är friskare än homosar? Nu häner jag inte med.

Citat:
Jag tycker att det måste ligga någon form av psykisk rubbning bakom det hela.

Bakom homos eller incest?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in