Citat:
Ursprungligen postat av GreeM
KV:n med 107mm kanonen tar ut det mesta. Den kanonen är nästan lite op alltså. Därför sparade ja min KV när ja köpte KV-3:an

Kör med 152:an och den är inte dum heller, laddningstiden är lång som helvete och den har så bra precision att man nästan skjuter sig själv i arslet ibland men när man träffar, då gör man ordentligt med skada, nästan "oneshottat" en kv3:a med den.
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nu har jag lärt mig hur man ska spela. Brukar leka lots till en KV eller någon annan stor tank ligga lite bakom eller scoutar och sedan flanka det han skjuter på. Bara rakar in credits nu. bästa är när man får med sig en annan pzIII som gör samma sak.
Taktik är A och O, tänk också på att du kan göra grymt bra nytta som support för TD's som har ett arsle öppet för penetration.
Citat:
Tror jag ska nöja mig med pzIII och uppgradera den fullt så vilka grejer ska jag köpa?
Bästa motorn, uppgradera larvbanden och en trubbiga 7.5cm kanonen så har du en tank du kan åka runt och "bitchslapa" fienden med.
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
Jag har t o m sett en liten vagn bli utslagen av en sådan anledning

(flera skrev lol i chatten).
Jodu också gjort de där, kör iväg med min maus och blev avskuren av en ms1

det är inte många som tänker på hur lång bromsträcka tunga vagnar och då speciellt maus har, maus kan ju fan inte ens stanna i nedförsbackar :S
Citat:
Ursprungligen postat av Retorikern
Tror ni att det finns någorlunda fallande kulbanor i WoT eller är det alltid bara att sikta rakt på? Jag har många gånger undrat över det när jag står i någon buske och siktar in mig på en tank över 400 meter bort.
Sikta på vagnens nedre kant för maximal skada, känns som skotten ofta hamnar något högre än siktet.
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Fan annars vad många Maus som har börjat dyka upp nu (även några is-7), har folk inga liv som orkar grinda hela dagarna?

Jag menar nu när jag äntligen har min Tiger II så bara att få alla upgrades kommer ju att ta flera dagar, och sen en mördar grind till 160k xp innan jag får vk4501!

Med premium går det snabbt att få en bra tank, jag har inte premium men ändå 3st tier6 och 2st tier5 vagnar och spelar inte varje dag.
Däremot spelar jag ofta om jag tittar på film eller liknande i fönsterläge.
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Verkar ju inte vara så dum att spränga tanks med heller, helvete vad många gåner jag har blivit one-shotad av de jävla KV-tanksen med sina sjuka kanoner.
Hehehe KV/KV2 har rätt bra kanoner ja

lite för bra ibland.