Det blir ju att jämföra med sig själv i alla fall... är detta verkligen lönt på bekostnad av att ha roligt och spela för laget ,winraten ökade också, men inte genom lagspel utan att jag bär laget på ett annat sätt genom damage istället för att supporta och skydda.. man offrar nån annan som hade kunnat räddas, man ger fan i att spotta utan väntar på rent egoistiska lägen istället för att låta arty och td's jobbba.
Inse att det är aldrig värt att rädda en dålig lagkamrat, de dör sekunden efteråt ändå. Du är alltid den enda viktiga spelaren i laget. Ingen annan kommer reseta cap eller röra sig överhuvudtaget. Det tänket måste man ha när man spelar solo randoms.
Tier 10 är förövrigt riktigt vidrigt att spela solo. Det är för mycket hp för en spelare att skjuta bort. 6 av 10 lag man hamnar i förlorar om inte du vinner matchen själv.
Jag lyckades dessutom bli chatbannad och sedan bannad från spelet helt och hållet 24h efter att jag blev lite för emotionell med mina "lagkamrater". 38 vinster på 100 matcher med 2500 dmg per battle....
World of Tanks har en fantastisk förmåga att höja ens blodtryck.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2014-09-12 kl. 20:52.
Vi var tre som lirade ihop och alla körde VI och mötte IX. ALLA i chatten var förvånade.
Detta hände två gånger. Vi körde medium tanks.
WTF upplevelsen var enorm. Och resultatet var katastrofalt givetvis. Vi bestämde oss för att agera scout och dra fram till skyddade positioner, föga förvånande blev vi totalt sönderknullade inom loppet av någon minut.
Så ja, det förekommer. Mest troligt när man lirar 3 stycken då jag oftast lirar två och aldrig sett det tidigare själv.
Jag lyckades dessutom bli chatbannad och sedan bannad från spelet helt och hållet 24h efter att jag blev lite för emotionell med mina "lagkamrater". 38 vinster på 100 matcher med 2500 dmg per battle....
Hur lyckas ni?
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Panthern har dessutom en kanon som penetrerar de flesta tier9 vagnar utan problem.
Skitvagn med skitkanon...i mina händer, visst det är bra tryck i L/100 kanonen men fick den aldrig att fungera riktigt men haft panther med mig några gånger när jag kört bla T95 och då kan den göra skillnad, skydda ens arsle och slå ut fiender med lite hp kvar.
Överlag tycker jag "killstealers" är undervärderade i spelet, dom gånger jag lyckas riktigt bra med T95, T30, KV-2, Su-152 och liknande vagnar är just när jag har någon eller några med som tar hand om svaga fiender så jag kan lägga krutet på dom starka, finns inget värre än att dra iväg ett 700+ skadeskott på en fiende med 4hp kvar....
Man får 10 äckliga lag i rad och så börjar man ragea på alla tomater, apelsiner och citroner. När man förlorar ännu mer börjar man skrika om judeslakt, värdelösa niggers och vitt avfall. Sedan teamkillar första bästa meganoob man hittar osv. Det är inte så svårt.
Skulle tippa på att genomsnittlig IQ för WoT-spelare ligger kring 60 så de kan inte läsa i vilket fall.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2014-09-12 kl. 22:02.
Efter lång tid har jag nog också drabbats av wg förbannelsen. Lång tid har jag spelat riktigt bra - inte unikum nivå men lagom sådär - visst, man har haft riktiga skitspel också till och från, men igår natt var det som att hela jävla spelet var en konspiration mot mig.
Varenda jävla match så drar laget iväg som ett gäng desorienterade höns med ögonbindel, jag som lätt fastnar i en strategi för varje karta gör som jag brukar och går till den plats där jag är mest bekväm. Normalt kan det bli ett lämmeltåg åt andra hållet varpå man får gå defensiv istället förstås - men inatt var det helt hopplöst, inga lämmeltåg utan bara helt spridda över hela kartan och INGEN i något spel går till dom "vanliga" platserna - som tex kullen i Himmelsdorf. Varje gång står jag där själv och tänker "men vad fan...?" Sen smäller det bara när motståndarna kommer som en ångvält och kör över oss.
Ok att några spel blir på det viset - men 5 timmars spelande?? Winrate 10%!!
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Min förbannelse tog slut igår efter två veckor med negativ winrate (session stats lägre än min overall). Som värst var det en dag när jag slutade på 2900 WN8 och 38% win rate. Passade på att spela lite andra spel för att få lite omväxling och nu har vinden vänt igen. Tillbaka på stadig win rate runt 65% och WN8 på runt 2300.
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
stats och wr...
min Klan som jag skulle köra kampanjen med havererade, så jag tänkte jag söker väl till nån svensk klan istället, tänkte att, 51.6 WR och 1409 på 36 000 matcher, samt en gedigen erfarenhet av CW, mer än de flesta skulle jag tro eftersom jag under tre år varit med CW-satsande klaner.
ack vad jag bedrog mig, "du har för dåliga stats" kollade upp klanen och såg att visst, jag skulle inte ligga i topskiktet, tvärt om, typ 10:e från slutet av de ca 60 aktiva.
jaha tänkte jag, har stats blivit så jävla viktiga, jag vet att jag är en habil och pålitlig spelare i CW, gör sällan egna yolo-rusher, aldrig närmare bestämt. visst kan missuppfatta en order nångång.. men inte ens try-out, utan bara stats. inte mina 20+ tier 10: or eller något annat än dessa förbannade tråkiga stats spelade roll
så jag surade till och tänkte, jag gris-spelar väl då för att se vad jag får för recent, kanske sista 1000 om jag orkar så länge, bara för att ha nått att visa.
Att påverka overall lär ju inte gå... det är fan tråkigt att statpadda och feglira hela tiden, men det går....
sista två dagarna, äckelspel med tier 10 meds, tyvärr sabbade tyska tier 9 med tre skitmatcher dessa två dagar... men visst fan går det att få utdelning....
Men det är inte roligt men ett kul experiment medans man är klanlös.. Det blir ju att jämföra med sig själv i alla fall... är detta verkligen lönt på bekostnad av att ha roligt och spela för laget ,winraten ökade också, men inte genom lagspel utan att jag bär laget på ett annat sätt genom damage istället för att supporta och skydda.. man offrar nån annan som hade kunnat räddas, man ger fan i att spotta utan väntar på rent egoistiska lägen istället för att låta arty och td's jobbba.
för väl se hur det går om några dagar.. lär ju köra resten av meduimkampanjen så här.. tror jag har 17 dagar kvar.. bor ju minst 300 matcher i den tidsramen.
stats är kul och intressanta, men inte det absolut enda att ta hänsyn till
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Inse att det är aldrig värt att rädda en dålig lagkamrat, de dör sekunden efteråt ändå. Du är alltid den enda viktiga spelaren i laget. Ingen annan kommer reseta cap eller röra sig överhuvudtaget. Det tänket måste man ha när man spelar solo randoms.
Tier 10 är förövrigt riktigt vidrigt att spela solo. Det är för mycket hp för en spelare att skjuta bort. 6 av 10 lag man hamnar i förlorar om inte du vinner matchen själv.
World of Tanks har en fantastisk förmåga att höja ens blodtryck.
Spelet har misshandlat mer än mig den senaste tiden med andra ord.
Tog själv en paus efter att ha slutat en kväll på drygt 38% vunna matcher och en period där jag gick ner .15 wr på en jävla vecka efter tusentals matcher med ständigt förbättrade resultat. Jag höll på att bli tokig över ständiga förluster, skitlag och usla medspelare. Vad jag än gjorde så förlorade jag nästan 2/3 matcher. För en dålig förlorare som mig, är det nästan outhärdligt att förlora så mycket och stort trots att man inte spelar egentligen dåligt och det under en längre period.
Startade upp spelet ikväll och vann 2/3 matcher istället och medium-uppdraget gick på 1,5-2 timmar eller nåt, istället för 4 som det tog med en jävla massa förluster hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag tycker iofs att E100 är sjukt kul men den kan vara svår på vissa banor. IS-7 är också kul, dessutom totalt allround och funkar på alla kartor och i alla former av battles. Tror du kommer ha mer glädje av den faktiskt.
Är klar med STA-1 nu. Funderar även jag på att köpa loss 300k fria xp:s och ta mig förbi Type 61 och gå direkt till STB-1. Någon som grindat den och som kan ge mig input på detta? Type 61 känns som Lorren (dvs max "hygglig" kanon och absolut i n g e n pansar). Vet inte om jag orkar grinda 200k+ xps i en sån just nu? Eller är den skojigare än så?
Slutligen går CW-kampanjen åt helvete. Hade bespetsat mig på att få en ny tank i pris men det enda jag får nu av alla förluster är tid över för att porrsurfa eller nått...
Tyckte väldigt mycket om Type 61 faktiskt, en bra medium helt enkelt. Papperspansar, förvisso och ett grymt fult jävla torn man stör sig på, men den fungerade riktigt bra för mig. Ok rörlighet, riktigt bra kanon och gun dep och att den känns som en riktig medium som kan bita tillbaka om folk bråkar med dig efter alla skräpvagnar i det japanska trädet. Med toppkanonen från STA-1 kan man skjuta ungefär var 4,5 sek med tillräckligt med pen för att göra livet surt för nästan alla tanks man möter om man känner för att spela på det sättet istället för med toppkanonen, som skjuter långsammare men med mer alpha och pen naturligtvis. En annan trevlighet med Type 61, är att man har
bättre dpm än både Cent 7/1 och Leo pta som har samma alpha.
På minussidan finns ju det vanliga med japanarnas vagnar, papperspansar, modulskador och bränder i ett, samt att cammot suger och att träffsäkerheten känns lite väl dålig ibland.
Det blev IS linjen, låste upp i princip hela trädet upp till första IS vagnen i ett svep, måste grinda 20k xp för IS-3 nu bara. Åsså en mille credit eller så....fan det går inte fort att skrapa ihop cred med tier X heller...
Vi var tre som lirade ihop och alla körde VI och mötte IX. ALLA i chatten var förvånade.
Detta hände två gånger. Vi körde medium tanks.
WTF upplevelsen var enorm. Och resultatet var katastrofalt givetvis. Vi bestämde oss för att agera scout och dra fram till skyddade positioner, föga förvånande blev vi totalt sönderknullade inom loppet av någon minut.
Så ja, det förekommer. Mest troligt när man lirar 3 stycken då jag oftast lirar två och aldrig sett det tidigare själv.
nope, händer A L D R I G
lägg upp en repris i så fall, eller du "har inte aktiverat den funktionen" ?
även arty har max 2 tiers skillnad nu
som sagt spelar nästan alltid 3 man platoon för att kunna vinna själva om man har idioter i laget
och detta har aldrig hänt, ni har antagligen fått med en scout
Spelade fem matcher - samtliga förluster. Var topp tre i samtliga när det gäller kills och skada, men det hjälper inte när mest hela resten av laget spelar som...ja, jag vet inte vad.
Slutade spela i alla fall och gick över till Path of exile bl.a. (inget stridsvagnsspel men...).
Någon form av "karriärsstege" vore MYCKET önskvärt, tror dock inte det kommer hända. Tror spelet försvinner inom tre till fem år om utvecklingen (avvecklingen) fortsätter så här.
nope, händer A L D R I G
lägg upp en repris i så fall, eller du "har inte aktiverat den funktionen" ?
även arty har max 2 tiers skillnad nu
som sagt spelar nästan alltid 3 man platoon för att kunna vinna själva om man har idioter i laget
och detta har aldrig hänt, ni har antagligen fått med en scout
Vet du vad jag ska kolla om jag tog en screenprint. Kan möjligen hända att den tredje körde en tysk light, kan ha förväxlat den med någon medium i all hast.
Men medtanke på reaktionerna i chatten undrar jag....