2011-05-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Nej, det är KV som har en 152mm. Eller rättare sagt KV-2. Just nu är det bara ett extra torn till KV, men i en framtida patch ska de delas i två olika fordon, som det ska vara. Och KV-2 hade ju en 152mm på riktigt, för att spränga bunkrar och hus med.

Verkar ju inte vara så dum att spränga tanks med heller, helvete vad många gåner jag har blivit one-shotad av de jävla KV-tanksen med sina sjuka kanoner.
Citera
2011-05-16, 14:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreeM
KV:n med 107mm kanonen tar ut det mesta. Den kanonen är nästan lite op alltså. Därför sparade ja min KV när ja köpte KV-3:an
Kör med 152:an och den är inte dum heller, laddningstiden är lång som helvete och den har så bra precision att man nästan skjuter sig själv i arslet ibland men när man träffar, då gör man ordentligt med skada, nästan "oneshottat" en kv3:a med den.
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nu har jag lärt mig hur man ska spela. Brukar leka lots till en KV eller någon annan stor tank ligga lite bakom eller scoutar och sedan flanka det han skjuter på. Bara rakar in credits nu. bästa är när man får med sig en annan pzIII som gör samma sak.
Taktik är A och O, tänk också på att du kan göra grymt bra nytta som support för TD's som har ett arsle öppet för penetration.
Citat:
Tror jag ska nöja mig med pzIII och uppgradera den fullt så vilka grejer ska jag köpa?
Bästa motorn, uppgradera larvbanden och en trubbiga 7.5cm kanonen så har du en tank du kan åka runt och "bitchslapa" fienden med.
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
Jag har t o m sett en liten vagn bli utslagen av en sådan anledning (flera skrev lol i chatten).
Jodu också gjort de där, kör iväg med min maus och blev avskuren av en ms1 det är inte många som tänker på hur lång bromsträcka tunga vagnar och då speciellt maus har, maus kan ju fan inte ens stanna i nedförsbackar :S
Citat:
Tror ni att det finns någorlunda fallande kulbanor i WoT eller är det alltid bara att sikta rakt på? Jag har många gånger undrat över det när jag står i någon buske och siktar in mig på en tank över 400 meter bort.
Sikta på vagnens nedre kant för maximal skada, känns som skotten ofta hamnar något högre än siktet.
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Fan annars vad många Maus som har börjat dyka upp nu (även några is-7), har folk inga liv som orkar grinda hela dagarna? Jag menar nu när jag äntligen har min Tiger II så bara att få alla upgrades kommer ju att ta flera dagar, och sen en mördar grind till 160k xp innan jag får vk4501!
Med premium går det snabbt att få en bra tank, jag har inte premium men ändå 3st tier6 och 2st tier5 vagnar och spelar inte varje dag.
Däremot spelar jag ofta om jag tittar på film eller liknande i fönsterläge.
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Verkar ju inte vara så dum att spränga tanks med heller, helvete vad många gåner jag har blivit one-shotad av de jävla KV-tanksen med sina sjuka kanoner.
Hehehe KV/KV2 har rätt bra kanoner ja lite för bra ibland.
Citera
2011-05-16, 14:27
Medlem
fuskas avatar
Har köpt alla moduler menade mer ventilation och sådant. vad är bra och vad är inte så bra.
Citera
2011-05-16, 15:05
Medlem
Retorikerns avatar
Standardbeväpningen på Tiger 1 var en 88mm KwK 36 L/56. Så här står det i Achtung Panzer:

"There was also experimental mounting of 88mm KwK 43 L/71 gun on Tiger but it was delayed and abandoned in favour of the development of Tiger II, which eventually was to replace Tiger I".
Citera
2011-05-16, 15:07
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Jo fast efter som du inte ser den så vet du ju eller "rösten" inte det. skjut och kolla efter gul text.
och är inte plinget när tomhylsan trillar ut?
Nej det ringer till i samma sekund som man träffar och verkar indikera någonting.
Citera
2011-05-16, 15:09
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Plinget är förmodligen "ringklockan" som indikerar en kritisk träff, d v s att du skadade ett system eller en besättningsman. Behöver inte betyda att du gjorde skada på "hitpointsen". Och du får ingen som helst indikation på träff om du inte kan se fienden, däremot KAN du träffa fiender du inte ser med lite tur. Och dör de så får du åtminstone kill-meddelandet. Har dödat många som slutade synas efter träff (eftersom de stannar när man detrackar dem), genom att bara skjuta där de stod senast.
Allright, tack för den viktiga upplysningen.
Citera
2011-05-16, 15:13
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden, så jag ber om ursäkt om någon flippar ut för denna förfrågan, men:

Är sugen på att testa ett nytt MMO och har funderat på det här spelet ett tag. Vad tror ni som testat det om ni ser till mina preferenser nedan? Jag har såklart läst en del reviews, men jag vill gärna få lite åsikter från de av er som spelar aktivt här på FB.

Jag har testat de flesta MMOs, men det enda jag riktigt fastnat för är EVE online. Det jag gillar där är komplexiteten samt att man verkligen inte behöver logga in varje dag (eller ens varje vecka) för att inte bli hopplöst efter.

Jag är inte dödspetig på grafik, men det får inte se hur gammalt ut som helst. I synnerhet spel som är i 3D blir svåra att gilla om grafiken är hopplöst daterad. Hur står sig WoT i den aspekten, det är svårt att avgöra sådant via screens tycker jag.

Jag har alltid varit något av en solospelare, även i MMOs. Jag spelar gärna med andra, men det ska vara på mina villkor och inte kännas påtvingat. Att delar av spelet faktiskt kräver samarbete har jag inga problem med, men om det känns som att man knappt kan ta sig framåt utan att spela i grupp så tappar jag intresset. Det ska gärna vara lätt att hoppa in/ut ur grupper, jag är exempelvis väldigt förtjust i Warhammer Onlines öppna grupper.

Jag gillar att starta nya karaktärer och bryr mig mer om early game content än end-game content.

Ett MMO får gärna ha ruskigt stora ytor, även om det inte kryllar av content överallt. Det är inte livsviktigt, men en av de saker jag älskade med SWG innan det blev en WoW-klon var just möjligheten att kunna glida omkring i timmar och bara njuta av omgivningen.

Vad tror ni, kan WoT vara ett spel för mig?
Citera
2011-05-16, 15:15
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Nej, det är KV som har en 152mm. Eller rättare sagt KV-2. Just nu är det bara ett extra torn till KV, men i en framtida patch ska de delas i två olika fordon, som det ska vara. Och KV-2 hade ju en 152mm på riktigt, för att spränga bunkrar och hus med.
Jag svarade på ett inlägg där någon påstod att Tigern kunde utrustas med den kalibern.
Senast redigerad av Retorikern 2011-05-16 kl. 15:17.
Citera
2011-05-16, 15:25
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Har köpt alla moduler menade mer ventilation och sådant. vad är bra och vad är inte så bra.
Jag offrade camounätet för -10 % i laddningstid (odemonterbar) med tanke på alla dueller som uppstår i spelet. Genom 1-2 besättningsmäns camoufleringsförmåga kan man kompensera rätt bra för avsaknaden av nät.
Citera
2011-05-16, 15:31
Medlem
Retorikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden, så jag ber om ursäkt om någon flippar ut för denna förfrågan, men:

Är sugen på att testa ett nytt MMO och har funderat på det här spelet ett tag. Vad tror ni som testat det om ni ser till mina preferenser nedan? Jag har såklart läst en del reviews, men jag vill gärna få lite åsikter från de av er som spelar aktivt här på FB.

Jag har testat de flesta MMOs, men det enda jag riktigt fastnat för är EVE online. Det jag gillar där är komplexiteten samt att man verkligen inte behöver logga in varje dag (eller ens varje vecka) för att inte bli hopplöst efter.

Jag är inte dödspetig på grafik, men det får inte se hur gammalt ut som helst. I synnerhet spel som är i 3D blir svåra att gilla om grafiken är hopplöst daterad. Hur står sig WoT i den aspekten, det är svårt att avgöra sådant via screens tycker jag.

Jag har alltid varit något av en solospelare, även i MMOs. Jag spelar gärna med andra, men det ska vara på mina villkor och inte kännas påtvingat. Att delar av spelet faktiskt kräver samarbete har jag inga problem med, men om det känns som att man knappt kan ta sig framåt utan att spela i grupp så tappar jag intresset. Det ska gärna vara lätt att hoppa in/ut ur grupper, jag är exempelvis väldigt förtjust i Warhammer Onlines öppna grupper.

Jag gillar att starta nya karaktärer och bryr mig mer om early game content än end-game content.

Ett MMO får gärna ha ruskigt stora ytor, även om det inte kryllar av content överallt. Det är inte livsviktigt, men en av de saker jag älskade med SWG innan det blev en WoW-klon var just möjligheten att kunna glida omkring i timmar och bara njuta av omgivningen.

Vad tror ni, kan WoT vara ett spel för mig?
För singelplayer = Mount & Blade Warband, ett sjukt beroendeframkallande riddarspel. WoT är ett ganska träffsäkert val för multiplayer med tanke på dina preferenser, enkelt och bra.
Citera
2011-05-16, 16:24
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:

Beror lite på fordonet, men ventilation (gör besättningen bättre), rammers (förkortar laddningstiden) och gun laying drive (går snabbare att sikta) är bra för det mesta. Camo nets, kikare och optik är bra för snipertanks och TD:s, svårare att se dem och de ser bättre.
Citera
2011-05-16, 16:26
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg där någon påstod att Tigern kunde utrustas med den kalibern.

Aha! Ja, det kan den ju inte vad jag vet. Men å andra sidan är det gott om "fantasy tanks" i spelet, som Pz IV med 75mm L/70, som kräver ett torn som i verkligheten var för tungt för vagnen. Fast jag har en sådan ändå, fantastisk sniper .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in