• 1
  • 2
2010-07-30, 00:28
Bannlyst
Utan en renodlad hockeytråd så kan det bli en väldig massa OT i dom olika hockeytrådarna. Att lägga en renodlad hockeytråd i bollsportsforumet borde gå tycker jag iallafall. En puck är ju typ närmast boll i sin form. Jag tycker inte att jag dum i huvet. Men tyck som ni vill.
Citera
2010-07-30, 01:39
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Att lägga en renodlad hockeytråd i bollsportsforumet borde gå tycker jag iallafall.

Tycker du verkligen själv att det låter som en bra idé?
Citera
2010-07-30, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tycker du verkligen själv att det låter som en bra idé?

Man kan tycka att hockey är så älskat i Sverige att det är för litet utrymme i en renodlad hockeytråd. Jag tycker dock inte så, snarare det motsatta.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-07-30 kl. 02:14.
Citera
2010-07-30, 02:13
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Har ingen bättre idé med tanke på hur swetech resonerar.

Att det finns en anledning till att den kastas i papperskorgen och att du bör sluta försökta starta tråden är inget som har slagit dig?
Citera
2010-07-30, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Att det finns en anledning till att den kastas i papperskorgen och att du bör sluta försökta starta tråden är inget som har slagit dig?

FB måste vara Sveriges största diskussionsforum och jag får iallafall lite abstinensbesvär utan att få diskutera åtminstone "all time greats" inom ishockey. Men det går som det går. Får se vilka trådar jag får starta.
Citera
2010-07-30, 02:24
Medlem
Orzions avatar
Citat:
FB måste vara Sveriges största diskussionsforum och jag får iallafall lite abstinensbesvär utan att få diskutera åtminstone "all time greats" inom ishockey. Men det går som det går. Får se vilka trådar jag får starta.

Testa starta en tråd om ett ämne som inte redan diskuterats med ett tydligt diskussionsunderlag som dessutom är relevant för forumet du startar tråden i så skall du se att din tråd kommer få vara kvar
Citera
2010-07-30, 06:47
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Man kan tycka att hockey är så älskat i Sverige att det är för litet utrymme i en renodlad hockeytråd. Jag tycker dock inte så, snarare det motsatta.

När ska polletten trolla (ursäkta felstavningen...) ner, det finns ju ett helt forum som bara handlar om hockey här på FB... Som du dessutom hittat men ej förstått vad det ska användas till.

Skulle någon komma in och skapa en tråd om "vapen och militär" i forumet 'Vapen och militär' skulle den åka i Papperskorgen omedelbums pga för vagt/ospecifiserat diskussionsunderlag. Det är liksom underförstått att ALLT i det forumet handlar om just det ämnet...
Citera
2010-07-30, 07:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men starta då en tråd där man kan diskutera just dessa och varför man tycker att de är bättre än alla andra osv. Det måste dock finnas ett diskussionsunderlag i trådstarten så man vet vad som ska diskuteras, annars blir det papperskorgen igen...
Citera
2010-07-30, 09:24
Moderator
blomvattnares avatar
Du kan ju också formulera en text som du vill ha i ditt startinlägg och sedan skicka den texten till en moderator i det forumet och kolla om den kommer att bli godkänd.
Då kanske du kan få förslag på ändringar som gör att det till slut blir en levande tråd startad av dig.
Citera
2010-07-30, 09:39
Medlem
najass avatar
Citat:

Även jag gör ett försök, det är för fascinerande för att låta bli. Du verkar ledsen för att du så gärna vill diskutera "all time greats inom ishockey", men upplever att du inte får/kan starta en tråd om det. Det är alltså detta du försökt få fram genom dina trådstarter med "renodlade hockeytrådar" i hockeyforumet?

Då skulle jag föreslå att du istället för att förtvivlat försöka starta nya trådar går in den befintliga tråden som heter: Bäste hockeyspelaren i historien https://www.flashback.org/t767180

Hela grejen är ju att på FB finns redan trådar om det mesta. Att det skulle saknas trådar om "all time greats" i hockeyforumet är ju så väldsfrånvänt att det inte finns på kartan. Du behöver alltså inte bekymra dig om att starta en ny tråd för att få diskutera detta.

Sedan finns det dessutom trådar om bästa målvakt, bästa svensk genom tiderna etc, etc.

I varje forumdel samlas trådar om det som forumdelen handlar om, t.ex hockey. Då ska trådarna där i sin tur behandla en mycket stor mängd olika ämnen inom huvudrubriken hockey. Du kan därför inte starta en allmän (eller renodlad) hockeytråd i hockeyforumet. Hockeyforumet är i sig ett "renodlat" hockeyforum och trådarna behandlar olika aspekter av det ämnet.
Citera
2010-07-30, 13:25
Bannlyst
Tack för tipsen får se hur det blir...
Citera
2010-07-30, 15:23
Bannlyst
Har letat noga men hittar ingen tråd där jag diskutera hockeyspelare i allmänhet. Även om dom har lagt av. Såsom Mike Bossy, Cam Neely tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in