2015-01-19, 20:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
aha... frugan kan inte heller logga in, hon kommer inte åt något som har med wargaming att göra, satt just och letade på wargamings hemside-support och tänkte att hon skulle måsta installera om klienten och göra en massa fuffens

Ingen som har ComHem kommer utanför Sveriges gräns verkar det som. Helskadat..
Jag sitter och F5'ar http://worldoftanks.eu/ och när man kommer dit lär man kunna logga in.
Citera
2015-01-19, 20:24
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag sitter och F5'ar http://worldoftanks.eu/ och när man kommer dit lär man kunna logga in.

Jag med. Har du hört med supporten på comhem vad fan det är frågan om?

Har de blockat något?
Citera
2015-01-19, 20:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jag med. Har du hört med supporten på comhem vad fan det är frågan om?

Har de blockat något?

ComHems officiella svar: Com Hem AB Vi är medvetna om felet och felavhjälpning pågår. Vi beklagar eventuella olägenheter som avbrottet kan medföra. /Fredrik Söderlund

Jag satt i kö frå nummer 97 till 52 när jag blev bortkopplad, men det är något fel hos ComHem mot en större nod som åker ut ur Sverige. Förbannat irriterande är det hursomhelst.

edit: Någon tror att när dom uppgraderade nätet så tog dom samtidigt bort redundansen vilket låter nästan för otroligt för att vara sant.
Senast redigerad av Salorm 2015-01-19 kl. 20:29.
Citera
2015-01-19, 20:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har klienten uppe och inloggad på na sen flera timmar så utanför sverige kommer jag men jag använder google dns, kanske där felet ligger?

Redigerat:
Lattjo, eu laddar inte men com laddar fint.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-01-19 kl. 20:35.
Citera
2015-01-19, 20:44
Medlem
Helvete vad jag hatar Com-hem... Telia är fan mer pålitligt långt åt helvete ut i skogen än vad Com-hem klarar av mitt i Uppsala..
Citera
2015-01-19, 20:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har klienten uppe och inloggad på na sen flera timmar så utanför sverige kommer jag men jag använder google dns, kanske där felet ligger?

Redigerat:
Lattjo, eu laddar inte men com laddar fint.

Olika noder för att komma till USA mot Europa, den mot USA går via Lysekil har jag för mig och via Norge till USA medans den mot Europa slingrar sig ner via Öresundsbron och Danmark.
Citera
2015-01-19, 20:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Olika noder för att komma till USA mot Europa, den mot USA går via Lysekil har jag för mig och via Norge till USA medans den mot Europa slingrar sig ner via Öresundsbron och Danmark.
Ok.

Citat:
Ursprungligen postat av se33
Helvete vad jag hatar Com-hem... Telia är fan mer pålitligt långt åt helvete ut i skogen än vad Com-hem klarar av mitt i Uppsala..
Tycker inte det finns så mycket att klaga på med mindre än 24 timmars nedtid under hela 2014.
Citera
2015-01-19, 20:55
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanepower
Den kinesiska är för övrigt helt jäkla underbar. En av de vagnarna jag gillar mest av de jag lirat med. 81 pen och 70 dmg är rätt ok för en tier 4 light. Framförallt när reloaden ligger en bit under 3 sekunder.

Avskydde varje sekund jag spelade med skiten!

Det var iofs innan de gav lätta vagnar bättre mm och jag var rätt färsk som spelare. Att då placera in mig som ny spelare i tier 8-9 matcher kändes helt galet, än mer så när man aldrig fått veta att just lätta vagnar hade en speciell mm. Kändes sådär kul att åka runt och försöka göra skada på alla tier 7+ heavys med den kanonen utan att veta speciellt mycket om spelet i sig eller hade någon chans att ens spela med någon annan vagn var att ta sig vidare i det kinesiska trädet, något man fortfarande inte har iofs.
Citera
2015-01-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Avskydde varje sekund jag spelade med skiten!

Det var iofs innan de gav lätta vagnar bättre mm och jag var rätt färsk som spelare. Att då placera in mig som ny spelare i tier 8-9 matcher kändes helt galet, än mer så när man aldrig fått veta att just lätta vagnar hade en speciell mm. Kändes sådär kul att åka runt och försöka göra skada på alla tier 7+ heavys med den kanonen utan att veta speciellt mycket om spelet i sig eller hade någon chans att ens spela med någon annan vagn var att ta sig vidare i det kinesiska trädet, något man fortfarande inte har iofs.

Aha, nää men om man har som spelstil att lira alla vagnar som jämlikar så hade nog ingen gillat light tanks. Köp tillbaka M5A1 Stuart och kör runt som en liten fegis, scouta lite på avstånd, plocka dmg på motståndarnas noobs som rushar in i dåliga positioner, i slutet av rundan plockar du dmg på arty och lite offer som råkat överleva. 1000 dmg och 10000 wn8 är inte alltför ovanligt

Fan nu när jag snackade om vagnen så blev jag så jäkla pansarkåt, måste in o köra ett par games!
Citera
2015-01-19, 22:57
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanepower
Aha, nää men om man har som spelstil att lira alla vagnar som jämlikar så hade nog ingen gillat light tanks. Köp tillbaka M5A1 Stuart och kör runt som en liten fegis, scouta lite på avstånd, plocka dmg på motståndarnas noobs som rushar in i dåliga positioner, i slutet av rundan plockar du dmg på arty och lite offer som råkat överleva. 1000 dmg och 10000 wn8 är inte alltför ovanligt

Fan nu när jag snackade om vagnen så blev jag så jäkla pansarkåt, måste in o köra ett par games!

Känner inte för självspäkning just nu.

Finns klart roligare och bättre lätta vagnar på högre tiers, M41 Walker Bulldog är fantastiskt rolig, även WZ-serien är skitkul att spela med.
Citera
2015-01-19, 23:30
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Körde med SU 152 mellan kanonen kom upp i 2600... då hade jag tur med MM, RNG och positionen, några som scoutade och jag lyckades faktiskt inte bli spottad eller krossad av arty.. jag spelade väldigt offensivt också.

Känns lite överdrivet med 4000 för en TD kan jag tycka.

Köra lågtier med min älskade SU85B är nog fan ganska orealistiskt att komma upp till den nivån.

spelar du tier 7 så finns det en mindre hp pool att ta ifrån
spela tier 10 och någon hög skade td som death star, jagdpan100 eller den nya engelska
tex därför jag tar min leffe(tier 5 arty) i tier 8 matcher för att där är mer att skada och ofta så tar inte matcherna slut efter 3-4 minuter
obj 268 är ju sämre nu, men jag brukar ändå ligga på 3000-4000 med den, hade hellre kört en td där jag behöver bara skjuta 4 skott, 2 skott på maus och två skott på e100 och klar

håller på med platoon uppdragen, vi körde i tre timmar innan vi kom på att alla i platoonen skull vara arty
Citera
2015-01-19, 23:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Tveksamt, fick 19k WN8 för den här matchen: http://wotreplays.com/site/1128719#mountain_pass-knypplarn-fv4202_105

vad tror ni killen fick som var en av dom första med waffen e100 och gjorde 15000 i skada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in