2010-08-15, 18:14
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Kunde man byta in guld mot experience på något sätt? Är ju hopplöst att köra tier 1 av medium tanks och möta Tiger II etc! Spelar ingen roll vilken sida man skjuter dem på, får bara "bounced off" som bäst, och en träff av dem och man är rökt! Får ju knappt någon exp alls per battle! ;(

Det är inte tänkt att tier 1 stridsvagnar ska slå ut tigers. Du ska scouta för laget samt slå ut fiende artilleri. Kämpa på och håll farten uppe!
Citera
2010-08-15, 19:15
Medlem
Citat:
Kunde man byta in guld mot experience på något sätt? Är ju hopplöst att köra tier 1 av medium tanks och möta Tiger II etc! Spelar ingen roll vilken sida man skjuter dem på, får bara "bounced off" som bäst, och en träff av dem och man är rökt! Får ju knappt någon exp alls per battle! ;(

Det går inte att penetrera en Tiger II om du inte har rätt kanon för det. Huvudgrejen en light tank / de första medium tanks ska göra är att spana åt laget och skjuta sönder deras artilleri. Visserligen ger det inte mycket xp, men är bättre än skjuta på en Tiger II.
Alternativt kan du som tier 1 medium tank vänta vid ditt spawn och pricka snabba light tanks som kommer för att ta flaggan.
Vilken tank har du förresten? Ibland behöver man uppgradera de för att orsaka mer skada. Om du har en PZ4 så är det L/70 kanon som gäller!

Edit: Wops, ninjad med en timme.
Citera
2010-08-15, 19:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Att köpa premium account för guld är ett suveränt sätt att få mycket xp på kort tid, första gången jag gjorde det fick jag xp för 4 nya tanks, andra gången för 3 nya tanks.
Citera
2010-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Att köpa premium account för guld är ett suveränt sätt att få mycket xp på kort tid, första gången jag gjorde det fick jag xp för 4 nya tanks, andra gången för 3 nya tanks.

Själv köpte jag ett dygns premium och nötte KV nästan hela tiden ut för att få ihop till KV-3, vilken var en annan stor besvikelse.
Ska precis fylla på med ett dygn till och se ifall man kan få råd med IS innan tiden går ut, fast det känns som att det kommer gå fortare eftersom man får mer pengar med KV-3.

Ett tips till alla andra bara, växla för fan inte in guld mot credits eller exp, premium är mycket mer värt pengarna, till och med om man bara köper dygn.
På 10 matcher så har man redan tjänat mer än vad man skulle gjort om man bytte in mot credits/exp.
Citera
2010-08-15, 21:13
Medlem
GoodToHaveAmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ingen aning men inom 2 veckor kommer spelet gå över till "open beta" och då kommer pansarvagnarna säljas av, besättningarna försvinna men guld/creds/xp kommer va kvar.

Med andra ord är det bästa man kan göra att bara hamstra guld,creds och xp till förbannelse. Hur blir det med all research man har gjort?
Var hittar du den här informationen förresten? Jag har letat på deras forum men hittar inget.
Citera
2010-08-15, 21:33
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swebonny
Det går inte att penetrera en Tiger II om du inte har rätt kanon för det. Huvudgrejen en light tank / de första medium tanks ska göra är att spana åt laget och skjuta sönder deras artilleri. Visserligen ger det inte mycket xp, men är bättre än skjuta på en Tiger II.
Alternativt kan du som tier 1 medium tank vänta vid ditt spawn och pricka snabba light tanks som kommer för att ta flaggan.
Vilken tank har du förresten? Ibland behöver man uppgradera de för att orsaka mer skada. Om du har en PZ4 så är det L/70 kanon som gäller!

Edit: Wops, ninjad med en timme.
Nä, självklart förstår jag att en Tiger II ska stå emot småtanks som den jag kör, men det blir lite svårt att få exp att "levla vidare" om man aldrig gör någon skada.. Får helt enkelt köra på tipset att slå ut artilleriet!

Jag har kört light tanks (tyska bara) och sen när man kan välja att utveckla Luchs eller Aush eller liknande, så körde jag på den sistnämnda, för att sedan kunna expandera i rakt nedstigande led mot tyngre pjäser! Vet inte om det är PZ4, har för dålig koll i nuläget!
Citera
2010-08-15, 22:20
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Nä, självklart förstår jag att en Tiger II ska stå emot småtanks som den jag kör, men det blir lite svårt att få exp att "levla vidare" om man aldrig gör någon skada.. Får helt enkelt köra på tipset att slå ut artilleriet!

Jag håller med! Sitter med en BT-7 och T-46 och det är inte lätt att få XP, nu när man möter Tiger 2 och liknande.
Citera
2010-08-15, 22:21
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannyCalavera
Jag håller med! Sitter med en BT-7 och T-46 och det är inte lätt att få XP, nu när man möter Tiger 2 och liknande.
Nä, och det är förbaskat svårt att nå artilleriet när nämnda Tiger II och dess partners står i vägen!
Citera
2010-08-15, 22:24
Medlem
Audacias avatar
Någon här på Flashback som nickar Partyluder förresten?
Citera
2010-08-15, 22:52
Medlem
Audacias avatar
Och notering, jag kör tydligen tier 3 light tank, dvs PzKpfw III Ausf A!
Citera
2010-08-15, 22:55
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Och notering, jag kör tydligen tier 3 light tank, dvs PzKpfw III Ausf A!

Då kommer du få det riktigt jobbigt. :P Men det blir bättre sen se bara till att uppgradera motor, larvband och radio först när du kör lättare vagnar eftersom din spaning är väldigt viktig för laget, vilket du kommer märka när du kör tyngre vagnar eller artilleri senare.
Citera
2010-08-15, 23:10
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Då kommer du få det riktigt jobbigt. :P Men det blir bättre sen se bara till att uppgradera motor, larvband och radio först när du kör lättare vagnar eftersom din spaning är väldigt viktig för laget, vilket du kommer märka när du kör tyngre vagnar eller artilleri senare.
Jo tack, det är rätt jobbigt som det är!

Någon som lirar nu förresten?

Och hur är det med klaner? Kan man skapa det idag, eller kommer det först i open beta eller när spelet går helt live?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in