2018-01-21, 21:11
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vet att jag skrivit om det tidigare men nu funderar jag verkligen på att sälja Skorpionen. Den har varit en fantastisk kreditharvare men efter totalt nu c:a 650 matcher (3:e mest i mitt garage - med 55% wr och c:a 1650 i avr damage efter c:a 600 matcher) så är den nu totalt ospelbar sedan en tid tillbaka. Som sagt, kan inte sätta fingret på vad det är exakt men den måste vara smygnerfad så in i helvete.
Allt studsar, man blir spottad av en IS-3 från 445 meter (trots cammo, cammonät, still bakom en buske och det faktum att en IS-3 bara ser typ 350 m...!?) samt att alla hits man tar resulterar i någon typ av ammorack liknande träff. Trist. Är nu nere på 52,5% wr och 1450 i avr damage. Ett helt makalöst fall från tidigare (ovan) med tanke på att förändringen gäller kanske endast 50-talet matcher av dessa. Då kan ni fatta vilken radda med urusla resultat det varit med Skorpionen den senaste tiden....

Jag har haft problem med att över huvud taget träffa något i den på sistone, förr var det en o annan bula som for snett nå så in i helvete men nu kan det bli tre i rad som inte ens träffar om man så håller mitt i målet.
Citera
2018-01-21, 21:26
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vet att jag skrivit om det tidigare men nu funderar jag verkligen på att sälja Skorpionen. Den har varit en fantastisk kreditharvare men efter totalt nu c:a 650 matcher (3:e mest i mitt garage - med 55% wr och c:a 1650 i avr damage efter c:a 600 matcher) så är den nu totalt ospelbar sedan en tid tillbaka. Som sagt, kan inte sätta fingret på vad det är exakt men den måste vara smygnerfad så in i helvete.
Allt studsar, man blir spottad av en IS-3 från 445 meter (trots cammo, cammonät, still bakom en buske och det faktum att en IS-3 bara ser typ 350 m...!?) samt att alla hits man tar resulterar i någon typ av ammorack liknande träff. Trist. Är nu nere på 52,5% wr och 1450 i avr damage. Ett helt makalöst fall från tidigare (ovan) med tanke på att förändringen gäller kanske endast 50-talet matcher av dessa. Då kan ni fatta vilken radda med urusla resultat det varit med Skorpionen den senaste tiden....

Jag håller med, för ett år sen spelade jag mer än hälften av alla matcherna med den, framförallt för att dra in cash, och låg vanligen runt 60-90k in per match - nu är det nere på hälften. Och det är fan så mycket svårare att lyckas med den nu, så jag börjar faktiskt tröttna på den också. Tyvärr - för jag gillar den verkligen och har haft sådana herregudarns otroliga matcher och vinter med den - men sista månaderna alltså har den rasat samman...

Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Jag har haft problem med att över huvud taget träffa något i den på sistone, förr var det en o annan bula som for snett nå så in i helvete men nu kan det bli tre i rad som inte ens träffar om man så håller mitt i målet.

Behöver jag ens nämna min match på El Halluf igår då, stod som vanligt vid "kanten" och sniperade medans spotterna for runt, och de första 6 skotten tvärmissade även stillastående E75, M48 Patton och en Jagdtiger med hela sidan mot mig, till slut fick jag tracksen på en djävla Foch 155. Gick åt ytterligare 3 missar tills det att jag faktiskt fick någon skada gjord - men då var det på nära håll. Givetvis förlustmatch.

Skall då nämna att jag är på 4/5e skillen på crewen i Skorpen och jakg siktade varje skott HELT, så de BORDE kunna träffa. Men nej. Tydligen inte längre.

Hmmm. Det är visst fler som säger samma sak.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/616564-scorpion-g-nerfed/
Senast redigerad av frange 2018-01-21 kl. 21:44.
Citera
2018-01-23, 00:03
Medlem
franges avatar
Och så fortsätter det... SKulle bara köra en snabb dagens första vinst på T25 Pilot för crewens skull, håller på och kör upp T69-crewen. Har ändå 62% wr på 200ish matcher på den så det bör ju inte ta så lång tid, tänkte jag.
Men 14 matcher in och fortfarande inte dagens första vinst - trots matcher med 6 kills och 3000+ skada och 2500+ spotting dmg - så går det inte att vinna. Det går helt enkelt inte att vinna. Hur man än gör. Och hur bra man än presterar i matchen.

Snälla - förklara en gång till hur det bara är en slump?
Senast redigerad av frange 2018-01-23 kl. 00:10.
Citera
2018-01-23, 03:38
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och så fortsätter det... SKulle bara köra en snabb dagens första vinst på T25 Pilot för crewens skull, håller på och kör upp T69-crewen. Har ändå 62% wr på 200ish matcher på den så det bör ju inte ta så lång tid, tänkte jag.
Men 14 matcher in och fortfarande inte dagens första vinst - trots matcher med 6 kills och 3000+ skada och 2500+ spotting dmg - så går det inte att vinna. Det går helt enkelt inte att vinna. Hur man än gör. Och hur bra man än presterar i matchen.

Snälla - förklara en gång till hur det bara är en slump?

Det är inte en slump. Har själv samma historia idag. 10 matcher - 0 vinster. Bytte spel till WoWs, men samma sak där. 5 matcher - 0 vinster. Gav upp spelandet efter det.

Har "spelet" bestämt sig för att man inte ska vinna, är det bara att acceptera och göra något annat en stund.
Citera
2018-01-23, 13:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Det är inte en slump. Har själv samma historia idag. 10 matcher - 0 vinster. Bytte spel till WoWs, men samma sak där. 5 matcher - 0 vinster. Gav upp spelandet efter det.

Har "spelet" bestämt sig för att man inte ska vinna, är det bara att acceptera och göra något annat en stund.

Men jag har upptäckt en sak som jag stör mig våldsamt på. Nänligen en tydlig skillnad i resultat mellan T-25 Pilot och M4 Raviolin!

Då skall vi först reda ut det här. Båda är Tier VIII premium meds, och har ganska exakt samma DPM. Crewen jag har i Rev'en är snäppet bättre än den i T-25an, men marginellt. Det blir ju samma typ av matcher, framförallt XI-X-matcher i båda, och kör samma setup med vents osv i båda.

Rev'en har ca 10mm mer i pen (189 vs 200ish), och 390 i alpha mot bara 240. Dessutom har Reven 0,1 bättre precision. Men! Sista veckorna jag spelat båda - så ligger jag på runt 1500dmg/match med Reven, medans T-25an går inte sällan upp till 2000-3000dmg/match med. Och mer spotting dmg dessutom, trots likvärdig spotting range.

Alltså, men den större kanonen med bättre pen, bättre alpha, och bättre pricksäkerhet borde det ju vara betydligt enklare att farma skada med Rev'en - men nej. 4 av 5 skott mot XI-X-vagnar bouncar - medan betydligt fler pennar med T-25ans!
Har blivit smått chockad över hur jag faktiskt kunnat penna många "monstervagnar" med T-25an ändå - där jag varit säker på att det skulle bounca! Dessutom så missar ju Rev'en inte sällan hejvilt vad man siktar på... Återigen - trots att den är vassare på pappret.

Så jag börjar känna lite som angående Skorpen, med M4 Raviolin - att det är hopplöst för den missar ändå bara, alternativt bouncar. Men då borde det ju gå än sämre med T-25an - men det gör det inte! Tvärt om!
Senast redigerad av frange 2018-01-23 kl. 13:48.
Citera
2018-01-23, 15:47
Medlem
xyklopfs avatar

En sak som är konstig där är att Raviolin har betydligt högre shell velocity jämfört med piloten (Ravioli 1460 m/s , T25 853 m/s) , uppgifter från tanks.gg. Högre pen borde ju innebära lättare att penna tycker man, men vad vet man? WG kan ju smygnerfa vagnar. Har själv upptäckt att min huvudsakliga creditmaker, Strv S1, har gått från laserkanon med autopen, till massor av missade skott och bounchar i massor.

Har inga vetenskapliga bevis för nerfar, men visst börjar man undra...
Citera
2018-01-23, 20:38
Medlem
Fargoths avatar
Nu är man ju lite biased, men jag tycker personligen att både Strv 74 och Leo är mycket roliga och dugliga stridsvagnar att lira. 7,5cm-kanonen är en mycket trevlig pipa tillsammans med den ypperliga gun depression som de har, och passar rollen som flanker/support mycket bra.
Är det värt att punga ut för Sabaton-tanken, och hur är de båda Emil?
Citera
2018-01-23, 21:13
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Nu är man ju lite biased, men jag tycker personligen att både Strv 74 och Leo är mycket roliga och dugliga stridsvagnar att lira. 7,5cm-kanonen är en mycket trevlig pipa tillsammans med den ypperliga gun depression som de har, och passar rollen som flanker/support mycket bra.

Sabaton-vagnen är kul, men någon bra creditmaker kan jag inte påstå att det är. Hög ammo kostnad och att man måste skjuta mycket guld mot tier x vagnar gör att man inte går plus mycket. Dock är den kul att köra då och då "bara för att".

Sen kan man ju alltid testa Quickybaby´s Primo Victoria taktik... :

https://clips.twitch.tv/TransparentAmazonianMinkDuDudu
Citera
2018-01-24, 02:04
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth

Sabaton-tanken är väl inte en av de bästa premium-tanksen is spelet, men besättningen startar med en fri skill precis som kvinnliga besättningar. Så det är nästan värt det bara för besättningen.

Alla tre svenska heavy tanksen är riktigt bra om man kan spela dem på en "ridge line", är man inte "hull down" så är de ganska så meh.
Citera
2018-01-24, 15:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Gav mig in med starkt självförtroende i morse på svenska td, är på tier 6, fulla perks, alla uppgraderingar..gav upp efter 2 timmar.

Tror aldrig jag kommer orka traggla igenom den skiten..fy fan va svårspelat o alltid högre tier..puhhh
Citera
2018-01-24, 16:50
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Gav mig in med starkt självförtroende i morse på svenska td, är på tier 6, fulla perks, alla uppgraderingar..gav upp efter 2 timmar.

Tror aldrig jag kommer orka traggla igenom den skiten..fy fan va svårspelat o alltid högre tier..puhhh

Den linjen är skräp till tier 8, kämpa på till UDES så blir det bättre.
Citera
2018-01-24, 18:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Den linjen är skräp till tier 8, kämpa på till UDES så blir det bättre.
Will do, det lär bli träsmak i vagnen innan den ger glägje så långt har den gamle förstått.

Apropå kinesiska Td, well svårspelad men provade tier x på testservern, den är fan ta mig badass, kan ta o leverera stryk som få. Dig down i valfri håla o dom skjuter sig trötta innan du tagit skada. me like
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in