2004-09-30, 22:49
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Är vi inne på mastodontprojekt skulle jag vilja se Stephen Donaldsons The Gap series filmatiserad. Kanske även The Chronicles of Thomas Covenant, the Unbeliever som jag vill minnas var grymt bra.

Bra böcker iaf...kanske kan bli bra film också...
Annars tycker jag nog Getingfabriken av Iain Banks....
Citera
2004-09-30, 23:20
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Richard Matheson - I am Legend

Har ju varit planer om den har jag läst, men det har aldrig blivit av.

Är grymt förvånad över att den inte blivit film ännu. Richard Matheson var ju faktiskt en av Stephen Kings förebilder och inspirationskällor, och just boken i fråga.
En av de bästa böcker jag läst, helt klart.

Story?
Kombinera Robinson Crusoe med Fallout (spel).
"Robert Neville is the last living man on Earth... but he is not alone. Every other man, woman and child on the planet has been infected by a disease, or vampyrism, and they are hungry for Neville's Blood.

By the day he is the hunter, stalking the undead through the ruins of civilization. By night, he barricades himself in his home and prays for the dawn."

/Spader
Den är ju filmatiserad 2 ggr redan. The last man on earth med Vincent price och The omega man med Charlton Heston.
Citera
2004-10-01, 01:05
Medlem
Får man vara tråkig och säga "Da vinci koden", kan bli en häftig film, annars tycker jag att mer böcker av Brett ellis easton(rules of attraction), borde filmatiseras, t ex glamorama, psykadeliskt underbart.
Citera
2004-10-01, 09:21
Medlem
bnks avatar
Glamorama är på gång vad jag förstått.
Citera
2004-10-01, 10:03
Medlem
clandestines avatar
jag vill se James Ellroys böcker som "black dahlia" eller "big empty" som film.
"black dahlia" har ju varit på gång med david fincher som regissör, men hela tiden lagts på is.
Citera
2004-10-01, 12:32
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Den är ju filmatiserad 2 ggr redan. The last man on earth med Vincent price och The omega man med Charlton Heston.

Omega Man kan man knappast kalla en filmatisering av den boken.
Finns flera saker som skiljer sig grovt. Enda som stämmer är namnet på personen det handlar om. Hur "mänskligheten" gick under förklaras på två helt olika sätt i boken och i den filmen. Och om du kollar på cast-list över omegaman så är det bara Robert Neville som är en karaktär från boken, de andra namnen är påhittade.

Visst, Omega Man är en film med inspiration från "I am Legend" men jag vill fortfarande att det ska komma "en riktig" version på boken. För det förtjänar den.

The last man on earth går i samma spår. Helt andra karaktärer, lite lånad story.
Om du läser boken så förstår du varför jag blir så upphetsad över hela saken.

Dessutom gjordes Omega Man och Last man on Earth på stenåldern

/Spader
Citera
2004-11-26, 02:38
Medlem
icys avatar
Vilken bok skulle du vilja se en filmatisering av?

Hade lite svårt att klura ut var denna tråden passar bäst, filmforumet eller littraturforumet, jag bestämde mig för litteratur, hoppas moderatorerna håller mig.
Nu till frågan, vilken bok skulle ni vilja se en filmatisering av? Själv så skulle jag vilja se en filmatisering av Wheel of time (Drakens återkomst), nu vette fan om det går, det lär väl bli ett dussin filmer även om man kortar ner det! Men det tycker jag skulle varit coolt, i huvudtaget vill jag ha mer fantasy i filmvärlden.
Och så skulle jag vilja ha coola sci fi filmer, coola, men ändå trovärda på det sättet att inte kaptenen är första man ut på en främmande planet.
Citera
2004-11-26, 02:53
Medlem
alter egos avatar
Finns redan en tråd om detta...

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=152574&highlight=filmatisering
Citera
2004-11-26, 02:54
Bannlyst
Harry Martinssons Aniara borde bli en bra filmatisering.
Citera
2004-11-26, 02:57
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Harry Martinssons Aniara borde bli en bra filmatisering.
Tror du det?
Är lite rädd för att det skulle vara svårt att genomföra på ett bra sätt.
Citera
2004-11-26, 03:00
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alter ego
Finns redan en tråd om detta...

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=152574&highlight=filmatisering

Såg inte det. Sökte faktiskt, men min sökteknik var nog kass. Tänkte inte på att söka på filmatisering, utan sökte film bok. Ordet filmatisering kom jag inte att tänka på förrän jag skrev rubriken. Vi får väl se vad moderatorerna bestämmer sig för när de vaknar! Jag kan alltid skylla på trötthet på grund av vad klockan var när jag skrev inlägget!
Citera
2004-11-26, 03:05
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Såg inte det. Sökte faktiskt, men min sökteknik var nog kass. Tänkte inte på att söka på filmatisering, utan sökte film bok. Ordet filmatisering kom jag inte att tänka på förrän jag skrev rubriken. Vi får väl se vad moderatorerna bestämmer sig för när de vaknar! Jag kan alltid skylla på trötthet på grund av vad klockan var när jag skrev inlägget!

Hehe... "När moderatorerna är borta dansar medlemmarna på bordet"...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in