2014-05-01, 21:04
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Är det någon annan som sitter och kollar på Quickybabys livestream just nu? För mig envisas den att buffra hela tiden vilket är rätt irriterande. Är det problem med Twitch eller är det nåt på min sida? Jag har 100 Mbit BBB så det borde inte vara nåt problem på min sida och det har funkat bra förut.

Jag kollar på den också och för mig funkar det bra (Comhem 100/10).
Twitch brukar väl generellt ha problem då de inte riktigt har ordentlig serverkapacitet när många tittar.
Citera
2014-05-01, 21:13
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Jag kollar på den också och för mig funkar det bra (Comhem 100/10).
Twitch brukar väl generellt ha problem då de inte riktigt har ordentlig serverkapacitet när många tittar.

Ok, tack för svaret! Då är det väl någon på samma nät som sitter och toktankar film eller nåt.
Citera
2014-05-01, 21:36
Medlem
€rics avatar
Vilken fransk pansarvagn bör man köra på?
Citera
2014-05-01, 21:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Tiger 2 har nice topgun på 105mm, läst att 8-10tiers ser den som ett stort hot.
En del spelare tycker 10,5 cm KwK 46 L/68 är så bra att de hellre forskar fram motor innan toppkanonen på E-75
Citera
2014-05-01, 21:47
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Den där premium low tier td. Sen är det inget mer kul..förrän ELC, högre tier sen....men fan bara om man har tålamod dit.
Citera
2014-05-01, 23:23
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Den där premium low tier td. Sen är det inget mer kul..förrän ELC, högre tier sen....men fan bara om man har tålamod dit.

Japp, PCM36PAK40 är riktigt kul när man får till det. En av de absolut värsta tanksen är dock Samua SAu 40! (Tier 4 TD)

ELC AMX eller AMX 13 90 och liknande högrenivå-autoloaders verkar kul dock.
Citera
2014-05-02, 01:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
En av de absolut värsta tanksen är dock Samua SAu 40! (Tier 4 TD)
Bara för de va jag tvungen att testa den 75% besättning.

Victory!
Battle: Siegfried Line
Vehicle: Somua SAu 40
Experience received: 1*030
Credits received: 10*455
Battle achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"
WN8: 2217 (83)

Victory!
Battle: Widepark
Vehicle: Somua SAu 40
Experience received: 1*042
Credits received: 11*506
Battle achievements: Mastery Badge: "2nd Class"
WN8: 2491 (91)
Citera
2014-05-02, 10:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Japp, PCM36PAK40 är riktigt kul när man får till det. En av de absolut värsta tanksen är dock Samua SAu 40! (Tier 4 TD)

ELC AMX eller AMX 13 90 och liknande högrenivå-autoloaders verkar kul dock.

ELC var inte så jädra kul, den är så förbannat snabb och vinglig att det tar ett tag innan man kan hantera den. Sedan har den ju inte turret som andra tanks utan du måste vrida hela tanken för att sikta på något - så man kan inte snurra runt andra tanks och skjuta på dom vilket hade varit intressant.
Det blir att man scoutar bara och då hamnar man i sådana roliga strider med T9 och annat där man fan ändå inte kan penna någonting alls utan får åka runt och bara titta - dom stora killarna nyser på dig så dör du också.

Men mästrar du den så är den ju en vansinnigt bra scout.
Citera
2014-05-02, 13:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
ELC var inte så jädra kul,
Wow du och jag verkar va unikum som har nåt dåligt att säga om den skjutandet kom aldrig jag till innan jag klassa den som skit, larvbanden är så otroligt ömtåliga på den vagnen att jag trackar mig själv stup i kvarten jag kan köra 10ggr värre med cromwell och inte ta minsta skada :/

Citat:
den är så förbannat snabb och vinglig att det tar ett tag innan man kan hantera den. Sedan har den ju inte turret som andra tanks utan du måste vrida hela tanken för att sikta på något - så man kan inte snurra runt andra tanks och skjuta på dom vilket hade varit intressant.
Den ska va rätt farlig i 3-mannapluton med guldskott, 250mm pen + 3*250dam=KABOOM

Citat:
Det blir att man scoutar bara och då hamnar man i sådana roliga strider med T9 och annat där man fan ändå inte kan penna någonting alls utan får åka runt och bara titta - dom stora killarna nyser på dig så dör du också.

Men mästrar du den så är den ju en vansinnigt bra scout.
Den är låg och kompakt så den bör ha rätt bra camoflagevärde, lite tränad besättning, binocs och camoflagemodulen så kan den nog funka bra som passiv scout.
Citera
2014-05-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Jo det är en svensk kille som skriver under signaturen sp15 som ligger bakom mycket av grundarbetet. De har tidigare publicerat hans inlägg om just S-vagnen (http://ftr.wot-news.com/2013/08/28/strv-103-the-s-tank/).
Angående chassihydrauliken kanske det kan underlättas av att alla hjul modeleras separat sen 9.0? Rena spekulationer från min sida, men som redan uttryckts i tråden är Strv-103 såpass ikonisk att den är svår att ignorera om man alls ska ha svenska vagnar.

Håller förövrigt på att arbeta mig upp längs den tyska tunga tigerlinjen. Är ca 10 000 exp från att låsa upp Tiger II på tier 8 och tänkte höra om ni har några erfarenheter av att spela den? Är den nått att ha?
Jag tror inte att dom kan få till 103 speciellt bra. Därför vill jag inte ha med den, för den är ändå så pass ikonisk för många och sättet den fungerar på blir jävligt svårt att få till på ett bra sätt. Oavsett med 9.0 eller inte. Så då ser jag hellre att man skiter i det.
Citera
2014-05-02, 14:52
Medlem
Maxteds avatar
Jag har funderat på att köpa en premiumtank att ha som pengainförskaffare. Tänker mig Tier 7-8 någonstans. Har två frågor, hur funkar det med XPn man får, går den som free XP som man kan distribuera fritt själv sen? Och: Vilken är bäst/roligast/mest värd pengarna?
Citera
2014-05-02, 14:58
Medlem
XP:n fungerar som vanligt, men det är en bättre utdelning på xp och credits.

Sen är ju vagnen "färdig" då du köper den, finns inget att uppgradera, så den är elitad på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in