Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 00:19
  #23017
Medlem
Ace Venturas avatar
Va fan har hänt med WZ111 mod 1-4!? Har den blivit nerfad? Har jag missat det? Träff/penn ration har aldrig varit en höjdare kanske men nu är den under all kritik. Och hullet bouncar inte ett enda skott längre, inte ens från lägre tier? Precis ALLT pennar mig. Är ju som att köra en jävla mjölkkartong!

Har inte lirat den på länge men nu har jag dammat av den för att grinda fram nya kina-X heavyn. Trodde det skulle bli en underhållande resa men det här känns inte mycket som samma tank som jag spelade tidigare? Då var den en best, som också kunde ta en massa stryk. Nu.... wtf liksom!?
Citera
2017-08-14, 00:29
  #23018
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Va fan har hänt med WZ111 mod 1-4!?

Jag tror inte den blivit nerfad, det bara känns så. Problemet är att nya tanks har bättre pen och en del gamla har fått sin pen buffad dessutom skjuts det mer och mer premium ammo.
Citera
2017-08-14, 10:58
  #23019
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Va fan har hänt med WZ111 mod 1-4!? Har den blivit nerfad? Har jag missat det? Träff/penn ration har aldrig varit en höjdare kanske men nu är den under all kritik. Och hullet bouncar inte ett enda skott längre, inte ens från lägre tier? Precis ALLT pennar mig. Är ju som att köra en jävla mjölkkartong!

Har inte lirat den på länge men nu har jag dammat av den för att grinda fram nya kina-X heavyn. Trodde det skulle bli en underhållande resa men det här känns inte mycket som samma tank som jag spelade tidigare? Då var den en best, som också kunde ta en massa stryk. Nu.... wtf liksom!?


Håller med att den känns otroligt ojämn, blandar matcher med 4k skada med att missa varenda full siktat skott. Nu har jag strax under 100 matcher(för lite för att ha pålitliga stats)men den ligger statistiskt bra till. Men "känslan" är att den trollar sina spelare lite.
Citera
2017-08-15, 15:51
  #23020
Medlem
Ace Venturas avatar
Btw, om ni inte sett det nya svenska "clowncammot":

https://i1.wp.com/ritastatusreport.l...24%2C620&ssl=1

Ser klart Sabaton-ok ut tycker jag!
Citera
2017-08-15, 15:53
  #23021
Avstängd
argsvennnes avatar
verkar coolt spel hur är deras andra? Warships är den beta?
Citera
2017-08-15, 16:38
  #23022
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
verkar coolt spel hur är deras andra? Warships är den beta?

Warships är OK, jag tycker tanks är roligare. Finns också World of warplanes men alla verkar tycka att War Thunder är bättre på flygplan.

Warships har en egen tråd, och både tanks och warships är gratis så det är bara och ladda ner och testa.

Man kan spela utan att betala men WG är bra på att få folk att ta fram VISA-kortet, så du kanske ska hålla dig borta.
Citera
2017-08-16, 11:49
  #23023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Sid Meier! Herregud... Railroad Tycoon Deluxe och Transport Tycoon. Hur många timmar har man inte lagt ner på de spelen?

Håller med om att slumpen ger spelarna mer bränsle för sina konspiratoriska tankar. Samtidigt är jag inte helt emot den RNG vi har i WoT. Visst, det suger att ha den mot sig. Samtidigt så ger RNG ett väsentligt mindre statiskt spel. Så, trots att jag hatar att drabbas av den dåliga varianten så vill jag nog inte att RNG försvinner helt.

Edit: Tror jag blandar ihop liren lite? Surfade runt lite för att vandra nerför Memory Lane och faktum är att det var Chris Sawyer's Locomotion som jag var helt torsk på. Men var inte Sawyer och Meier i samma team på Microprose? Dvs de som skapade Tycoon-spelen tillsammans?

Nej. Slumpen går inte att ta bort. Det blir omöjligt att simulera verkliga faktorer som spelar in. Men slumpen är inte heller helt avgörande i WOT heller, tycker jag. Även om jag tycker att med 100%:ig crew borde vara omöjligt att missa ett stillastående mål på tvåhundra meter, om man haft tio sekunder på sig att stillastående sikta.
Det roliga var att Sid Meier satte fingret på min skruvade hjärna, så klockrent där.
Citera
2017-08-17, 15:21
  #23024
Medlem
270215s avatar
https://worldoftanks.eu/en/news/spec...rimo-victoria/

Sabaton Centurion till salu i två dagar för 359 kr

Vad Dez har att säga om vagnen:
https://www.youtube.com/watch?v=LgcY-H632Nc&t=0s
Citera
2017-08-17, 17:42
  #23025
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
https://worldoftanks.eu/en/news/spec...rimo-victoria/

Sabaton Centurion till salu i två dagar för 359 kr

Den landade i garaget med raketfart! Helt enkelt för cool för att stå över.
Citera
2017-08-17, 21:40
  #23026
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Den landade i garaget med raketfart! Helt enkelt för cool för att stå över.

Så jävla schysst att det är medlemmarna i bandet som är besätningen! Jag älskar det trots att jag är 45+

Äntlgen en Centurion som är som Centurion skall vara. Nu skall här grindas svensk besättning och en jävla massa credits!
Citera
2017-08-17, 22:59
  #23027
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Så jävla schysst att det är medlemmarna i bandet som är besätningen! Jag älskar det trots att jag är 45+

Äntlgen en Centurion som är som Centurion skall vara. Nu skall här grindas svensk besättning och en jävla massa credits!

Klart kul vagn. Klarar sig bra i strid. Fast inte OP på något sätt men ändå, 100% wr....

...efter 3 matcher. Min första kill med den blev f.ö. en annan Primo Victoria!
Citera
2017-08-18, 00:44
  #23028
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Klart kul vagn. Klarar sig bra i strid. Fast inte OP på något sätt men ändå, 100% wr....

...efter 3 matcher. Min första kill med den blev f.ö. en annan Primo Victoria!

Nu har jag 14 matcher i den och gillar den enormt. Bra med kosing drar den in också!

Gillar att det är custom voices
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback