2012-10-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Du ska stå bakom buskar inte i du ser genom en buske upp till 15 meter bakom så parkera röven så inget sticker ut igenom busken.

Du kanske har dålig range på din tank så du inte spotar dom. Du kanske ska lita på dina 14 bottar att dom spotar åt dig

Bättre radio o ett camonät siktar vi på o sä testar vi bakom busken, tack för tipset.
Citera
2012-10-17, 18:04
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Är det folk i FB kanalen? Inte spelat mer än en handfull matcher sen 8,0 pga IRL(sick!) och så Gillade dock inte hur min t-50 va gjord av såpa.....

Visst finns det folk i kanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tangoteo
Bättre radio o ett camonät siktar vi på o sä testar vi bakom busken, tack för tipset.

Radio ger inte bättre siktsträcka tyvärr.
Citera
2012-10-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Visst finns det folk i kanalen.

Radio ger inte bättre siktsträcka tyvärr.

Det vet jag men kanske spottas dom enklare o jag iaf vet var de e
Citera
2012-10-17, 19:45
Medlem
Tmïnas avatar
Citat:
Det vet jag men kanske spottas dom enklare o jag iaf vet var de e

Bättre radio kan faktiskt hjälpa

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Radio_Range
Citera
2012-10-17, 20:10
Medlem
Min brorsa sköt nyss 6 premium skott på en T95a han stod på en höjd ca 80 meter bort o ladda rätt i taket på han med sin amx 1375. INTE en enda HP tog han på fanskapet, detta blir ju fan bara sämre o sämre.
Citera
2012-10-17, 21:00
Medlem
Sikkans avatar
Vad har ni för spontan feeling ang SPG:er? Jag har kört ryssarnas i princip hela tiden och tycker SU-8n är den absolut roligaste vagnen (av SPG, light, med o heavy faktiskt) då den skjuter snabbt, är väldigt agil och mobil. Nackdelen är att det är lite klena skott.

Nu har jag förvisso 10% snabbare reload samt sikte på denna så det ökar ju på speeden lite. men går jag upp i tier blir det en helt annan (och 100 gånger tråkigare) SPG. Den är tung, tar en kvart att flytta samt laddar om VIDRIGT långsamt.

Jag har verkligen inte tålamod till dessa vagnar.

Finns det nån Tier VI+ hos de andra länderna som INTE har en reload på ca 30 sek och faktiskt kan rulla i mer än 9 km/h? .

Jag vet att jag kan titta själv, men om jag ska komma med en fråga då; vilken SPG i de högre Tieren tycker ni är roliga att spela med?
Citera
2012-10-17, 21:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Vad har ni för spontan feeling ang SPG:er? Jag har kört ryssarnas i princip hela tiden och tycker SU-8n är den absolut roligaste vagnen (av SPG, light, med o heavy faktiskt) då den skjuter snabbt, är väldigt agil och mobil. Nackdelen är att det är lite klena skott.
Su-26 är rätt kul pga sitt torn, testat tier8 fransk på beta-servern och den va rätt lattjo också, 4 skotts autoladdare med torn.

Citat:
Nu har jag förvisso 10% snabbare reload samt sikte på denna så det ökar ju på speeden lite. men går jag upp i tier blir det en helt annan (och 100 gånger tråkigare) SPG. Den är tung, tar en kvart att flytta samt laddar om VIDRIGT långsamt.
Su-14? den gör 11km/h ouppgraderad men 40+ fullt uppgraderad.
Citat:
vilken SPG i de högre Tieren tycker ni är roliga att spela med?
Testa beta-servern.
Citera
2012-10-18, 09:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Hej

Jag blir fan tokig, vart än jag står så blir jag spottad fast jag kan inte se dom, även om jag står still i flera minuter gör det ingen skillnad. Jag blir beskuten från alla jävla håll. VAD e felet?? sist va det med min Su 152, sjukt irriterande.. Help me, u r my only hope..

Antingen är du på beta-servern, eller så har du på något mystiskt sätt nått tier7 i ryska TD utan att ha lärt dig camo-mekaniken. Jag hoppas på första alternativet.....
Citera
2012-10-18, 09:03
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan

Jag har verkligen inte tålamod till dessa vagnar.

Finns det nån Tier VI+ hos de andra länderna som INTE har en reload på ca 30 sek och faktiskt kan rulla i mer än 9 km/h? .

Jag vet att jag kan titta själv, men om jag ska komma med en fråga då; vilken SPG i de högre Tieren tycker ni är roliga att spela med?

Franska vagnar? Är snabba, snabbskjutande men sådär i skada.
Annars är amerikanska vagnar snabba i rät linje, men dålig accuracy.
Har en M40/43 som jag gillar. Finns en speciell känsla att one-shotta E-75, Obj704 eller Jagdtiger, särskilt när man blir anklagad för att vara hackare i chatten.
Citera
2012-10-18, 11:07
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Franska vagnar? Är snabba, snabbskjutande men sådär i skada.
Annars är amerikanska vagnar snabba i rät linje, men dålig accuracy.
Har en M40/43 som jag gillar. Finns en speciell känsla att one-shotta E-75, Obj704 eller Jagdtiger, särskilt när man blir anklagad för att vara hackare i chatten.

Okej, kanske ska testa en M40/43 då! tack för tipset!
Citera
2012-10-18, 11:45
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Min brorsa sköt nyss 6 premium skott på en T95a han stod på en höjd ca 80 meter bort o ladda rätt i taket på han med sin amx 1375. INTE en enda HP tog han på fanskapet, detta blir ju fan bara sämre o sämre.

Om träffvinkeln är 70 grader eller mer är det autobounce, troligen det som hände.
Citera
2012-10-18, 14:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Blev träffad 54ggr när jag körde en kv-4 :S fick steelwall, synd träffar inte loggas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in