2013-01-21, 23:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Suck måste nog fixa lite guld och köpa mig en garageplats för jag kan fan inte sälja min m7:a 26 skott 22 träffar 21 penetrationer
nästan 2000 skada, 7 dödade hade haft 9 dödade om inte en djävel följt efter mig och gjort 2 killsteals :/
träffad 8ggr, 4 fiender upptcäkta, 9 fiender skadade 7 fiender dödade

26.426 krediter i vinst utan premiumkonto.

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 21 januari 2013 23:50:29
Vehicle: M7
Experience received: 2*444 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 29*403
Battle Achievements: Top Gun, Sharpshooter, Master Gunner
Citera
2013-01-22, 02:01
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Suck måste nog fixa lite guld och köpa mig en garageplats för jag kan fan inte sälja min m7:a 26 skott 22 träffar 21 penetrationer
nästan 2000 skada, 7 dödade hade haft 9 dödade om inte en djävel följt efter mig och gjort 2 killsteals :/
träffad 8ggr, 4 fiender upptcäkta, 9 fiender skadade 7 fiender dödade

26.426 krediter i vinst utan premiumkonto.

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 21 januari 2013 23:50:29
Vehicle: M7
Experience received: 2*444 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 29*403
Battle Achievements: Top Gun, Sharpshooter, Master Gunner

lol nästan 0,5 i aim, funkar den bra som en brawler ? lol

känns som kv 152mm siktar mycket bättre :P
Citera
2013-01-22, 08:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det argumentet funkar när man har <1000 matcher, men mer än så och antalet matcher åt ena eller andra hållet börjar ta ut varandra, kvar blir skillnaden du gör för ditt lag. Har man 20000 matcher och en WR på 45% så är man en dålig spelare, har man 52+ är man en bra spelare.

Givet relativt lite plutoning, och diverse OP-tanks (Alla guld-derps, micro-Maus, etc.).

Jag ser inte hur du kan dra den slutsatsen, då man, rent teoretiskt naturligtvis, skulle kunna spela 20000 matcher och slå ut 2-3 vagnar och skaffa diverse medaljer MINST i varje match, men ändå rent teoretiskt förlora varenda match.

Att spela i pluton, 3 duktiga spelare med bra vagnar, det är klart att det kan luta åt fördel för det egna laget, och alla möjliga andra konfigurationer, men jag köper helt enkelt inte resonemanget att en spelare per automatik är dålig för att han/hon har under 50% win rate.
Citera
2013-01-22, 08:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vi får vara ense om att vara oense i denna fråga tror jag. Jag håller inte alls med dig om detta.

Exakt, och just därför är win rate jävligt missvisande.

Det är inte så mycket om att vara oense om eftersom DU är den enda gemensamma faktorn för alla dina matcher.
Allt annat kommer efter ett stort antal matcher ha randomiserats och därmed inte ha en effekt på din win rate. Så att antalet matcher där du förlorar stort trots du spelar bra eller matcher där du spelar dåligt men vinner kommer i slutändan jämna ut sig och kvar är din insats i matcherna.

Om jag trampar på en öm tå för att du har en dålig win rate, så är det inte min mening.
Citera
2013-01-22, 08:31
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoteo
Hej

Kör en T30 med 5 man som har skill cammo, har cammo nät o stort splitterskydd som extra säkerhet. ändå hittar arty mej så jävla lätt, VARFÖR??? blir fan galen.. vad gör jag för fel..

Tja, du har camonät och camoskill på en TD som har dåligt inbyggt camo från början. Dvs du syns mycket snabbare än du tror. Spall liner är dessutom bara bra på tanks med bra armour, dvs inte T30n med usel hull armour.
Citera
2013-01-22, 08:33
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jo, känns tråkigt faktiskt. Men förståeligt, kineserna hade inte så många tanks, men de behövde enda skramla fram något till den kinesiska marknaden.

Saknar verkligen WW-2 känslan i Betastadiet, där Maus och IS-7 var de enda (och mest fruktade!) tier 10 tanksen. Minns också när högsta artyleveln var 6...

Kul med massor nya tanks och så, men det känns lite som det börjar spåra ut.

Tja, jag vet inte vad IS-7 och Maus har med WWII att göra med tanke på att ingen av dem deltog i kriget.
Citera
2013-01-22, 10:16
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, jag vet inte vad IS-7 och Maus har med WWII att göra med tanke på att ingen av dem deltog i kriget.

Helt riktigt, men IS-4 och IS-7 var mig veterligen de enda tanksen som inte fanns under WW2? Sedan så fann ju Maus endast teoretiskt under WW2, eller vad man nu vill säga.
Citera
2013-01-22, 10:36
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Helt riktigt, men IS-4 och IS-7 var mig veterligen de enda tanksen som inte fanns under WW2? Sedan så fann ju Maus endast teoretiskt under WW2, eller vad man nu vill säga.

Ingen av de tyska vagnarna i E-serien har existerat på riktigt heller.
Citera
2013-01-22, 10:40
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Ingen av de tyska vagnarna i E-serien har existerat på riktigt heller.

Vet, men de fanns å andra sidan inte heller en lång tid under betan, i wot.
Citera
2013-01-22, 10:45
Medlem
Hej!
Angående winrate så är det väldigt missvisande tycker jag, förvisso den enda gemensamma nämnaren, men trots allt mest beroende på TUR med laget, eller otur... De sista tror 18 matcherna jag har spelat har jag förlorat, inte fått en enda 2x XP på två dagar. undrar just när jag vinner 18 stycken i rad....

På min Marder 2 har jag 63% win.
På min PzII har jag 75% win, nu bara 50 matcher men ändå.

På min Luchs har jag 63% win.
En match där jag dödade 13st fiender totalt, var jag nära att förlora då jag vart ensam emot sex st med halv hälsa.
Jag hade alltså dödat 7 st när jag inte hade några lagkamrater kvar.
Hur kunde mitt lag på 15 st inte döda mer än två fiendetanks? Hur kunde jag lyckas döda 6 st tanks som hade endast en fiende och taskig hälsa ?
OTUR med att mitt lag SÖG, TUR med att fienden inte heller var särskilt proffsiga...

På min t-28 jag dödat fyra(!) st på 14 matcher men jag har ändå har jag 80% winrate, tack vare mitt lag.
På mina högre tier tank (Tiger H),(Tiger II) så har 52% respektive 54% i vinster.

Jag inser självklart att basha newbies i lågtier är ganska "enkelt", och att i högre tier sä blir spelare bättre och svårare att möta. Men jag är ju inte ensam om att spela lågtier heller.

Men jag har svårt att se vad vinstprocenten har att göra med hur bra man är.
Min vinstprocent ligger på 55% i snitt - men endast tack vare mina hyggliga stat på Marder 2 och
Luchsen!
Citera
2013-01-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
skaffa sixth sense på en av gubbarna

räcker oftast att en scout sticker upp näsan 350 meter bort vid en kulle och sedan ner igen så är man spottad :P

testa även buskar och träd

Träd ger ju ingenting däremot buskar å där står jag givetvis
Citera
2013-01-22, 11:09
Medlem
Citat:
T30 är ett långsamt och eftertraktad mål för arty. Dessutom så har T30 relativt låg camorating har jag för mig.

vart kan jag läsa om camorating på olika TD??? någon som vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in