2010-08-20, 00:47
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den röda rutan ovanför fienden blinkar till när du träffar.
Ah ok.

Citat:
Du körde väl recruit battles och inte standard battles där de stora pojkarna slåss?
Ingen aning. Jag tryckte bara på den röda stora knappen högst upp där det stod "BATTLE".

Citat:
Tryck F1 i match för hjälp.
Ja, jo den såg jag och kollade in den lite då och då.

Citera
2010-08-20, 00:52
Medlem
Veeoons avatar
Måste säga att jag inte har tålamodet för det här spelet och stor eloge till er som har det. Hade sparat upp till en PzKmpfw II som kostade 79 000. Köpte den och blev inkastad i ett spel med Tigers och allt möjligt skit, blev så jävla ägd att det inte var sant. Orkar inte dö när alla stora tanks fokus-fire:ar mig och sen sitta och vänta i 10 minuter för det sitter SPG's och inte vågrar röra sig
Citera
2010-08-20, 00:54
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Måste säga att jag inte har tålamodet för det här spelet och stor eloge till er som har det. Hade sparat upp till en PzKmpfw II som kostade 79 000. Köpte den och blev inkastad i ett spel med Tigers och allt möjligt skit, blev så jävla ägd att det inte var sant. Orkar inte dö när alla stora tanks fokus-fire:ar mig och sen sitta och vänta i 10 minuter för det sitter SPG's och inte vågrar röra sig

Ha tålamod och ta dig igenom just det där. Kasta in vagnen i en match och ta exit battle så fort du dött. Lite exp får du allt! Träna under tiden upp dina light-tanks till elitestatus(är faktiskt kul när man väl kommer igång). Förr eller senare har du experience till de lite bättre vagnarna. Omvandla ditt guld till credits ifall du behöver pengar till en bättre vagn.
Citera
2010-08-20, 02:55
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Fan vet om de stämmer..., när jag körde A-20 testa jag några gånger att åka iväg och upptäcka fiender men fick inte mycke xp, typ 76xp när jag upptäckte 9 fiender under 1 match.

Du får mycket mer XP om du är den första som upptäcker en specifik vagn. Och ännu mer om du fortsätter hålla den i sikte tills ditt artilleri dödar den!

Har spelat några dagar nu, och köpt min första riktigt snabba, lätta stridsvagn (BT-2), och det börjar bli roligare. Men det är fan jobbigt i början, när man inte vet hur något funkar och man dör utan att ens se var fienden kom ifrån... Och jag har en känsla av att man tröttnar på bara ett spelläge. Fast det är ju bara beta, när spelet släpps har de förhoppningsvis hunnit lägga till lite mer sånt, och kanske lite mer information om hur man gör saker .
Citera
2010-08-20, 02:57
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jo juste, att upptäcka fiendetanks får man ju också massa extra för, så att scouta runt lite och försöka hitta tanks ger ju också massa exp.

Du kanske dödade 3 tanks som var jättelätta och bara tog sista skottet på dom?
Skadan man gör spelar ju som sagt ganska mycket roll, är dom på typ 1% och du skjuter sista dödande skottet ger det inte så mycket, det gör mer att skjuta dom från 100% till 80%.

Tror jag iaf, har försökt jämföra men det är ju rätt så svårt, men matcher då jag gjort massor med skada men får skitlite kills ger massvis med exp medan matcher där jag fått typ 6-7 kills men inte gjort så mycket skada inte gett alls lika mycket.

Finns lite info om xp-systemet på betaforumet, men jag tycker det verkar ganska logiskt. Mest XP per kill får man om man dels är först med att spotta sitt byte, dödar det själv, och har en sämre stridsvagn än honom. Några skott som gör kritisk skada ger också bonus-xp. Plus förstås 50% bonus om man överlever matchen, plus ytterligare 50% om ditt lag vinner.
Citera
2010-08-20, 02:59
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Räcker att va nära fiendetanksen så får artilleriet veta var de finns via radion OM radion är tillräckligt kraftfull.

Ja, det där har jag lärt mig efter några provmatcher med artilleriet. Tog ett tag innan jag träffade något, och ännu längre innan jag fattade hur radion funkar (räckvidden = summan av din radios och spanarens radios räckvidder). Sedan var det förstås någon som scoutade vid fiendens bas och klagade som fan på att vi artillerister inte dödade de fiender han hittade - men han var ju så långt bort att vi inte ens kunde se dem!
Citera
2010-08-20, 08:15
Medlem
kebobbs avatar
nästa patch dröjer lite till

Senast redigerad av kebobb 2010-08-20 kl. 08:17.
Citera
2010-08-20, 11:32
Medlem
vallontomtens avatar
*cutcutcut*

Vafan får inte vi göra nån ordentlig betatestning för?! Dom låter ju ryssarna göra allt grovjobb så vi ska får "stabila" versioner.. WTF? Om man betatestar vill man inte ha stabila versioner, man vill ha dom ostabila och peka ut alla jävla fel så man slipper dom vid release! Förstår absolut inte hur dom tänker..
Citera
2010-08-20, 11:57
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannyCalavera
Ha tålamod och ta dig igenom just det där. Kasta in vagnen i en match och ta exit battle så fort du dött. Lite exp får du allt! Träna under tiden upp dina light-tanks till elitestatus(är faktiskt kul när man väl kommer igång). Förr eller senare har du experience till de lite bättre vagnarna. Omvandla ditt guld till credits ifall du behöver pengar till en bättre vagn.
Men om jag tar exit battle måste jag väl vänta med tanke på att det står "In battle.." på tanken Sen blev jag besviken på att tanken har sämre armour än sin ursprungsform, men samma vapen. Vet inte om det är mer trycka i motorn eller vad det är men lite besviken är jag.. Skulle nog kört på något annat.
Citera
2010-08-20, 11:59
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Men om jag tar exit battle måste jag väl vänta med tanke på att det står "In battle.." på tanken Sen blev jag besviken på att tanken har sämre armour än sin ursprungsform, men samma vapen. Vet inte om det är mer trycka i motorn eller vad det är men lite besviken är jag.. Skulle nog kört på något annat.

Det är därför du skaffar 2-3 vagnar och levlar alla samtidigt. När en slåss ut hoppar du i nästa
Citera
2010-08-20, 13:17
Medlem
Neroxxs avatar
Nu kanske jag bara är puckad men men..
Om man har ansökt om en nyckel redan på deras sida,och i efterhand hittat en sidan där man fått en nyckel.
Finns det då något sätt att använda sig av nyckel eller måste man regga en ny mail?
Och isåfall, vart tusan skriver man in nyckel
Citera
2010-08-20, 13:41
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
nästa patch dröjer lite till

sa nar tror ni softwipen kommer? Jag sparar till en monthly premium for 2500 och har cirka 2000 guld just nu. Rädd att jag kan förlora det om wipen kommer innan jag fatt ihop 2500.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in