2010-07-31, 02:07
  #25
Medlem
GoodToHaveAmids avatar
Nu har jag börjat spela detta. Jag varvar bra rundor med mycket usla. Är det jävligt svårt att träffa sin motståndare? Jag har upplevt flera gånger att jag står i skydd och är på förhand, använder autosiktet och väntar tills "ringarna" centrerat sig så mycket som de kan, och sedan skjuter. Bom. Sedan händer samma sak ytterligare två skott innan de får korn på mig och mosar mig.
Citera
2010-07-31, 02:13
  #26
Medlem
Prawnis avatar
Om motståndarens armor har mycket lutningar så kan dina skott studsa av.
Och om din kanon har låg penetration så kan du "Dinga" dom. vilket jag tror är att du bara misslyckades att penetrera dem.

Om man lyssnar på vad din gunner säger så kan man höra om man träffar eller inte.
Ungefär såhär:

-Penetrated!
-We just dinged them!
-Bounced off!

//Prawni
Citera
2010-07-31, 09:47
  #27
Medlem
Olvards avatar
Jag tycker aldrig att man träffar med autosiktet, utom i enstaka fall då. Jag träffar mycket mer när jag helt enkelt använder "snipersiktet". Dessutom är det lättare att skjuta banden av käppmongon som försöker köra iväg hela tiden.
Citera
2010-08-01, 11:10
  #28
Medlem
GoodToHaveAmids avatar
Ytterligare ett antal timmar har lagts på det här nu. Spelade på fyllan inatt och jag tror faktiskt inte att det gick varken bättre eller sämre än vanligt. Jag står nu inför valet med en Pzkpfw III ausf a och en Pzkpfw III Luchs. Jag har fortfarande inte bestämt mig.

En annan fråga förresten, om jag vill att besättningen som nu är tränade för min Pzkpfw II skall sitta i min nya vagn, är det då bara att klicka dem dit för att sedan träna om dem?
Just nu kommer jag inte in i spelet men jag har för mig att det hette "Regimental school" osv.
Citera
2010-08-01, 12:03
  #29
Medlem
Niccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodToHaveAmid

En annan fråga förresten, om jag vill att besättningen som nu är tränade för min Pzkpfw II skall sitta i min nya vagn, är det då bara att klicka dem dit för att sedan träna om dem?
Just nu kommer jag inte in i spelet men jag har för mig att det hette "Regimental school" osv.

Jepp, besättningen måste tränas om.

Angående servrarna så står det på det officiella forumet att "Unscheduled server restart took place today, August 1. There is an urgent need in maintenance works."
Citera
2010-08-01, 12:23
  #30
Medlem
Fulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodToHaveAmid
Ytterligare ett antal timmar har lagts på det här nu. Spelade på fyllan inatt och jag tror faktiskt inte att det gick varken bättre eller sämre än vanligt. Jag står nu inför valet med en Pzkpfw III ausf a och en Pzkpfw III Luchs. Jag har fortfarande inte bestämt mig..

Om du väljer Panzer III Ausf. A så kan du fortsätta mot medium/heavy tanks beroende på vad du föredrar. Om du väljer Panzer II Luchs så fastnar du i light tanks trädet (finns bara en tank efter Luchs och det är Leopard).

Men light tank trädet är också roligt, men tänk efter på vad du vill ha. Panzer III Ausf. A suger kuk förövrigt.
Citera
2010-08-01, 13:42
  #31
Medlem
timpan_rydens avatar
Ser jävligt kul ut! har alltid varit fascinerad utav ww2.

Har fixat en nyckel och registrerat men får aldrig mailet från dem så jag kan ladda ner...gått ca 2 timmar nu. Tror ni jag måste registrera igen med en ny nyckel?
Citera
2010-08-01, 14:03
  #32
Medlem
Fulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden
Ser jävligt kul ut! har alltid varit fascinerad utav ww2.

Har fixat en nyckel och registrerat men får aldrig mailet från dem så jag kan ladda ner...gått ca 2 timmar nu. Tror ni jag måste registrera igen med en ny nyckel?


Tar ett tag innan du får din nyckel, oroa dig inte!
Citera
2010-08-01, 14:08
  #33
Medlem
kebobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden
Ser jävligt kul ut! har alltid varit fascinerad utav ww2.

Har fixat en nyckel och registrerat men får aldrig mailet från dem så jag kan ladda ner...gått ca 2 timmar nu. Tror ni jag måste registrera igen med en ny nyckel?
dom har problem med servrarna, har inte gått att logga in på hela dan, bäst att avvakta tills det fungerar igen
Citera
2010-08-01, 14:13
  #34
Medlem
timpan_rydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulhund
Tar ett tag innan du får din nyckel, oroa dig inte!

Har redan fått nyckeln Det är när jag ska få nåt confrimation mail så jag kan ladda ner spelet det tar tid.
Citera
2010-08-01, 14:13
  #35
Medlem
timpan_rydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
dom har problem med servrarna, har inte gått att logga in på hela dan, bäst att avvakta tills det fungerar igen

Okej då vet jag, tack!
Citera
2010-08-01, 14:30
  #36
Medlem
Fulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden
Har redan fått nyckeln Det är när jag ska få nåt confrimation mail så jag kan ladda ner spelet det tar tid.

Jag måste vara blind, ursäkta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in