Citat:
Ursprungligen postat av
xyklopf
Det är inte en slump. Har själv samma historia idag. 10 matcher - 0 vinster. Bytte spel till WoWs, men samma sak där. 5 matcher - 0 vinster. Gav upp spelandet efter det.
Har "spelet" bestämt sig för att man inte ska vinna, är det bara att acceptera och göra något annat en stund.
Men jag har upptäckt en sak som jag stör mig våldsamt på. Nänligen en tydlig skillnad i resultat mellan T-25 Pilot och M4 Raviolin!
Då skall vi först reda ut det här. Båda är Tier VIII premium meds, och har ganska exakt samma DPM. Crewen jag har i Rev'en är snäppet bättre än den i T-25an, men marginellt. Det blir ju samma typ av matcher, framförallt XI-X-matcher i båda, och kör samma setup med vents osv i båda.
Rev'en har ca 10mm mer i pen (189 vs 200ish), och 390 i alpha mot bara 240. Dessutom har Reven 0,1 bättre precision.
Men! Sista veckorna jag spelat båda - så ligger jag på runt 1500dmg/match med Reven, medans T-25an går inte sällan upp till 2000-3000dmg/match med. Och mer spotting dmg dessutom, trots likvärdig spotting range.
Alltså, men den större kanonen med bättre pen, bättre alpha, och bättre pricksäkerhet
borde det ju vara betydligt enklare att farma skada med Rev'en - men nej. 4 av 5 skott mot XI-X-vagnar bouncar - medan betydligt fler pennar med T-25ans!
Har blivit smått chockad över hur jag faktiskt kunnat penna många "monstervagnar" med T-25an ändå - där jag varit säker på att det skulle bounca! Dessutom så missar ju Rev'en inte sällan hejvilt vad man siktar på... Återigen - trots att den är vassare på pappret.
Så jag börjar känna lite som angående Skorpen, med M4 Raviolin - att det är hopplöst för den missar ändå bara, alternativt bouncar. Men då
borde det ju gå än sämre med T-25an - men det gör det inte! Tvärt om!