2014-05-02, 15:08
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
XP:n fungerar som vanligt, men det är en bättre utdelning på xp och credits.

Sen är ju vagnen "färdig" då du köper den, finns inget att uppgradera, så den är elitad på en gång.

Så jag kommer ändå få betala guld för att konvertera XPn till fri XP?
Citera
2014-05-02, 15:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Håller förövrigt på att arbeta mig upp längs den tyska tunga tigerlinjen. Är ca 10 000 exp från att låsa upp Tiger II på tier 8 och tänkte höra om ni har några erfarenheter av att spela den? Är den nått att ha?
Dom tog ju bort toppmotorn för Tiger II för ett tag sedan och sen dess känns den lite slö att köra - men i övrigt är det en fantastiskt kul och kraftfull kärra som kan ta mycket stryk. Tiger II plockar t.ex. mer och mer mark från IS-3 i Teambattles och blir vanligare och vanligare där. Så, absolut värd att införskaffa imo.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vilken fransk pansarvagn bör man köra på?
Se där ja! Har du börjat köra nu också. Vackert så.

Franska vagnarna är skitkul... men inte från början. Först är de astråkiga och så obra som tanks kan bli i det här liret. Men från BDR är heavys ok, och från AMX50 100 (med autoloaders) är de superkul. Så den linjen är helt klart värd att lägga ner tid på. Även lights är skoj men där hittade jag inte den sanna spelglädjen fören AMX13 90 (tier VIII). Men då jäklar blir det åka av! Genomgående bra bössor har de också i högre tier.

Franska arty och TDs la jag ner runt tier VI/VII, av den enkla anledningen att de var inte roligare än andra linjer/länder jag höll på och grinda och jag körde för många samtidigt. Kanske tar upp dem igen senare m.a.o. Där kan jag iaf inte säga om det är värt att köra hela vägen eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Wow du och jag verkar va unikum som har nåt dåligt att säga om den skjutandet kom aldrig jag till innan jag klassa den som skit, larvbanden är så otroligt ömtåliga på den vagnen att jag trackar mig själv stup i kvarten jag kan köra 10ggr värre med cromwell och inte ta minsta skada :/

Den är låg och kompakt så den bör ha rätt bra camoflagevärde, lite tränad besättning, binocs och camoflagemodulen så kan den nog funka bra som passiv scout.
Som sagt. Med en vältränad crew så är ELC en grym scout som kan gömma sig även i/bakom små buskage och kullar. Hade den dock innan jag lärt mig köra scout på allvar så jag tröttnade på skiten och fri-xp:ade mig förbi den. Tyckte den var totalt överreklamerad då men jag skulle säkert ha en annan åsikt om jag körde den idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Så jag kommer ändå få betala guld för att konvertera XPn till fri XP?
Ja. Man får ju iofs lite fri XP varje fight (med alla tanks) men det är så lite så man behöver ju konvertera oavsett.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-05-02 kl. 16:00.
Citera
2014-05-02, 16:55
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ja. Man får ju iofs lite fri XP varje fight (med alla tanks) men det är så lite så man behöver ju konvertera oavsett.

Hursomhelst, några tips på vilken tank man ska köra? Har spelat upp till IS-3 och T28, alltså den amerikanska TDn och gillar båda två, med viss övervikt mot dom amerikanska TD:erna.
Citera
2014-05-02, 17:05
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Hursomhelst, några tips på vilken tank man ska köra? Har spelat upp till IS-3 och T28, alltså den amerikanska TDn och gillar båda två, med viss övervikt mot dom amerikanska TD:erna.
Då skulle jag välja 8,8 Jagdtiger om jag vore du. Har inte spelat den själv men alla säger att det kanske är spelets bästa "money maker" och den lär ju vara lik T28 i spelstilen.

Själv kör jag främst amerikanska T34 och Franska FCM50t för att tjäna krediter. Men det är två heavys (den franska skall t.o.m. köras som en medium).
Citera
2014-05-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
ELC var inte så jädra kul, den är så förbannat snabb och vinglig att det tar ett tag innan man kan hantera den. Sedan har den ju inte turret som andra tanks utan du måste vrida hela tanken för att sikta på något - så man kan inte snurra runt andra tanks och skjuta på dom vilket hade varit intressant.
Det blir att man scoutar bara och då hamnar man i sådana roliga strider med T9 och annat där man fan ändå inte kan penna någonting alls utan får åka runt och bara titta - dom stora killarna nyser på dig så dör du också.

Men mästrar du den så är den ju en vansinnigt bra scout.

Se mitt inlägg (FB) World of Tanks

Ja precis! Om man mästrar ELC AMX så man är kungen på slagfältet som du ser nu i mitt inlägg.
Citera
2014-05-02, 17:51
Medlem
Citat:
Jag har funderat på att köpa en premiumtank att ha som pengainförskaffare. Tänker mig Tier 7-8 någonstans. Har två frågor, hur funkar det med XPn man får, går den som free XP som man kan distribuera fritt själv sen? Och: Vilken är bäst/roligast/mest värd pengarna?

http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=0&tanktype=0&nation=0&premium= 0&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname =credits_per_minuten&server=

Kanske välja en vagn i samma nation som ditt main-trädet så du kan träna besättning på premiumvagnen som är samma vagn-typ medan du farmar credits.

Själv jag har en Löwe då jag har Tyskland som main-trädet och tränar tyska tunga vagnor-besättningar medan jag farmar credits.
Citera
2014-05-02, 19:57
Medlem
Ursäkta för spammen men såg detta nyss:

http://worldoftanks.eu/en/news/44/special-size-matters/

Citat:
Commanders,

This weekend will be all about heavy tanks. From 2nd May at 07:10 until 5th May at 07:00 CEST (GMT +2), you can expect the following:

Double Crew Experience

Train your crews at double the rate!

+50% credit income bonus on all standard heavy tanks, Tier IV – V

Start your heavy tank adventure with more earnings!

30% discount on all standard heavy tanks, Tier VI – VII

Size does matter, so get bigger, heavier tanks at a cheaper price!

Samt två bonus missions för heavies, vad ska ni köra nu i helgen?

För min del det får bli Tiger P, Tiger 2 och Löwe hela helgen nu! Härligt!
Citera
2014-05-02, 20:52
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ursäkta för spammen men såg detta nyss:

http://worldoftanks.eu/en/news/44/special-size-matters/

Samt två bonus missions för heavies, vad ska ni köra nu i helgen?

För min del det får bli Tiger P, Tiger 2 och Löwe hela helgen nu! Härligt!

Surt att rabatten inte sträckte sig till tier 8, nu när det faktiskt är aktuellt med en Tiger II.
Nåväl, blir väl att farma den sista erfarenheten på Tiger I. Måste säga att man kan ha grymt kul med den om man får stå ostört i bakgrunden och DPM:a sönder motståndarlaget.
Citera
2014-05-02, 20:54
Medlem
xyklopfs avatar
Hände en sak idag. Hade en vansinnig "medspelare" i laget som sköt vilt omkring sig från starten, Han blev blåmarkerad direkt, han fortsatte dock att härja, så jag och några till hjälptes åt att förstöra han. Jag slog ut han; då fick jag -1 i vagnlistan.

Får man inte slå ut teamkillers eller? Efter matchen (som förlorades stort), fick jag konstigt nog kompensation för skada orsakad av lagkamrat. Jag blev dock inte blåmarkerad själv.
Citera
2014-05-02, 21:26
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Hände en sak idag. Hade en vansinnig "medspelare" i laget som sköt vilt omkring sig från starten, Han blev blåmarkerad direkt, han fortsatte dock att härja, så jag och några till hjälptes åt att förstöra han. Jag slog ut han; då fick jag -1 i vagnlistan.

Får man inte slå ut teamkillers eller? Efter matchen (som förlorades stort), fick jag konstigt nog kompensation för skada orsakad av lagkamrat. Jag blev dock inte blåmarkerad själv.
Man får skjuta på blåmarkerade och du får inget straff för det även om du får -1 om du dödar honom.
Citera
2014-05-03, 02:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ace mastery badge med T7 Combat car, 195 skott, 146 träffar men bara 56 penetrerade nästan 3.5 skott per penetration men plockade in 1809xp

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Man får skjuta på blåmarkerade och du får inget straff för det även om du får -1 om du dödar honom.
Får ingen xp heller.
Citera
2014-05-03, 02:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Wow, spelade AT15 på steppes, börjar i söder och kör upp på nionde linjen.
Mitt lag dödar alla fiender innan jag hinner fram men fångade flaggan helt själv, 261 WN8.

Lite besviken att det va värt så lite att fånga flaggan själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in