2011-05-16, 16:27
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Verkar ju inte vara så dum att spränga tanks med heller, helvete vad många gåner jag har blivit one-shotad av de jävla KV-tanksen med sina sjuka kanoner.

Den är rätt bra, one-shottar allt samma tier eller lägre om du träffar rätt. Men med 50% crew är omladdningstiden närmare 30 sekunder - inte kul .
Citera
2011-05-16, 17:45
Avslutad
Om en av alla mina tanks sprängs i en battle, förlorar jag nått då på att trycka exit battle och börja köra med en annan tank under tiden? Tänkte så man slipper vänta på alla sega teammates =p
Citera
2011-05-16, 18:12
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Om en av alla mina tanks sprängs i en battle, förlorar jag nått då på att trycka exit battle och börja köra med en annan tank under tiden? Tänkte så man slipper vänta på alla sega teammates =p

Nej, bara att klicka ut sig från slaget och ta en annan stridsvagn och dra ut i strid.
Detta sätt är ju att föredra för det genererar ganska bra med cash och xp till framtida köp och uppgraderingar.
Citera
2011-05-16, 20:59
Medlem
Kyotos avatar
bara jag som känner att PzKpfw II Luchs är en helt värdelös vagn?

Jag dör på ett skott och skadar 0-1% på fiender.
Citera
2011-05-16, 23:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Nä jag gillar den, behöver oftast bara 1 skott för att spränga skiten åt helvete det är inte tänkt att du ska slåss med, den ska användas som scout.
Citera
2011-05-16, 23:25
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto

Jag dör på ett skott och skadar 0-1% på fiender.

Djävulskt irriterande och möta såna vagnar när man lirar TD, lyckas man inte tracka dom på första skottet så lyckas dom scouta en och man får en drös artilleriskott i skallen.

Som Arne.Anka sa, scouta med den, jag gillar att leta artilleri med light tanks och sen ramma dom så allt flyger åt helvete
Citera
2011-05-16, 23:27
Medlem
fuskas avatar
MEN boooo!!! patch jävel.
Citera
2011-05-16, 23:49
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
MEN boooo!!! patch jävel.

Säger jag med, men man väntar ju på något gott.

Är riktigt intresserad av dom 2 nya banorna
Citera
2011-05-17, 08:58
Medlem
fuskas avatar
Och nu snickrar dom på servern...
Ang patchen så ska det bli svårare att bli trackad nu av random skada i mitten av hjulen. fast lättare om man träffar fram eller bak hjul.

Edit: vad är det för konstig tidsangivelse dom har? Rysk? Hoppas dom är uppe till kl 11 då barnet sover, bara då jag kan spela.

15:00 ska dom upp
Senast redigerad av fuska 2011-05-17 kl. 09:36.
Citera
2011-05-17, 11:03
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Spottingsystemet ska ju uppdateras också, så att det kollar om du kan se något lite oftare (nu är det var 10:e sekund, vilket förklarar många "osynliga fiender") samt lägga till ett par punkter som det tittar efter. Följden BORDE bli färre osynliga fiender. Fast så sent som igår slogs jag mot en fiende som försvann på öppen mark väl inom 50m, det är ju helt uppenbart en bugg av något slag... Vet inte det fixas i patchen.
Citera
2011-05-17, 11:46
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Det var ju typiskt att det skulle vara en update just när jag bestämt mig för att pröva spelet, blev sjukt peppad efter att ha laddat ned klienten och kollat igenom alla tutorials.

Jag får helt enkelt spela Hearts of Irons nya DLC Götterdämmerung och gå full fucking german tills servern är uppe igen.

Någon som har några bra tips inför min första fight senare idag? Några vanliga nybörjarmisstag man bör tänka på att undvika?
Citera
2011-05-17, 12:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kommer patchen uppdatera vagnträdet? introducera kv2?

Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Fast så sent som igår slogs jag mot en fiende som försvann på öppen mark väl inom 50m
Sånt kan man bara älska
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Det var ju typiskt att det skulle vara en update just när jag bestämt mig för att pröva spelet, blev sjukt peppad efter att ha laddat ned klienten och kollat igenom alla tutorials.
Asg
Citat:
Någon som har några bra tips inför min första fight senare idag? Några vanliga nybörjarmisstag man bör tänka på att undvika?
Tålamod, rusa inte mot fienden utan håll dig i bakgrunden och studera banan, fiendens rörelser och dina medspelare.
Leta efter gömställen, var du kan få ett taktiskt övertag genom att ha skydd medans fienden måste va "öppen" för att kunna attackera och framförallt, TÅLAMOD.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-05-17 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in