2014-08-17, 05:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
http://worldoftanks.com/encyclopedia/vehicles/japan/te_ke/
Vafan den har inte jag i garaget
Citera
2014-08-17, 06:16
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Man var tvungen att logga in under eventet för att få den.
Citera
2014-08-17, 07:20
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:

Va!!? Hur kunde du missa den? Är du ingen riktig wot spelare?
Citera
2014-08-17, 09:14
Medlem
bambulansens avatar
Hoppar in här och säger tjääna!
Har inte ett skit i övrigt att bidra med i tråden då jag är en av de noobs som ni får era enkla poäng ifrån.
Hittade tråden och tänkte att här finns det nog lite tips och tricks att snappa upp men inser efter att ha läst igenom stora delar att det är lååångt över både min förmåga och vilja att bli stjärna. De poäng jag är skitglad för skulle säkert få de flesta av er att stänga av och göra något annat.
En fråga har jag dock; Om jag som suger något helt otroligt på spelet vill ha en chans att åtminstone någon gång överleva ett par matcher, när på dygnet bör jag spela då?

Tycker WoT är skitkul ändå, även om jag fattar noll av alla saker ni pratar om. Brukar få lite skäll i chatten ibland men vem bryr sig? Har ändå inga planer på att bli någon mästare, men är heller ingen galning som helt otaktiskt gasar på. Spelar för nöjets skull helt enkelt.

Kan väl tillägga att jag är sjukt imponerad av hur säker en del (av er) är!?
Bara det kan vara kul sen man fått på käften, att sitta och kolla på hur grundligt en del smiskar upp oss.
Jaja, nog svamlat av en farbror.
Game on!
Vem vet, vi kanske "träffas"?
Senast redigerad av bambulansen 2014-08-17 kl. 09:39.
Citera
2014-08-17, 09:36
Medlem
Euripidess avatar
Citat:

Vem bryr sig, det var en skitvagn ändå. Fast det var najs med en gratis garageplats.
Citera
2014-08-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Hoppar in här och säger tjääna!
Har inte ett skit i övrigt att bidra med i tråden då jag är en av de noobs som ni får era enkla poäng ifrån.
Hittade tråden och tänkte att här finns det nog lite tips och tricks att snappa upp men inser efter att ha läst igenom stora delar att det är lååångt över både min förmåga och vilja att bli stjärna. De poäng jag är skitglad för skulle säkert få de flesta av er att stänga av och göra något annat.
En fråga har jag dock; Om jag som suger något helt otroligt på spelet vill ha en chans att åtminstone någon gång överleva ett par matcher, när på dygnet bör jag spela då?

Tycker WoT är skitkul ändå, även om jag fattar noll av alla saker ni pratar om. Brukar få lite skäll i chatten ibland men vem bryr sig? Har ändå inga planer på att bli någon mästare, men är heller ingen galning som helt otaktiskt gasar på. Spelar för nöjets skull helt enkelt.

Kan väl tillägga att jag är sjukt imponerad av hur säker en del (av er) är!?
Bara det kan vara kul sen man fått på käften, att sitta och kolla på hur grundligt en del smiskar upp oss.
Jaja, nog svamlat av en farbror.
Game on!
Vem vet, vi kanske "träffas"?

WoT är lite av matematik, penetration(i millimeter) på din kanon vs motståndarens pansar(i millimeter).

Därför du bör lära dig weakspots (områden på fientliga stridsvagnar som är av tunnare pansar och lättare för granater slår igenom).
Jag ska lära dig lite grundläggande av weakspots i WoT: nerför frontpansaret, sidorna(ej lutande pansar), baken och baksidan på tornet (där finns oftast ammoracket som är jättekänslig).

Frontpansaret och hela tornet(förutom baksidan) är oftast tjockaste och larvfötter(på hjulen) tar ingen skada men immobilizerar så han/hon kan inte röra sig tills det är lagat (läge för flankera) och du får poäng när andra i ditt lag skadar vagnen som du immobilizerade.

Som sagt det är bara grundläggande, mer exakta weakspots du kan kolla på varje vagn här:

http://wotguru.com/weak-spot-guides/
http://www.worldoftanksguide.com/cgi-bin/tank_analyzer.cgi

Alla vagnar har båda svagheter och styrkor så du ska utnyttja dina egna styrkor på motståndarens svagheter.
Senast redigerad av Hs187 2014-08-17 kl. 10:43.
Citera
2014-08-17, 13:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
WoT är lite av matematik, penetration(i millimeter) på din kanon vs motståndarens pansar(i millimeter).

Därför du bör lära dig weakspots (områden på fientliga stridsvagnar som är av tunnare pansar och lättare för granater slår igenom).
Jag ska lära dig lite grundläggande av weakspots i WoT: nerför frontpansaret, sidorna(ej lutande pansar), baken och baksidan på tornet (där finns oftast ammoracket som är jättekänslig).

Frontpansaret och hela tornet(förutom baksidan) är oftast tjockaste och larvfötter(på hjulen) tar ingen skada men immobilizerar så han/hon kan inte röra sig tills det är lagat (läge för flankera) och du får poäng när andra i ditt lag skadar vagnen som du immobilizerade.

Som sagt det är bara grundläggande, mer exakta weakspots du kan kolla på varje vagn här:

http://wotguru.com/weak-spot-guides/
http://www.worldoftanksguide.com/cgi-bin/tank_analyzer.cgi

Alla vagnar har båda svagheter och styrkor så du ska utnyttja dina egna styrkor på motståndarens svagheter.

Viktigare än weak spots är att lära sig kartorna dvs vart du ska gå och i vilken tank.
Weak spots är relevant när vi pratar heavies som slåss frontalt, men med många andra tanks är positioneringen viktigare. I en medium och light behöver du idealt inte bekymra dig om weak spots eftersom du skjuter någon i sidan/baken.
Citera
2014-08-17, 14:54
Medlem
frågan är....

sitter på cirka 300k free xp, ska jag låsa upp centurion 1 med normal xp och sedan free xp:a alla moduler på vagnen och köra den...

..ELLER

...låsa upp hela amx 50b linjen upp till amx 50 100, free xp:a alla moduler och köra den?

Jag är en medium spelare men jag älskar att köra 57:an och 50B fick väl en accuracy buff så man kan hålla ner musknappen istället för att behöva vänta en halv sekund?
Citera
2014-08-17, 15:36
Medlem
bambulansens avatar
*sorry för lång text*
Tack för tipsen. Att det finns weakspots vet jag men har inte nerver att sitta och toksikta ändå. Blir ju oftast att jag bara hittar mitten och blåser till. Har sett skillnaden när man hittar på någon att skjuta i baken men eftersom jag är helt kass så hinner jag bli utslagen 99 ggr av 100 när jag försöker flankera. Ang. taktik, campar jag får jag skit i chatten och drar jag iväg på en liten omväg får jag skit i chatten.. Har man en tung trög vagn så är ju inte cap det första man tänker på liksom men det kanske bara är jag som tänker så? Tycker överlag att hela spelet, speciellt alla inställningar, färdigheter, utrustning mm är alldeles för mycket. Fattar att sånt får spelet att leva längre men för mig som "hobby-noob" så är det jävulskt overkill. Sen att det med mina skills kommer ta 2348 år att grinda ihop tillräckligt med xp för att forska fram det man vill ha gör faktiskt att man ledsnar och handlar istället. Bra tänkt av WG.
Senast redigerad av bambulansen 2014-08-17 kl. 15:42.
Citera
2014-08-17, 15:57
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Inget du missar. Seg, dåligt pansar, usel kanon.

Försöker grinda nu mot LTP vagnen, inte det lättaste när man ej kör premium och har tier 8 som högsta.

Och när MÅNGA lag man hamnar i är så här: https://www.youtube.com/watch?v=vWMsXZfg0TU

Rabatt nu på Tiger 2, kanske man ska köpa den ändå .
Citera
2014-08-17, 17:03
Medlem
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?
Citera
2014-08-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
*sorry för lång text*
Tack för tipsen. Att det finns weakspots vet jag men har inte nerver att sitta och toksikta ändå. Blir ju oftast att jag bara hittar mitten och blåser till. Har sett skillnaden när man hittar på någon att skjuta i baken men eftersom jag är helt kass så hinner jag bli utslagen 99 ggr av 100 när jag försöker flankera. Ang. taktik, campar jag får jag skit i chatten och drar jag iväg på en liten omväg får jag skit i chatten.. Har man en tung trög vagn så är ju inte cap det första man tänker på liksom men det kanske bara är jag som tänker så? Tycker överlag att hela spelet, speciellt alla inställningar, färdigheter, utrustning mm är alldeles för mycket. Fattar att sånt får spelet att leva längre men för mig som "hobby-noob" så är det jävulskt overkill. Sen att det med mina skills kommer ta 2348 år att grinda ihop tillräckligt med xp för att forska fram det man vill ha gör faktiskt att man ledsnar och handlar istället. Bra tänkt av WG.

Lugnt, du behöver inte tänka mycket på detta, Spela på bara så du lär dig snabbt ändå. Ha bara detta i bakhuvudet när du möter en tank. Man brukar ha runt 10sek reload så du tjänar faktiskt på att ta dig ett par sekunder och aima.

För övrigt jag vill passa på att lära dig att vinkla din vagn så pansaret blir "starkare".

Som du ser i bilden här som är 100mm, om du vinkla dig så pansaret blir plötsligt 133mm!

Vinkla alltid din vagn mot fientliga stridsvagnar som detta så deras skott kan studsas.

När du är bakom något hus eller liknande som ger skydd, för guds skull gör inte som den till vänster. Du käkar bara upp massa skada på svagare sidorna, Vinkla så ditt tjocka frontpansaret tar smällen eller alternativet, om det finns möjlighet, gör som denna så du har bra skydd när du kör 1on1 mot någon.

Ignorera allt jag skrev ovanför om du kör light tank/SPG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in