2013-05-23, 21:54
Medlem
Hahaha fan va rolig 100Y var. Jävlar va skada den gör...
Dock va det ingen höjdare att åka själv i denna best. Men när folk dör som flugor i laget har man ju inget val efter ett tag.

EDIT: Drog när allt jag mötte och hann skjuta på med minst 50%, Oneshottade någon också och på flera sköt jag i front
Citera
2013-05-23, 22:01
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokke
Någon annan som har nåt annat tips?

Köp en eller två uppsättningar av camoufalge net, binocular telescope och toolbox och flytta runt tills du kan skaffa det du vill ha på vagnarna. De tre är gratis att demontera allt annat kostar guld eller förstörs. Kan vara lite dyrt men ibland är det halva priset så man kan passa på då.
Citera
2013-05-23, 22:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Äfan skitlätt att använda test-servern, bara ladda ned en "launcher" så installeras det lätt och smidigt, lite svårare kan dock va att komma in då test-servern har en begränsning på antal spelare.
Var hittar man den (launchern)? WoT-forumet? Hemsidan? Läggs den ut bara när det är aktuellt eller går den att ladda ner redan nu?

Citat:
Ursprungligen postat av jokke
En sak som jag verkligen har märkt utav är hur otrevliga en del kan vara, n00b hit och n00b dit plus div andra skällsord. Men de flesta är tysta eller iaf trevliga, men de otrevliga kan ju förstöra lite av spelandet tycker jag...
Håller med. Fast ibland är man där själv. Försöker hålla mig men ibland går det faktiskt inte. Senast ikväll fick jag frispel när jag var ensam arty (vid basen) och hade en trött jävla medium som campade snett bakom(!?) mig (dessutom helt jävla "off" till var saker och ting hände) och som verkligen inte rörde ett finger när en scout kom och jagade ner mig redan i inledningen av fighten. Scouten missade sitt första närskott (klantarslemedalj på den f.ö.) och jag fick iväg ett direktskott som träffade när han var nära, men han dog inte utan stod helt still och siktade på mig till han hade reloadat och kunde fimpa mig. Samtidigt stod mediumen bara hackade fram och tillbaka bakom en liten kulle (som veckans fegis) utan att få iväg ett enda skott förens jag redan var död. Efter det drog jag faktiskt en harang i chatten som säkerligen skulle kunna få mig avstängd ett tag. Men det var det värt...

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Bytte precis ut den värdelösa 100 mm kanonen på T-44 till 122 mm haubitsen eller vad det är istället. Värdelös reload time, men i övrigt piskar den skjortan av 100 mm. Jag var en idiot som spelade mängder av matcher med 100 mm!
Visst är det bra kräm i 122 mm men man hinner ju verkligen läsa ut en bok innan den reloadat klart. Dessutom måste du alltid vara relativt nära för att veta att du kommer att träffa ordentligt. Är inte helsåld...

Btw - coolt med en ny bana. Fast jag fattar inte varför de envisas med att ha berg (som inte går att åka på/använda) inne på banan (utmed kanterna)? Det ser ut så i alla fall? Det vore ju både roligare och bättre om dessa bara låg s a s "visuellt" just utanför bangränsen. Det är ju likadant på flera banor, dvs att vatten eller berg begränsar och minskar ner "spelytan". Helt i onödan kan man tycka.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-05-23 kl. 22:59.
Citera
2013-05-23, 22:58
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Var hittar man den (launchern)? WoT-forumet? Hemsidan? Läggs den ut bara när det är aktuellt eller går den att ladda ner redan nu?

Bara när det blir aktuellt.
Citera
2013-05-23, 23:20
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Bytte precis ut den värdelösa 100 mm kanonen på T-44 till 122 mm haubitsen eller vad det är istället. Värdelös reload time, men i övrigt piskar den skjortan av 100 mm. Jag var en idiot som spelade mängder av matcher med 100 mm!
samma sin sitter på kv-1 ?

u-11 eller vad den heter?
gillar den som fan med, kv1 med den kanonen så är man en tung heavy m4/pz4 som gör lite mer skada med sin derp

sedan är väll t44 t8 ? funkar den bra i så höga matcher?
Citera
2013-05-24, 00:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Skriv för fan aldrig i chatten att du kör med den kanonen för då blir du kallad noob, MT ska ha snabbladdande kanoner
Kör med den kanonen själv och tycker den är skapligt konsekvent med skadandet, på avstånd mindre än 100m är det relativt enkelt att penetrera is-3 framifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Hahaha fan va rolig 100Y var. Jävlar va skada den gör...
~200mm pen och tier6, borde göra bra ifrån sig även mot tier8 vagnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det kommer upp på hemsidan när testservern är redo, håll koll i tråden så brukar det alltid va nån som skriver om det, alla får 100 miljoner guld, 100 miljoner xp och 20.000 guld att gulla med så perfekt att testa premiumvagnar på också.

Citat:
Btw - coolt med en ny bana. Fast jag fattar inte varför de envisas med att ha berg (som inte går att åka på/använda) inne på banan (utmed kanterna)? Det ser ut så i alla fall? Det vore ju både roligare och bättre om dessa bara låg s a s "visuellt" just utanför bangränsen. Det är ju likadant på flera banor, dvs att vatten eller berg begränsar och minskar ner "spelytan". Helt i onödan kan man tycka.
DÅligt försök att ersätta den röda tråden med "naturliga" avgränsningar men just den banan såg det rätt fånigt ut, som att slåss i en gräddskål typ.
Citera
2013-05-24, 00:54
Medlem
Citat:
~200mm pen och tier6, borde göra bra ifrån sig även mot tier8 vagnar.
Det gör den! Nackdelen jag märkt och det som dödat mig 3 gånger i rad nu är ARTY! Samtliga 3 dödade mig från 100-0% på ett skott också... SU8 och Grille, om jag inte mins fel... den Tredje hann jag inte kolla vad det va. Har aldrig blivit oneshottad så ofta av Arty... Vet inte ens om det hänt överhuvudtaget förut.
Citera
2013-05-24, 00:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Nackdelen jag märkt och det som dödat mig 3 gånger i rad nu är ARTY!
No shit su100y är en av dom vagnar jag aktivt jagar med spg just pga tunt pansar och stor vagn, en träff gör mycket skada och lätt att träffa.
Citera
2013-05-24, 04:46
Medlem
Citat:
No shit su100y är en av dom vagnar jag aktivt jagar med spg just pga tunt pansar och stor vagn, en träff gör mycket skada och lätt att träffa.
Jag har märkt det :/ Får bara öppna kartor med den också... haha that sux.
Citera
2013-05-24, 10:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Menar du att du bytte ut LB1an mot 122 mm. Hur kan det vara en förbättring?
Kollar man bara värdena, pen är samma, förutom för guldammo där 100 mm har bättre pen:

100 mm LB-1
DPM=7.59*230=1745
acc=0.35
aim time=2.3 s
depression= 7

122 mm
DPM=3.13*390=1221
acc=0.43
aim time=3.4 s
depression= 5

Och då har vi inte tagit med dispersion on movement.
Seriöst, du byter bort bra soft values + DPM på din kanon mot en högre alfa.
Iaf jag kan inte se någon vettig orsak till att köra 122an på T44an. Har visserligen ingen T44, dock en Type59 som är sämre än T44an i allt, och i den funkar 100mm kanonen helt utmärkt.
Citera
2013-05-24, 11:01
Medlem
Jag körde 122an på min T-44 typ 20 matcher för att testa, men den är verkligen sjukt mycket sämre för en smidig medium än vad den bästa 100mm är. Visst, alpha kan vara kul ibland, men när man förlorar varenda jävla dogfight pga sämre DPM än i stort sett alla motsvarande MTs så funkar det bara inte.
Citera
2013-05-24, 14:34
Medlem
jokkes avatar
kan någon förklara de olika uttrycken i spelet för mig?

T.ex vad betyder derpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in