2013-11-07, 18:07
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Jag förstår att det är jobbigt att dubbelklicka knapp "1" mitt under en strid....
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tappar ju värdefull tid vid reload om duy ska byta ammo hux flux...
Alltså, klickar man bara en gång på "1" så laddar den standard efter nästa skott/mag. Det förlorar man ju ingen tid på. Men det vet ni väl redan antar jag. Det kanske bara var diskussionen som var otydlig (eller mottagaren som hade störningar)....
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
jo, men hade jag varit som Arne Anka här så had jag kunnat plocka miljoner varje dag med jagd88, kv5 etc..., men pallar inte spela så mycket, 3-4 timmar med platoon, men kanske 1h max solo eftersom jag blir förbannad att det är upp till mig att avgöra varje jäkla match, dvs jag måste få 6-12 kills varje match annars känns det som en auto loss
bättre att trycka alt+F4 än det är att slå sönder min dator :P
Miljoner varje dag? Ha! Det tror jag väl ändå inte. Men jag håller med om att det är på tok för svårt att tjäna bra med krediter på normalt spelande (utan att behöva hora runt med premiumvagnarna var och varannan match och utan att behöva bo framför datorn). Dessutom så är det f r u k t a n s v ä r t svårt att tjäna krediter om man envisas med att dra iväg ett gäng premiumskott varje battle, som jag ofta gör.

Eftersom jag närmar mig att forska fram ett antal tier X nästan samtidigt så kommer jag behöva en enorm massa krediter snart (typ 61 miljoner minus försäljningsintäkterna för tier IX-kärrorna) om jag vill ha alla i garaget. Så jag har kollat lite extra på kreditintjäningen. Det är iofs helt ovetenskapligt men det jag noterat de senaste dagarna är att jag oroväckande ofta hamnar runt +/- 0. (Dvs typ +10k/-10k). Även när det går rätt bra. T.ex. har jag haft runt 2.200-2.700 i damage och 1-3 kills i ett antal matcher (vilket är normala/helt ok siffror för tier VIII/IX. Skulle nog t.o.m. vilja påstå att jag gjort klart bättre ifrån mig än genomsnittet där). Sköt då oftast mellan 12-18 skott varav 5-8 var premium och hade en hitprocent på 80-90%. De gånger jag dog så var dock min intjäning som bäst runt ynka 10k, och som sämst kanske runt -25k eller nått sånt. Trots ändå hyggliga matcher som sagt. De gånger jag överlevde hamnade jag naturligtvis mer på plus men oftast inte i samma positiva relation som till de negativa siffrorna vid förluster. Däremot verkar det inte diffa så mycket som man skulle kunna tro på vinst och förlust? Där känns det som det är en betydligt större skillnad när det gäller xp:s.

Monstermatcher tjänar man naturligtvis betydligt mer. Men hur ofta har man dem i random battles och de går absolut inte att få till i alla kärror, hela tiden. Ffa inte nu eftersom VIIIor och IXor oavbrutet hamnar i X-matcher.

Summa summarum är i alla fall att om jag spelar en timme om dagen och håller min wr på 50-55% (vilket ändå är bättre än genomsnittet) så tjänar jag mellan "i princip ingenting" till "marginellt plus" med krediter. (kanske 50-150k per dag). Kattskit...

Det är 250k bonusen som får min kassa att växa f.n. (och det behövs oftast bra mer än en timme för att få till den). Så att fixa fram några 30-40 miljoner genom lagom randomlir kan jag fetglömma som det ser ut just nu. Det är 1 års spelande med 100k i snitt per dag utan några som helst utgifter för annat under tiden. Dvs helt orealistiskt.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-11-07 kl. 18:25.
Citera
2013-11-07, 21:27
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Miljoner varje dag? Ha! Det tror jag väl ändå inte.
??

40 matcher x 50 000(vilket är lite) = 2 miljoner

det handlar bara om tid, 100 000 är tex inte ovanligt alls i jagdtiger 88

http://s7.postimg.org/m3v0th76z/i_like_88mm.jpg
http://s18.postimg.org/qjsdaukt5/jagd88.jpg
http://s21.postimg.org/imqsodynr/jagd88_2.jpg

har man tid så kan man pumpa in pengar

arne hade väl spelat in 2.5 millar på en dag med type59 när han hade premium ?
orkar inte söka nu
Citera
2013-11-08, 00:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Miljoner varje dag? Ha! Det tror jag väl ändå inte. Men jag håller med om att det är på tok för svårt att tjäna bra med krediter på normalt spelande (utan att behöva hora runt med premiumvagnarna var och varannan match och utan att behöva bo framför datorn).
En heldag med premiumkonto och primärt kör en kombo med T34 och Type-59 så kan jag plocka in en bit över 2 miljoner men då gäller det att använda blöjer...en bra dag skulle jag nog kunna knäcka 3miljonsgränsen men inget jag kommer testa frivilligt.
Citera
2013-11-08, 08:23
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
??
40 matcher x 50 000(vilket är lite) = 2 miljoner

det handlar bara om tid, 100 000 är tex inte ovanligt alls i jagdtiger 88

arne hade väl spelat in 2.5 millar på en dag med type59 när han hade premium ?
orkar inte söka nu

40 matcher ā 7 min/match innebär ca 5h spelande enbart med dessa tanks. Jag har gjort det några gånger, men fan vad tråkigt det blir i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
En heldag med premiumkonto och primärt kör en kombo med T34 och Type-59 så kan jag plocka in en bit över 2 miljoner men då gäller det att använda blöjer...en bra dag skulle jag nog kunna knäcka 3miljonsgränsen men inget jag kommer testa frivilligt.

Exakt, att skaffa credits är inget problem med premium och premiumtanks, och det är mer en fråga om hur mycket man orkar spela. Dessutom orkar jag knappt spela min T34/Type59 längre eftersom jag har spelat mig slut på dem.

För övrigt, equipment sale på NA i helgen. Dags att köpa Vertstabs/Large/Rammer/Vents och creditgrinda.
Citera
2013-11-08, 08:38
Moderator
T-80Us avatar
Om det är andra här som har tier 5-lådan, d.v.s. den nya tyska TD:N Pz.Sfl.IVc, så får ni gärna ge mig era åsikter om kanonval där.

Personligen har jag tänkt som så att jag använder mellanpjäsen, vilket har funkat helt ok hittills. 88 mm flak l/56, visserligen bara 132 i average pen, men å andra sidan är det en tier 5 vagn vi talar om. Anledningen är att 75 mm pjäsen är för klen i damage och den stora pjäsen, om än med något högre damage ändå (75 mm= 130, 88 mm L/56= 220 och 88 mm L/74= 240) är så extremt dåligt skottfält på utan att behöva röra vagnen, och vagnen är ju så stor och lådlik ändå, så att röra på den hela tiden är ju katastrof.

Har ni denna vagn, hur resonerar ni?
Citera
2013-11-08, 08:44
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om det är andra här som har tier 5-lådan, d.v.s. den nya tyska TD:N Pz.Sfl.IVc, så får ni gärna ge mig era åsikter om kanonval där.

Personligen har jag tänkt som så att jag använder mellanpjäsen, vilket har funkat helt ok hittills. 88 mm flak l/56, visserligen bara 132 i average pen, men å andra sidan är det en tier 5 vagn vi talar om. Anledningen är att 75 mm pjäsen är för klen i damage och den stora pjäsen, om än med något högre damage ändå (75 mm= 130, 88 mm L/56= 220 och 88 mm L/74= 240) är så extremt dåligt skottfält på utan att behöva röra vagnen, och vagnen är ju så stor och lådlik ändå, så att röra på den hela tiden är ju katastrof.

På ett annat forum, inte officella, så sas det att första 88an var tillräcklig om man snabbt ville grinda igenom tanken. Jag vet inte vad det är för traverse på PzIVc, men om du kör aslain's modpac eller locastan map så ser du vad din traverse täcker på kartan och du kan därmed se till att din tank täcker det området, för att minimera hur mycket du rör dig. Tycker det fungerar väldigt bra både på SPGs som S-51 och Bishop samt SU-100M1.
Sista 88an är dock en riktigt bra kanon, och du kan köra massiv skada i tier7 strider med den.
Citera
2013-11-08, 08:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
På ett annat forum, inte officella, så sas det att första 88an var tillräcklig om man snabbt ville grinda igenom tanken. Jag vet inte vad det är för traverse på PzIVc, men om du kör aslain's modpac eller locastan map så ser du vad din traverse täcker på kartan och du kan därmed se till att din tank täcker det området, för att minimera hur mycket du rör dig. Tycker det fungerar väldigt bra både på SPGs som S-51 och Bishop samt SU-100M1.
Sista 88an är dock en riktigt bra kanon, och du kan köra massiv skada i tier7 strider med den.

Visst är den sista 88:an en mycket bra kanon, inte tu tal om saken. Det jag vänder mig emot är den extremt dåliga gun traverse på den, som jag tycker drar ner fördelen av en del högre pen och skada. De andra två är som Mardern, man behöver knappt röra sig alls för att täcka allting.

Jag ska kolla upp det du tipsade om dock. Tackar!
Citera
2013-11-08, 08:51
Medlem
Citat:
Visst är den sista 88:an en mycket bra kanon, inte tu tal om saken. Det jag vänder mig emot är den extremt dåliga gun traverse på den, som jag tycker drar ner fördelen av en del högre pen och skada. De andra två är som Mardern, man behöver knappt röra sig alls för att täcka allting.

Jag ska kolla upp det du tipsade om dock. Tackar!

Det är inte värt att lägga 16k på en kanon som inte används nån annanstans, med pen du egentligen inte behöver, om du inte tänker behålla vagnen. Speciellt inte när Nashorn kostar 26k bara.
Citera
2013-11-08, 09:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Något måste man betala för att ha en kanon som funkar upp till tier8 i ett tier5 chassis.

Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det är inte värt att lägga 16k på en kanon som inte används nån annanstans, med pen du egentligen inte behöver, om du inte tänker behålla vagnen. Speciellt inte när Nashorn kostar 26k bara.

Vilket var min poäng, korta 88an funkar bra i tier6 och sen är det en fråga om hur bråttom man har. Hela den linjen verkar för övrigt ha kanoner som de inte delar med andra linjer.
Citera
2013-11-08, 09:51
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

Är snart på den(håller just på med Marder III) och kommer nog fundera på att använda den även efter jag har L/74. det är bättre kanontraverse, tillräcklig pen, bättre sikttid och mycket lättare vikt mot dålig gun traverse, mer än tillräckligt med pen, lite bättre accuracy och en mycket tyngre kanon(2 ton vs 5 ton borde göra skillnad i en 20 tons maskin). Får se när jag kommer dit.
Citera
2013-11-08, 11:19
Medlem
Ace Venturas avatar
Ok ok... jag böjer mig. Det går naturligtvis att grinda miljoner varje dag. Det var kanske lite illa uttryckt av mig.

Men som sagt, resten att det jag skrev gäller. För det är knappast ett kul sätt att tjäna krediter på. Dessutom så snittar man ju sällan 50k per match, varje gång, varje dag? Så hur lång tid tar det inte då att få ihop de där 40 matcherna egentligen... 60, 80, 100 matcher? Som Arne sa så är det "blöja på" och att köra samma 2 tanks dygnet runt skulle få mig att avinstallera skiten omgående. Jag är också rätt trött på premiumkärrorna redan nu. (Ingen av mina premiumkärror genererar f.ö. ett så högt snitt heller för den delen). Nej, jag tycker fortfarande att det är på tok för svårt att tjäna krediter på "normalt" lirande...

F.ö. var det jävligt drygt igår kväll oavsett vilken kärra man körde. Bara tier-X matcher och precis ALLA jävla tior brassade på med guldammo mot lägre tiers hela JÄVLA kvällen. Helt förbannat hopplöst att få till bra resultat.

Däremot testade jag den nya 7 vs 7 för första gången. Shit va skoj! (Fast det blev 5 vs 5 eftersom vi var 5 VIIIor). Bra som fan gick det också. En sak fattade jag dock inte. Kan man byta tank när man väl är med i ett lag, och hur då? (Dom andra bara hetsade på att vi skulle köra nya matcher hela tiden så jag hade aldrig tid att utforska det hela).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-11-08 kl. 11:43.
Citera
2013-11-08, 12:05
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Däremot testade jag den nya 7 vs 7 för första gången. Shit va skoj! (Fast det blev 5 vs 5 eftersom vi var 5 VIIIor). Bra som fan gick det också. En sak fattade jag dock inte. Kan man byta tank när man väl är med i ett lag, och hur då? (Dom andra bara hetsade på att vi skulle köra nya matcher hela tiden så jag hade aldrig tid att utforska det hela).
Visst är det kul! Ska prova igen när jag har is-3 helt uppgraderad(stock tanks är ju inte jättebra där). Det beror också på vilka lag man hamnar med. Vissa lag kan jag ha jättebra matcher med 5+ wins i rad medans med andra lag blir det mycket svårare för mig att vinna. Till din fråga så får du en lista med allt du får köra om du bara klickar på ditt namn eller tank du har aktiverat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in