Citat:
Ursprungligen postat av
Skarpheden
Håller förövrigt på att arbeta mig upp längs den tyska tunga tigerlinjen. Är ca 10 000 exp från att låsa upp Tiger II på tier 8 och tänkte höra om ni har några erfarenheter av att spela den? Är den nått att ha?
Dom tog ju bort toppmotorn för Tiger II för ett tag sedan och sen dess känns den lite slö att köra - men i övrigt är det en fantastiskt kul och kraftfull kärra som kan ta mycket stryk. Tiger II plockar t.ex. mer och mer mark från IS-3 i Teambattles och blir vanligare och vanligare där. Så, absolut värd att införskaffa imo.
Citat:
Ursprungligen postat av
€ric
Vilken fransk pansarvagn bör man köra på?
Se där ja! Har du börjat köra nu också.

Vackert så.
Franska vagnarna är skitkul... men inte från början. Först är de astråkiga och så obra som tanks kan bli i det här liret. Men från BDR är heavys ok, och från AMX50 100 (med autoloaders) är de superkul. Så den linjen är helt klart värd att lägga ner tid på. Även lights är skoj men där hittade jag inte den sanna spelglädjen fören AMX13 90 (tier VIII). Men då jäklar blir det åka av! Genomgående bra bössor har de också i högre tier.
Franska arty och TDs la jag ner runt tier VI/VII, av den enkla anledningen att de var inte roligare än andra linjer/länder jag höll på och grinda och jag körde för många samtidigt. Kanske tar upp dem igen senare m.a.o. Där kan jag iaf inte säga om det är värt att köra hela vägen eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Wow du och jag verkar va unikum som har nåt dåligt att säga om den

skjutandet kom aldrig jag till innan jag klassa den som skit, larvbanden är så otroligt ömtåliga på den vagnen att jag trackar mig själv stup i kvarten

jag kan köra 10ggr värre med cromwell och inte ta minsta skada :/
Den är låg och kompakt så den bör ha rätt bra camoflagevärde, lite tränad besättning, binocs och camoflagemodulen så kan den nog funka bra som passiv scout.
Som sagt. Med en vältränad crew så är ELC en grym scout som kan gömma sig även i/bakom små buskage och kullar. Hade den dock innan jag lärt mig köra scout på allvar så jag tröttnade på skiten och fri-xp:ade mig förbi den. Tyckte den var totalt överreklamerad då men jag skulle säkert ha en annan åsikt om jag körde den idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maxted
Så jag kommer ändå få betala guld för att konvertera XPn till fri XP?
Ja. Man får ju iofs lite fri XP varje fight (med alla tanks) men det är så lite så man behöver ju konvertera oavsett.