2014-07-19, 10:33
Medlem
swebarbs avatar
spall liners tar man väl aldrig på spgs eller? borde inte du veta sånt arne...
Citera
2014-07-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
--- ännu mer namedropping ? och ytterligare "jaha..." från mig

jag kollar sällan på andra eller rättare sagt aldrig. (replays kollar jag ibland)Jag har inte tid eller intresse av det. Dock är jag fascinerad av fenomenet, att intresset är så stort oavsett spel eller liknande så finns det alltid forum, twitch eller/och Youtube-kanaler.
Jepp, circon är väl en av de mer populära twitcharna inom world of tanks communityn som jag förstått det!
Citera
2014-07-19, 18:53
Medlem
xyklopfs avatar
World of teamkillers...

http://www.youtube.com/watch?v=a_vpyn1CKPQ
Citera
2014-07-19, 20:27
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Hur många matcher har du spelat? 1600 är inte fyskam och 1200 overall skulle jag tro räcker för alla svenska klaner förutom A-P och A-P2.

Som dunken säger, inhandla T62A och grinda fram Obj. 140 så kommer du ha fyra dugliga CW-vagnar. Både E50M och E100 används ibland så de behöver inte heller vara dåliga köp.

Vet inte om det bryter mot forumets regler, men är du sugen på A-P5 kan du ju slänga iväg ett PM så kan vi plutona lite och jag kan se till att du får snacka med rätt personer. Tror inte statsen eller vagnsparken ska vara några problem för att gå med. (Är bortrest en vecka, så blir inget spelande förrän jag är hemma igen).

Har dryga 14k matcher, men jag tror jag väntar tills efter semestern med någon klan. Blir bara rörigt om man måste binda upp sig innan man har tid. Skickar dig ett pm.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
--- ännu mer namedropping ? och ytterligare "jaha..." från mig

jag kollar sällan på andra eller rättare sagt aldrig. (replays kollar jag ibland)Jag har inte tid eller intresse av det. Dock är jag fascinerad av fenomenet, att intresset är så stort oavsett spel eller liknande så finns det alltid forum, twitch eller/och Youtube-kanaler.

Samma sak här, bryr mig inte ett dugg om streams, fanboyismen kring vissa spelare eller sånt trams. På tal om att WoT är ett typiskt gubbspel, känns det som en generationsfråga.
Citera
2014-07-19, 20:58
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
spall liners tar man väl aldrig på spgs eller? borde inte du veta sånt arne...

Frågan är om Spall liners överhuvudtaget är värt det, den enda effektiva bonus man får är färre crew men som dör. Jag har tex en superheavy på min T110E3 och det stoppade inte en Conqueror Gun Carriage från att one-shotta mig 2 matcher i följd.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Samma sak här, bryr mig inte ett dugg om streams, fanboyismen kring vissa spelare eller sånt trams. På tal om att WoT är ett typiskt gubbspel, känns det som en generationsfråga.

Streams är ganska värdelösa, har jag tid att se det så har jag också tid att spela själv. Gissa vilket jag föredrar.
Replays har en fördel, om man har problem med en tank kan man se hur andra bra spelare kör den och lära sig av det.
Citera
2014-07-19, 23:29
Medlem
Har precis fått besättningen i min KV-1S till 100%. Nu är frågan vilken/vilka skills jag ska välja? Funderar på att sätta repair på alla fem?
Citera
2014-07-19, 23:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Har precis fått besättningen i min KV-1S till 100%. Nu är frågan vilken/vilka skills jag ska välja? Funderar på att sätta repair på alla fem?
Smooth ride, snap shot och sixth sense passar bra på attacksnipers.
Citera
2014-07-20, 01:06
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Har dryga 14k matcher, men jag tror jag väntar tills efter semestern med någon klan. Blir bara rörigt om man måste binda upp sig innan man har tid. Skickar dig ett pm.

Svarade på ditt PM.

Medelåldern på WoT är nog rätt hög, i varje fall i Sverige. Att se andras repriser och analysera olika matchsituationer tycker inte jag är trams utan ett bra sätt att utveckla sitt eget spelande. Med tanke på att spelmekaniken är rätt avancerad för att vara ett FPS (eller tredjepersonsskjutare) underlättar det inlärningskurvan att kolla guider där man får viktig information serverad. Att känna till penetration och pansar på alla vagnar i en match tar en stund att lära sig men är värdefull kunskap när man väl är i strid för att undvika onödiga skott eller kanske ta ett chansskott som kan bli matchavgörande. Att verkligen lära sig hur camo och spotting fungerar är även det värdefullt men svårt om man inte antingen testar i ett träningsrum eller kollar en guide som någon annan gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Frågan är om Spall liners överhuvudtaget är värt det, den enda effektiva bonus man får är färre crew men som dör. Jag har tex en superheavy på min T110E3 och det stoppade inte en Conqueror Gun Carriage från att one-shotta mig 2 matcher i följd.

Streams är ganska värdelösa, har jag tid att se det så har jag också tid att spela själv. Gissa vilket jag föredrar.
Replays har en fördel, om man har problem med en tank kan man se hur andra bra spelare kör den och lära sig av det.
Jag tycker spall liners är helt meningslösa. De skyddar bara mot HE skada från icke penetrerande skott, spelets tyngsta vagnar kan absorbera runt 300 skada från en CGC om skottet slår ner i marken precis bredvid. I min mening inte alls värt det med tanke på att man offrar en EQ-slot som kan användas till något bättre. Det är bättre att försöka undvika att bli träffad av artilleri överhuvudtaget. Har inte spelat någon vagn där det varit ett återkommande problem att besättningen dör så den bonusen är inget jag känner att jag behöver. AT-2 är en av väldigt få vagnar jag har spall liner i, men det är bara för att trolla i låga tiers.

Streams är inget jag brukar kolla på, men har lärt mig jävligt mycket av att se klipp på YouTube. Jag byter nog ingen speltid mot att kolla klipp men det är betydligt enklare att analysera matcher när man inte själv spelar vilket gör att man ökar uppfattningen för hur andra beter sig och agerar i olika situationer. Framförallt tycker jag det är lärorikt att se hur bra spelare gör att för att klara sig ur kniviga situationer där man kanske ensam måste bära laget till seger i slutskedet av en match. Dessutom tycker jag "recensioner" av vagnar kan vara bra för att se huruvida ett träd är värt att grinda eller inte. Även om olika spelare gillar olika vagnar kan det vara intressant att se hur en vagn bör/ska spelas för att få en uppfattning om hur man själv skulle gilla den.
Citat:
Snapshot och Smooth Ride, sen repairs på resten. Du vill göra allt du kan för att minska den horribla sikttiden på 122mm kanonen.
Citera
2014-07-20, 12:18
Medlem
Citat:
självklart i mina ögon, repair på en Heavy.

commandern får sixth sence då du han har 100% skill.
Citera
2014-07-20, 13:24
Medlem
franges avatar
...och så är vi igång igen, nu T32 på El Halluf... 6 av 7 avfyrade salvor missade helt och hållet målet och träffade typ 20 meter ifrån, inte på helt överdrivna avstånd, men med oskadd vagn, oskadd besättning, siktandes i lugn och ro maximalt på stillastående och helt exponerade fiendevagnar... Med besättning där vagnschefen har 105% och resten har 116%, skytten har Skarpskytt och belagd optik givetvis.

Hur fan ska man kunna göra några XP eller avgöra några matcher när man helt enkelt inte kan slå ut någon FI, för man inte ens träffar dem? Så här har det varit i veckor nu, helt jävla hopplöst...

Försöker skaffa M103 men det går så oerhört långsamt eftersom 9 av 10 matcher jag spelar förloras, även om jag sänker 3-4 vagnar innan jag blir utslagen...
Citera
2014-07-20, 14:00
Medlem
Grishnacs avatar
Det är ju faktiskt sjukt hur mycket vissa analyserar i det här spelet, det finns en kille som kallar sig Strangers123 och den jeppen har nog fan varenda siffra i hela spelet i huvudet. Han vet fan hur många grader pansaret lutar och hur tjockt det är på varenda jävla vagn. Plus att han kan penetrationsvärdena för nästan alla kanoner med olika ammo också, det är helt vrickat. Testa honom om ni stöter på honom någon gång.
Citera
2014-07-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
...och så är vi igång igen, nu T32 på El Halluf... 6 av 7 avfyrade salvor missade helt och hållet målet och träffade typ 20 meter ifrån, inte på helt överdrivna avstånd, men med oskadd vagn, oskadd besättning, siktandes i lugn och ro maximalt på stillastående och helt exponerade fiendevagnar... Med besättning där vagnschefen har 105% och resten har 116%, skytten har Skarpskytt och belagd optik givetvis.

Hur fan ska man kunna göra några XP eller avgöra några matcher när man helt enkelt inte kan slå ut någon FI, för man inte ens träffar dem? Så här har det varit i veckor nu, helt jävla hopplöst...

Försöker skaffa M103 men det går så oerhört långsamt eftersom 9 av 10 matcher jag spelar förloras, även om jag sänker 3-4 vagnar innan jag blir utslagen...

RNG och MM, två saker som "make or break" ett lag.

Fascinerande med MM, att se laguppställningen via XVM's ögon.

sista veckan har jag kört mycket t23e3, förutom allt gnäll att jag skjuter premium ammo tack vare värdelös pen på AP så är jag och frugan i sin fv304 beroende av Heavys som har i alla fall reptilhjärnan kvar, oroväckande många gånger ser lagen OK ut om man bara tittar på tanksen i lagen, MEN, om man är supportvagn och drabbas av tre Heavys i laget med 45% på kontot och 38-45 på vagnen, och motståndarna har runt 50% på deras Heavys, då vet man redan där, genom empirisk forskning, att detta kommer att gå käpprätt åt helvete.

Heavys som snipar istället för att utnyttja sin plåt och hp för att hindra motståndarnas Heavys, förhoppningsvis skjuta ut några.
Heavys som stannar i sin bas, sen då alla mediums och lights är utskjutna, DÅ ska de gå till anfall, dvs då då de behövs i egen bas som försvar.
Heavys med ok stats kollar minimappen och lägger märke till arty, jobbar MED arty, och vet att de kan inte bära en hel match själva, utan att det går lättare om man har arty med sig och meds som cirklar och flankar.

Det händer fan alltid att Heavys är idioter då det har under 48%.

Man kan motverka RNG litegrann, genom att inte agera som en jävla plattnacke, arbeta tillsammans med andra, nån jävel kommer att träffa om man outnumbers motståndaren på en viss fläck.

men vissa dagar går inte ens det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in