[quote=T39]Frågan är inte 'egna barn' eller adoption. Frågan är 'inga barn' eller adoption.
Är kluven i frågan, eftersom alla borde få ha möjlighet att fostra ett barn samtidigt som incestpar har konstiga värderingar om hur man ska förhålla sig till familjen.
Själv är jag uppfostrad att incest likaväl homosexualitet är fel. Jag har dock bildat en egen uppfattning och anser att homosexuella är vanliga människor som har en sexuell vridning som inte är "off the wall" så att säga. Kärlek har inget med kön att göra, och så länge man inte blandar in blodsband bör det vara acceptabelt.
Kan inte incest paret bara nöja sig med att ha varandra och leva med sina sjuka värderingar och frodas i lycka och vällust?
Folk ansåg säkert lika om homosar för 10-20år sedan, men det anser jag om incestparen i nuläget. Vem vet om 10 år kanske incest är lika accepterat som homosexualitet, hoppas inte det men men....
Citat:
Mor/son eller Far/dotter kan försöka sig. Det kan inte två vanliga homos. Så du anser att incest är friskare än homosar? Nu häner jag inte med.
Homos är friskare än incest, eftersom "homo personerna" iallafall har sökt sig utanför familjen så känns det friskare än att hålla sig inom familjen!?.
Anser du något annat?
Citat:
Bakom homos eller incest?
Incest