2014-07-20, 15:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
...och så är vi igång igen, nu T32 på El Halluf... 6 av 7 avfyrade salvor missade helt och hållet målet och träffade typ 20 meter ifrån, inte på helt överdrivna avstånd, men med oskadd vagn, oskadd besättning, siktandes i lugn och ro maximalt på stillastående och helt exponerade fiendevagnar... Med besättning där vagnschefen har 105% och resten har 116%, skytten har Skarpskytt och belagd optik givetvis.

Hur fan ska man kunna göra några XP eller avgöra några matcher när man helt enkelt inte kan slå ut någon FI, för man inte ens träffar dem? Så här har det varit i veckor nu, helt jävla hopplöst...

Försöker skaffa M103 men det går så oerhört långsamt eftersom 9 av 10 matcher jag spelar förloras, även om jag sänker 3-4 vagnar innan jag blir utslagen...

Seriöst lär dig weakspots på tanks du tycker ha svårt att penna.. eller skaffa en hit skin mod så kan du på nära håll penna oftast utan problem. Skyll inte på spelet om du är helt värdelös va
Citera
2014-07-20, 16:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Seriöst lär dig weakspots på tanks du tycker ha svårt att penna.. eller skaffa en hit skin mod så kan du på nära håll penna oftast utan problem. Skyll inte på spelet om du är helt värdelös va

Alltså det var inte det som var problemet. Problemet är att tankjäveln missar målet helt och hållet, gång på gång. Ser ju förfan att skottet passerar bredvid med motsvarande 15-20 meter, trots att man sitter och siktar i lugn och ro mitt på själva vagnjäveln - i weakspotsen. Vad fan hjälper hit skin och weakspots till om skotten inte ens går dit man siktar?
Citera
2014-07-20, 17:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
MEN, om man är supportvagn och drabbas av tre Heavys i laget med 45% på kontot och 38-45 på vagnen, och motståndarna har runt 50% på deras Heavys, då vet man redan där, genom empirisk forskning, att detta kommer att gå käpprätt åt helvete.
Det har varit ett problem i flera år, har wg verkligen inga planer på att ta med spelarskickligheten i matchmakern?

Det hade nog fungerat bättre än att matcha efter vagnar...en bra spelare i en lätt vagn kan göra mer skada och nytta för laget än en dålig spelare i en tung vagn...

Citat:
...
Du talar till ett troll.
Citera
2014-07-20, 17:40
Medlem
Ron Burgundys avatar
Ingen nyhet för de flesta här förstås, men fyfanken vilken skillnad SixthSense gör för spelandet! Fick just på min första crew. Känns nästan som ett hack...

Vet inte hur många gånger man tidigare parkerat i en fin buske för att börja bearbeta fienderna och så *BLAM!* - död. Tidigare utgick jag ifrån att jag blev detekterad efter några skott och drog mig tillbaka, nu har man ett helt annat förtroende för sitt kamouflage och kan göra mer skada.

Det har tagit sin tid att få SS men jag kör flera vagnar parallellt, tröttnar på att harva i en och samma en hel kväll. Hur gör ni andra?
Citera
2014-07-20, 17:45
Medlem
xyklopfs avatar
Nu kommer en noob fråga :

Eagle eye? Vad har man för nytta av den? Se vad som är skadat på en fiende?! Vet/lär man sig weakspots så faller ju nyttan med denna skill/perk...eller..?

Kör själv med sixth sense på alla mina vagnar (commandern).

Hittar inga riktiga svar på detta så jag frågar er.
Citera
2014-07-20, 18:19
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Nu kommer en noob fråga :

Eagle eye? Vad har man för nytta av den? Se vad som är skadat på en fiende?! Vet/lär man sig weakspots så faller ju nyttan med denna skill/perk...eller..?

Kör själv med sixth sense på alla mina vagnar (commandern).

Hittar inga riktiga svar på detta så jag frågar er.
Den är rätt meningslös genom att det finns betydligt bättre skills/perks. Kan dock vara användbar i 1vs1 situationer eftersom du har råd att vara mer aggressiv om du vet att motståndaren är ammorackad till exempel.
Citera
2014-07-20, 18:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron Burgundy
Det har tagit sin tid att få SS
*fnys* nazistsnack :P

Citat:
men jag kör flera vagnar parallellt, tröttnar på att harva i en och samma en hel kväll. Hur gör ni andra?
Jag har fler garageplatser än jag kan räkna till..så jag växlar mellan vagnar, jag är inte toptierkåt så blir mest det jag känner för stunden allt mellan tier2 till tier9.
Citera
2014-07-20, 19:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Alltså det var inte det som var problemet. Problemet är att tankjäveln missar målet helt och hållet, gång på gång. Ser ju förfan att skottet passerar bredvid med motsvarande 15-20 meter, trots att man sitter och siktar i lugn och ro mitt på själva vagnjäveln - i weakspotsen. Vad fan hjälper hit skin och weakspots till om skotten inte ens går dit man siktar?

Hm det där låter ju helt galet, visst att man ibland missar men att det ska vara så ofta är ju inte normalt.
Citera
2014-07-20, 20:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hm det där låter ju helt galet, visst att man ibland missar men att det ska vara så ofta är ju inte normalt.

Nej, det är det jag menar.

Men jag har börjat märka ett mönster nu. Började spela framförallt med Tiger IIan för några veckor sen, och fixade det mesta på några dagar; band, lilla 10,5cm kanon, turret etc, och det gick som en dans, fler vinster än förluster och att par stycken kills per match. Sedan halvvägs till stora 10,5cm kanonen tog det tvärstopp. 9 av 10 matcher förlorade och knappt en enda kill på flera matcher... Lyckades grisa till mig stora kanonen och hoppades på att det skulle gå bättre, men nej...

Så då tröttnade jag och började köra T32an som jag redan hade alla upgrades till, där var det bara ca 150.000xp som fattades för M103an. Men det gick som en dans, på ungefär en vecka har jag dragit in 110.000xp och det gick skitbra, tills det tog tvärstopp. Har tagit hela helgen att ens få in 10.000xp och nu har det blivit ännu värre, med det att den har börjat tvärmissa en massa och det är nästa omöjligt att ens skada en motståndare. Igår spelade jag nästan hela dagen men det slutade med att jag allt som allt förlorade ca 150.000 krediter och började få slut på kontot...

Så, nu idag bytte jag till den gamla JgPz IV jag inte spelat med sen i höstas (precis unlockat stora kanonen och allt annat), och det är som dag och natt. Återigen 2-4 kills per match, och en del "one shot one kill", trots att jag mestadels fått köra lågtier mot VII och VIII-vagnar så flyter det på bra. På några timmar har jag dragit in ca 200.000 krediter... och börjar närma mig Jpanthern nu.

Testade på några matcher med en T25 AT också och det gick förvånansvärt bra (tvärkräktes på den vagnen ända sen jag unlockade den...) och även där ett par kills/match.

Alltså, slutsatsen verkar vara att när man spelar på bra och det går bra med en viss vagn, så stryper WoT "turen" efter ett tag och det blir mer eller mindre omöjligt att spela med den...
Så man blir tvungen att spela med en annan vagn, helt enkelt. Körde någon match med Tiger IIan igen nu ikväll och "den döda handen" verkar ha släppt på den då det blev en bra match. T32an däremot är fortfarande som att banka huvudet i väggen... Men ett ganska tydligt mönster börjar jag se.
Senast redigerad av frange 2014-07-20 kl. 20:18.
Citera
2014-07-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det är ju faktiskt sjukt hur mycket vissa analyserar i det här spelet, det finns en kille som kallar sig Strangers123 och den jeppen har nog fan varenda siffra i hela spelet i huvudet. Han vet fan hur många grader pansaret lutar och hur tjockt det är på varenda jävla vagn. Plus att han kan penetrationsvärdena för nästan alla kanoner med olika ammo också, det är helt vrickat. Testa honom om ni stöter på honom någon gång.

Många som spelar ligger väl inom autismspektrumet.
Citera
2014-07-20, 23:53
Medlem
[quote=frange|

Alltså, slutsatsen verkar vara att när man spelar på bra och det går bra med en viss vagn, så stryper WoT "turen" efter ett tag och det blir mer eller mindre omöjligt att spela med den...
Så man blir tvungen att spela med en annan vagn, helt enkelt. Körde någon match med Tiger IIan igen nu ikväll och "den döda handen" verkar ha släppt på den då det blev en bra match. T32an däremot är fortfarande som att banka huvudet i väggen... Men ett ganska tydligt mönster börjar jag se.[/QUOTE]

Trams.

Vissa spelare snittar över 70 % i wins och det hade inte gått om de stryper. Dessutom är det knappt möjligt att programmera det så då det blir för komplext och ökar sannolikheten för buggar.

Jag sköt precis en jp e100 med nästan noll hälsa med sex skott på nära håll. 5 träffar ingen penetration. Han hade bara sjuk tur.
Citera
2014-07-21, 00:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Idag tog det 14 matcher att samla ihop 15.000xp för "advance down the line III", 10 vinster men fyfan...premiumkonto't tog slut i förrgår så gick back så det inte va sant med mina tier8 och tier9 vagnar
Knappt så jag kunde få in krediter med su-122-44 som är lite av en statpaddare för mig

Varit uppe i tråden innan men känns som inkomsterna har minskat, för 2år sen kunde jag köra vissa tier9 utan vinst eller förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in