2015-01-18, 15:54
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Men hur använder jag dem? är det alltså typ bara zoom?

Om du har köpt och monterat de på aktuell vagn, räcker det med att stå stilla helt i tre sekunder så "aktiveras" de automatiskt. Samma med camonät. Om du rör dig avaktiveras de igen, då är det bara att stå stilla igen i tre sekunder osv.
Citera
2015-01-18, 20:22
Medlem
xyklopfs avatar
Så var det dags igen då att bli påhoppad i chatten. Denna gång av en spelare i en mycket tyngre vagn och med mer än tre gånger fler matcher spelade än mig. Det klassiska orden haglade: "idiot", "moron", "noob", osv...

Att jag sen hade fler kills och gjort mer skada i matchen, samt överlevde och vann matchen åt laget spelade visst inte så stor roll...
Citera
2015-01-18, 20:56
Medlem
franges avatar
Okej, nu med Chaffee'n som faktiskt har något som kan kallas en kanon så börjar det iallafall släppa lite, den känns ljusår mer användbar än Stuart'arna måste jag säga.... Har varit jävligt nära att bara lägga ner hela försöket med Lt's gång på gång..
Tror att det totalnegativa RNG släppte lite då jag faktiskt fått spela matcher som inte enbart bestått av 3 tier högre vagnar, och nu har jag faktiskt varit med om lite vinster även om jag inte själv tvingats vara avgörande... Så några dagar till får det bli.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Så var det dags igen då att bli påhoppad i chatten. Denna gång av en spelare i en mycket tyngre vagn och med mer än tre gånger fler matcher spelade än mig. Det klassiska orden haglade: "idiot", "moron", "noob", osv...

Att jag sen hade fler kills och gjort mer skada i matchen, samt överlevde och vann matchen åt laget spelade visst inte så stor roll...

haha, samma här. Även i matcher med T30 (tier IX) när jag legat på 5000+ dmg och 5-6 kills så har någon nolla i en sämre vagn som blev utskjuten första minuterna börjat gnälla och gapa på mig och kalla mig noob och allt sånt, det är bara att ignorera.
Citera
2015-01-19, 00:21
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Har den sista sketna mission på td innan jag får Stug iv vagnen - men det verkar fan vara totalt omöjligt att klara det, eller så har jag missuppfattat vad fan jag ska göra, så kära fb:are upplys mig hur fan jag ska gå tillväga...
Citera
2015-01-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Har den sista sketna mission på td innan jag får Stug iv vagnen - men det verkar fan vara totalt omöjligt att klara det, eller så har jag missuppfattat vad fan jag ska göra, så kära fb:are upplys mig hur fan jag ska gå tillväga...
Göra 4000 i skada står det väl?
EDIT: Har va dom andra då? Har bara testa MT och HT.
Nötade som fan på den i MT när man ska slå ut två andra mediums... Att ens få hamna i matcher med fler än en med verkade vara omöjligt. Nu är jag på den när man ska sätta led på en vagn... Inte heller det lättaste.
Senast redigerad av PekkaPojkka 2015-01-19 kl. 00:47.
Citera
2015-01-19, 04:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Gillar inte autoloadern till Bulldogen, men det har mer med min spelstil att göra, man skjuter ju nästan lika fort med toppkanonen dessutom.
3.33s vs 2.00s, för mig med 0 tålamod så tror jag det gör stor skillnad, med 10 skott tar magasinet inte slut direkt heller.

Citat:
Lights är nästan inte spelbara innan tier 6 och lider av WG's värdelösa kartkonstruktioner, med 2-3 korridorer där central/syd och östeuropéer kan brawla i sina heavys. Bättre att bara gömma sig i en buske och hoppas på det bästa, eller vänta tills alla dessa "hive mind" lemmings kört ihop sina ryska och tyska heavys in en stor fet värdelöst gryta och därefter försöka komma runt och döda fiendens artys.
Som Steppes, höger, vänster eller "kanalen" i mitten av kartan.
Kör man scout någon annanstans kan vilken vagn som helst upptäcka en i god tid, enda gången det funkar att köra mitten är när man antingen har tur att studsa skott eller fienden lämnar den obevakad.
Stadskartorna är inte bättre dom, tycker det är väldigt få kartor som scouts verkligen kommer till sin rätt eller td kan skjuta på långa avstånd.

Citat:
Håller med, orka plutona. Det som är kul med WoT är att jag bara kan hoppa in och spela, utan massa krav på att hitta medspelare, organisera sig och så vidare. Med plutoner blir det plötsligt krav.
Just därför jag fastnat för wot, köra nån match, klia sig i skrevet köra en match till och sen toalettbesök, köra en match och zappa mellan tvkanaler, köra en match och sen läsa lite på internet...kravlösheten och dynamiken, på mer än 4½ år har jag ännu aldrig kört klan eller pluton.

Citat:
Får dock titt som tätt inbjudningar till plutoner, avslår alla men kanske borde godta ett par bara för att klara uppdragen.
Fick ett par i förrgår innan jag såg plutonkravet.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf

Aaahh den härliga dunning kruger effekten, slår aldrig fel.
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-01-19 kl. 04:44.
Citera
2015-01-19, 12:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Göra 4000 i skada står det väl?

Ja men 4000 i en td är ganska svårt. Jag är ingen nOOb men att få 4000 i en td, där min högsta vagn är en VII nja.. vette fan alltså hur man ska få till det.
Citera
2015-01-19, 13:55
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
3.33s vs 2.00s, för mig med 0 tålamod så tror jag det gör stor skillnad, med 10 skott tar magasinet inte slut direkt heller.

Ingen större skillnad som sagt, men visst blir det en lite större burst.

Citat:
Som Steppes, höger, vänster eller "kanalen" i mitten av kartan.
Kör man scout någon annanstans kan vilken vagn som helst upptäcka en i god tid, enda gången det funkar att köra mitten är när man antingen har tur att studsa skott eller fienden lämnar den obevakad.
Stadskartorna är inte bättre dom, tycker det är väldigt få kartor som scouts verkligen kommer till sin rätt eller td kan skjuta på långa avstånd.

En av få kartor kvar där lights/mediums kan äga. Sen finns ju hörnet där alla grottmongona brawlar sig till döds medan motståndarna cappar, eller kör runt deras bas och dödar korkade kvarvarande basecampers. Ingen överaskning att WG kommer att göra om kartan. Blir väl en ny korridorigorsk

Citat:
Just därför jag fastnat för wot, köra nån match, klia sig i skrevet köra en match till och sen toalettbesök, köra en match och zappa mellan tvkanaler, köra en match och sen läsa lite på internet...kravlösheten och dynamiken, på mer än 4½ år har jag ännu aldrig kört klan eller pluton.

Fick ett par i förrgår innan jag såg plutonkravet.

Känner ungefär samma sak.

Citat:
Ja men 4000 i en td är ganska svårt. Jag är ingen nOOb men att få 4000 i en td, där min högsta vagn är en VII nja.. vette fan alltså hur man ska få till det.

Bara att grinda fram en tier 8 TD, förslagsvis RHM eller ISU, montera toppkanonen och skjut 5-6 skott för ca 800 skada styck.
Citera
2015-01-19, 13:56
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

En Borsig kan ju dra ihop det med lite vilja och tur, kanske med någon tier lägre också om man anstränger sig - men lätt skulle jag väl inte kalla det.
Citera
2015-01-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Stuart är en jävla skitvagn för övrigt, både den kinesiska och amerikanska varianten.

Den kinesiska är för övrigt helt jäkla underbar. En av de vagnarna jag gillar mest av de jag lirat med. 81 pen och 70 dmg är rätt ok för en tier 4 light. Framförallt när reloaden ligger en bit under 3 sekunder.
Citera
2015-01-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Passa dig från att nämna hans namn här på FB, en av få som är livstidsbannade.

Haha jaså, det hade jag ingen aning om att han var.

Citat:
Lt är lite speciella, istället för att skada försök scouta för dina teamkamrater, assisterad skada räknas in när matchen är slut och en bra passiv scout kan göra underverk.

Det dryga är om man gärna vill skaffa sig en hög wn8 att där räknas inte assisterad skada. Men om man som light spelar sina kort rätt och framförallt har tålamod så kan man nå upp i ett par hundra dmg. Tier-skillnaden ger även en härlig bonus i både exp, credits och wn8. Du når sällan upp i 20k wn8 med en MT eller HT, det krävs ett överjävligt game för det.
Citera
2015-01-19, 15:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanepower
Haha jaså, det hade jag ingen aning om att han var.

Det dryga är om man gärna vill skaffa sig en hög wn8 att där räknas inte assisterad skada. Men om man som light spelar sina kort rätt och framförallt har tålamod så kan man nå upp i ett par hundra dmg. Tier-skillnaden ger även en härlig bonus i både exp, credits och wn8. Du når sällan upp i 20k wn8 med en MT eller HT, det krävs ett överjävligt game för det.

Jora, sök på hans namn här så kan du läsa om hans bravader.

Går det ens att få 20k+ i en MT eller HT? Att det går i en LT vet jag, och känns ibland nästan för lätt om man sitter i sin 13 90.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in