Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
Hm det där låter ju helt galet, visst att man ibland missar men att det ska vara så ofta är ju inte normalt.
Nej, det är det jag menar.
Men jag har börjat märka ett mönster nu. Började spela framförallt med Tiger IIan för några veckor sen, och fixade det mesta på några dagar; band, lilla 10,5cm kanon, turret etc, och det gick som en dans, fler vinster än förluster och att par stycken kills per match. Sedan halvvägs till stora 10,5cm kanonen tog det tvärstopp. 9 av 10 matcher förlorade och knappt en enda kill på flera matcher... Lyckades grisa till mig stora kanonen och hoppades på att det skulle gå bättre, men nej...
Så då tröttnade jag och började köra T32an som jag redan hade alla upgrades till, där var det bara ca 150.000xp som fattades för M103an. Men det gick som en dans, på ungefär en vecka har jag dragit in 110.000xp och det gick skitbra, tills det tog tvärstopp. Har tagit hela helgen att ens få in 10.000xp och nu har det blivit ännu värre, med det att den har börjat tvärmissa en massa och det är nästa omöjligt att ens skada en motståndare. Igår spelade jag nästan hela dagen men det slutade med att jag allt som allt förlorade ca 150.000 krediter och började få slut på kontot...
Så, nu idag bytte jag till den gamla JgPz IV jag inte spelat med sen i höstas (precis unlockat stora kanonen och allt annat), och det är som dag och natt. Återigen 2-4 kills per match, och en del "one shot one kill", trots att jag mestadels fått köra lågtier mot VII och VIII-vagnar så flyter det på bra. På några timmar har jag dragit in ca 200.000 krediter... och börjar närma mig Jpanthern nu.
Testade på några matcher med en T25 AT också och det gick förvånansvärt bra (tvärkräktes på den vagnen ända sen jag unlockade den...) och även där ett par kills/match.
Alltså, slutsatsen verkar vara att när man spelar på bra och det går bra med en viss vagn, så stryper WoT "turen" efter ett tag och det blir mer eller mindre omöjligt att spela med den...
Så man blir tvungen att spela med en annan vagn, helt enkelt. Körde någon match med Tiger IIan igen nu ikväll och "den döda handen" verkar ha släppt på den då det blev en bra match. T32an däremot är fortfarande som att banka huvudet i väggen... Men ett ganska tydligt mönster börjar jag se.