2010-09-04, 20:47
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungAllan
Att detta inte verkar vara något för mig? Detta är väl ett diskussionsforum, där man diskuterar och ventilerar åsikter?

Angående att alla skulle köra Maus, ehrm, jag skrev att jag skulle vilja se en realistisk onlinesimulation, det skulle inte finnas en Maus i varje gathörn
Finns det inga restriktioner på vad man kan köra så skulle ju varenda kotte ta den största och bästa tanken.
Citera
2010-09-04, 21:13
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Finns det inga restriktioner på vad man kan köra så skulle ju varenda kotte ta den största och bästa tanken.

Alt, att varje match skulle kunna vara class restricted.
Nu var ju bara detta enbart en tanke, jag har dock inga som helst problem med det nuvarande.
Citera
2010-09-04, 21:42
Medlem
Skulle det inte bli väl tråkig om man spelar light mot light= rush och Heavy mot heavy= sega och långdragna strider?? eller vad tror ni?
Citera
2010-09-05, 12:18
Medlem
Är detta ett slags online-spel? skulle vara coolt med ett sådant i strategisk realistisk stridsvagns-miljö.

Jag har sett en del andra rättså bra tank-spel, fnns en del som är ganska realistiska. Skulle dock vara kul med en stor-satsning...kanske skulle snubbarna från "call of duty"-spelen kunna hitta på något? tror dock att inte många vill göra en ordentlig satsning i klass med andra stora first-person-skjutspel, eftersom det kanske inte skulle bli så många som köpte spelet.
Citera
2010-09-05, 14:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888erkan888
Är detta ett slags online-spel?
Typ ja
Citera
2010-09-05, 17:37
Medlem
Saytons avatar
Även med grind-elementet (som alla online-spel ska ha nu för tiden) är spelet definitivt värt att testa. Alla tanks har ju sina uppgifter, även de små, och med deras matchmaking så får man ju sällan möta en Maus med en Panzer II.
Citera
2010-09-06, 08:28
Medlem
Veeoons avatar
Hur siktar ni, medflashbackare? Själv använder jag ALLTID auto-aim även när dom rör sig då det är för laggigt för att sikta själv. Men tycker det är så svårt att träffa tanks som rör sig med autoaim. Missar 90%.
Senast redigerad av Veeoon 2010-09-06 kl. 08:33.
Citera
2010-09-06, 08:39
Medlem
Citat:
Hur siktar ni, medflashbackare? Själv använder jag ALLTID auto-aim även när dom rör sig då det är för laggigt för att sikta själv. Men tycker det är så svårt att träffa tanks som rör sig med autoaim. Missar 90%.

Beror lite på, när dom är på avstånd måste man ju använda autoaim, annars kan dom vara väldigt långt ifrån det jag ser är deras position, autoaimen följer ju fienden i realtid.

På närmare håll i dogfights måste man ju i princip stänga av skiten, då verkar inte lagget vara så hemskt och dom brukar vara ganska precis där man ser att dom är, och dessutom gör det möjligt att skjuta sönder exempelvis banden eller kanonen eller sätta ett fint skott i baksidan där pansaret inte lutar så mycket.

Autoaimen på nära håll när den andra har lite fart brukar ofta göra så man missar också har jag märkt, ser man dom från sidan så siktar jag utan autoaim ganska långt fram på deras band och det missar inte.
Citera
2010-09-06, 09:23
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Beror lite på, när dom är på avstånd måste man ju använda autoaim, annars kan dom vara väldigt långt ifrån det jag ser är deras position, autoaimen följer ju fienden i realtid.

På närmare håll i dogfights måste man ju i princip stänga av skiten, då verkar inte lagget vara så hemskt och dom brukar vara ganska precis där man ser att dom är, och dessutom gör det möjligt att skjuta sönder exempelvis banden eller kanonen eller sätta ett fint skott i baksidan där pansaret inte lutar så mycket.

Autoaimen på nära håll när den andra har lite fart brukar ofta göra så man missar också har jag märkt, ser man dom från sidan så siktar jag utan autoaim ganska långt fram på deras band och det missar inte.
Okej. Då kör vi precis likadant. Förövrigt så hade jag ett soft game nyss. Jag i en KV-3 i ett halv-noobigt game. Var lights och mediums med en KV i andra laget. Alla i mitt lag slogs ut och jag var ensam mot 8 pers, inklusive KVn med fullt HP, slog ut alla och vann matchen
Citera
2010-09-06, 12:46
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888erkan888
Är detta ett slags online-spel? skulle vara coolt med ett sådant i strategisk realistisk stridsvagns-miljö.

Jag har sett en del andra rättså bra tank-spel, fnns en del som är ganska realistiska. Skulle dock vara kul med en stor-satsning...kanske skulle snubbarna från "call of duty"-spelen kunna hitta på något? tror dock att inte många vill göra en ordentlig satsning i klass med andra stora first-person-skjutspel, eftersom det kanske inte skulle bli så många som köpte spelet.

Ja, det är online. Rätt rudimentärt än så länge, med bara ett spelläge och slumpmässiga matchingar i striderna. Realismen inskränker sig också till ballistiken, var och hur du träffar spelar roll, men scenarion, taktik och terräng har ingenting med verkligheten att göra. Men kul är det!
Citera
2010-09-06, 13:03
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:

Det är nog tanken, inte helt lätt att träffa rörliga mål utan någon form av stabilisering, eller elektroniska hjälpmedel. Skjut när de är på väg mot, eller ännu bättre från dig, för bästa resultat.

Själv använder jag också oftast autosiktet, utom när jag skjuter på mål på nära håll, som står stilla, då kan man ju sikta på banden och liknande om man kör manuellt. Men i den senaste patchen har min besättning börjat sikta några meter ovanför fienden! Inte så praktiskt....
Citera
2010-09-06, 15:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan va lack jag blev igår på spelet, sprängde 8 tanks under 1 match men fick mindre än 30.000credit, när jag hade fyllt på med ammo och reparerat tanken hade jag mindre än 2000credit kvar :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in