2013-08-18, 23:53
Medlem
Bara bra att få det bekräftat att de skrivit fel.
Jag har inte premium just nu, men såg att det stod att man skulle få 450 000 med premium, vilket jag inte fått tidigare då jag hade det.
Citera
2013-08-19, 03:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan va lattjo, med xvm kan jag se chans att vinna i realtid och halvvägs in i en match med ltp låg det på 55% men när jag dog störtdök det till 29%
Citera
2013-08-19, 09:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fan va lattjo, med xvm kan jag se chans att vinna i realtid och halvvägs in i en match med ltp låg det på 55% men när jag dog störtdök det till 29%
Coolt! Du får väl döpa om dig till "Ankaret" Anka...

Testade faktiskt xvm för ett tag sedan bara för att se vad det handlade om. Lite synd, för jag såg absolut det roliga i att ha den modden - men jag blev tokig på alla färger och all, inte alltid relevant, info. Försökte konfigurerade det på en massa olika sätt men jag kunde inte få till det och det kändes bara som jag spelade mot ett gäng discokulor till slut. Dessutom tyckte jag att frameraten gick ner lite med den på. Fast det kanske bara var inbillning? Jag har ingen järnkoll på sånt.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-19 kl. 10:14.
Citera
2013-08-19, 10:26
Medlem
Ace Venturas avatar
Edit: Ähh men... Är lite off. Raderat.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-19 kl. 11:05.
Citera
2013-08-19, 15:32
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Testade faktiskt xvm för ett tag sedan bara för att se vad det handlade om. Lite synd, för jag såg absolut det roliga i att ha den modden - men jag blev tokig på alla färger och all, inte alltid relevant, info. Försökte konfigurerade det på en massa olika sätt men jag kunde inte få till det och det kändes bara som jag spelade mot ett gäng discokulor till slut. Dessutom tyckte jag att frameraten gick ner lite med den på. Fast det kanske bara var inbillning? Jag har ingen järnkoll på sånt.

Jag testade XVM ett tag, men blev sen deprimerad över havet av röda spelare, och tog bort det. Ibland är det skönt att inte veta.
Citera
2013-08-19, 17:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Hahaha rena titanic
Citat:
Jo de finns djävligt mycke att pilla med men spenderat typ 8 timmar med att fixa min egna konfiguration och tycker det är suveränt härligt.

Bl.a har jag en röd fyrkant på minikartan som indikerar hur långt bort jag kan se en vagn som är scoutat, skaderäknare, statistik, tanknamn på minikartan medmera, xvm är så mycket mer än att bara kunna se hur bra dom andra 29 spelarna är.

http://www.koreanrandom.com/z/sirmax/xvm-editor/XVMEditor.swf
Citera
2013-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hahaha rena titanic
Jo de finns djävligt mycke att pilla med men spenderat typ 8 timmar med att fixa min egna konfiguration och tycker det är suveränt härligt.

Bl.a har jag en röd fyrkant på minikartan som indikerar hur långt bort jag kan se en vagn som är scoutat, skaderäknare, statistik, tanknamn på minikartan medmera, xvm är så mycket mer än att bara kunna se hur bra dom andra 29 spelarna är.

http://www.koreanrandom.com/z/sirmax/xvm-editor/XVMEditor.swf

Det är kanske dags att försöka särskilja på addons och addons. Xvm används för addons, eller är alla addons som hämtar informationen via/ mha xvm xvm?

Bara för man tankar ner dokan xvm och xvm-stat får man inte allt som räknas upp, utan en konfigfil får man vara statistiken och epilepsi tack vare färgerna:)

Fan jobbigt att lista ut vad man vill ha och editera ju ...

Men jag kan inte vara utan det
Citera
2013-08-19, 18:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Det är kanske dags att försöka särskilja på addons och addons. Xvm används för addons, eller är alla addons som hämtar informationen via/ mha xvm xvm?
Muricanerna kallar allt som rör xvm för xvm.
Citera
2013-08-19, 19:20
Medlem
swebarbs avatar
eh vad är xvm för nåt?
Citera
2013-08-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
eh vad är xvm för nåt?

En mod som visar alla spelares stats in-game.
Citera
2013-08-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
En mod som visar alla spelares stats in-game.

står väl för "extended viulasation mod"

så det är inte bara stats som effiency, wn7/6 och allt vad det heter, antal vunna förlorade samt totala matcher per konto och per tank.

"visualisation" i XVM berättar mer om vad det är va XVM kan man få t ex, "hitlog" som räknar upp mottagen skada i antal hp per skott, samt vilken skada man gjort.. det visualiseras.

minimappen, man kan få spelarnamnen synliga, vilket håll de siktar, var tanksen var senast spottade om de inte är spottade just nu.

osv osv, allt fler addons använder nu xvm, förr kunde man ha standalone mods, man tankade bara ner en xml-fil och la den i res_mods så funkade det, nu används svm mer och mer till hämta ur mer data till en add on... t ex j1mb0s crosshair som var en ypperlig standalone addon, nu finns det sikten som visar tjockleken på armor då du siktar över, i röd eller grön text så du ser om du har en teoretsik chans att komma igenom.

om jag nu fattat det rätt
Citera
2013-08-19, 21:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Listar några funktioner.
http://www.modxvm.com/en/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto