2013-02-01, 21:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man låser ju sin haubits på X, men gör det mkt skillnad i skada? Har liksom inte märkt något särskilt?

X innebär att banden inte rör sig vilket är väldigt bra i en TD för att man inte förlorar camo. För en SPG innebär det att man inte rör på banden när man svänger utanför traverse range.
Med SPG måste man tidigt lära sig var tanks dyker upp och försikta ditåt.
Citera
2013-02-01, 21:08
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
EDIT: Och min win ratio slog om negativt med en procent! Vilket betyder att jag blev en sämre spelare för den förlusten!

Nja, snarare att avrundningen gick mellan 49.4 och 49.5 (eller vad du nu har).
Använd wotlabs.net, wot-dossier eller noobmeter.com för mer noggrann statistik.
Citera
2013-02-01, 22:54
Medlem
Kebabsugers avatar
vet dom inte skall, men gör det ändå ibland, man får trycka x sikta in sig röra musen funkar det inte så får man gör om det tills det fungerar.

men funkar perfekt för andra jag snackat med.

rolig grej för några timmar sedan, siktade med ap i min teir 6 arty på en batchat, skjöt, såg jag missade, men var orange test längst till höger och sedan kom kommentaren att jag dödat en tank haha

jag råkade 1 shotta en tiger 2 med fullt hp med ap som jag inte såg

jag skojjar inte när jag säger han sneade som fan hahahaha

jag var värsta n00000b
Citera
2013-02-02, 00:11
Medlem
Kan jagtigern penetrera fronten på tornet på T34 med största kanonen med vanliga skott eller är man tvungen att köra guld?

samt är jagtigerns front riktigt mjuk eller kör andra spelare med guld ammo när de penetrerar fronten utan att skjuta på de svaga punkterna?
Citera
2013-02-02, 00:17
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Kan jagtigern penetrera fronten på tornet på T34 med största kanonen med vanliga skott eller är man tvungen att köra guld?

samt är jagtigerns front riktigt mjuk eller kör andra spelare med guld ammo när de penetrerar fronten utan att skjuta på de svaga punkterna?
pennar kupolen på t34 lätt, gör du med klenare kanoner

jagdtiger är lite som e100, bra top armor, patetiskt värdelös idiotisk lower plate armor.
och med alla super pen kanonen så är det skitsamma att jagdtiger har bra top armor

vanliga tanks med 270pen kanoner pennar den rätt bra
Citera
2013-02-02, 01:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Var i ligger logiken med xp?

T29
11 skott
9 direktträffar
9 penetrationer
2165 skada
3 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
1 fiende dödade
1032 Xp

T95
7 skott
7 direktträffar
6 penetrationer
2517 skada
4 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
3 fiender dödade
831 Xp
Citera
2013-02-02, 01:19
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man låser ju sin haubits på X, men gör det mkt skillnad i skada? Har liksom inte märkt något särskilt?
Det gör inte någon diekt skillnad i skada utan är till för att man inte ska behöva sikta om då vagnen i sig råkar vända sig om när du flyttar markören lite granna
Citera
2013-02-02, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

T29
11 skott
9 direktträffar
9 penetrationer
2165 skada
3 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
1 fiende dödade
1032 Xp

T95
7 skott
7 direktträffar
6 penetrationer
2517 skada
4 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
3 fiender dödade
831 Xp

Det beror på vad och vilken tier du skjuter på och om du vinner osv.
Citera
2013-02-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
pennar kupolen på t34 lätt, gör du med klenare kanoner

jagdtiger är lite som e100, bra top armor, patetiskt värdelös idiotisk lower plate armor.
och med alla super pen kanonen så är det skitsamma att jagdtiger har bra top armor

vanliga tanks med 270pen kanoner pennar den rätt bra

Mötte en T34 som körde hull down så kunna bara skjuta på fronten av tornet kom inte åt kupolen och han penetrerade fronten på min jagtiger utan problem. Då sköt han rätt på det slutade pansrat och inte på underplåten. Körde han med guldskott eller är all pansar under kanonen bara skit?

Blev att fundera på det här p.g.a att andra tier 8-10 jag har mött så studsar skotten som tusen men nu skar det rätt igenom.
Citera
2013-02-02, 07:16
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

T29
11 skott
9 direktträffar
9 penetrationer
2165 skada
3 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
1 fiende dödade
1032 Xp

T95
7 skott
7 direktträffar
6 penetrationer
2517 skada
4 träffar mottagna
1 fiende upptäckt
5 fiender skadade
3 fiender dödade
831 Xp

men lol
teir 7 tank och teir 9 TD
och bara 400 skada mer?

6 pennar med t95 borde ju gjort runt ~4200 - ~4500
hade du gjort den skadan så hade du nog fått mer exp
Citera
2013-02-02, 07:18
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Mötte en T34 som körde hull down så kunna bara skjuta på fronten av tornet kom inte åt kupolen och han penetrerade fronten på min jagtiger utan problem. Då sköt han rätt på det slutade pansrat och inte på underplåten. Körde han med guldskott eller är all pansar under kanonen bara skit?

Blev att fundera på det här p.g.a att andra tier 8-10 jag har mött så studsar skotten som tusen men nu skar det rätt igenom.

kan mycket väl köra med guldskott, t34 teir 8 vs en TD som var top teir innan, kan jag inte träffa weakpoints med säkerhet så kör jag oxå guld mof jagdtiger
Citera
2013-02-02, 10:17
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Skjuter jag i lägre fronten på en Jagdtiger med min T34a kommer jag lätt igenom pansar.
T34or är enkla att penna i kupolen på tornet, särskilt med en jagdtiger som har bra precision. Står han bara stilla och inte rör tornet är det bara godis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in