• 1
  • 2
2010-07-27, 20:28
Medlem
Hejsan!

Jag tatuerade insidan på min överarm (nej inte under skinnet . . . ) Som avslutning på min överarmssleeve och nu är min arm väldigt väldigt svullen, och blåmärket på min arm sträcker sig utanför min tatuering.

Jag är orolig över att det kan ha hänt något med kroppen eller om det bara är en vanlig svullnad, för min andra arm ser ut som en trumpinne i jämförelse.
Citera
2010-07-27, 20:29
Medlem
naganof2s avatar
Är det varmt på tatueringen? har du några röda märken?
Citera
2010-07-27, 20:32
Medlem
Jag har lite röda märken på området utanför tatueringen.
Och ja den arm där tatueringen är, är varm i jämförelse med andra armen.
Citera
2010-07-27, 20:38
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobbel
Jag har lite röda märken på området utanför tatueringen.
Och ja den arm där tatueringen är, är varm i jämförelse med andra armen.

Ok, ja det är inget att stressa upp sig för u först men det kan vara så att det är infekterat det kan bli så specielt nu under sommaren .. fortsätt hålla kolla om det blir varmare och om du får mer röd aktig färg.
Citera
2010-07-27, 20:39
Medlem
Jozies avatar
Det hände mig engång också när jag körde underarmen. Jag fick exempelvis inte på mig vissa t-shirtar.. för tajta ärmar (tjej t-shirtar)
Jag fick förklarat av min tatuerare att det kan bli så när man har kört upp ganska mycket hud. Det borde lägga sig efter några dagar.
Annars kan du väl ringa studion eller gå dit så dom får kolla på det!
Citera
2010-07-27, 20:40
Medlem
Det var det jag misstänkte, men jag tvättar den ju 2-3 ggr om dagen, låter det lufttorka och sedan på med salva (i detta fall helosan). Problemet är dock att jag sov över hos bruden igår och jag hade ingen t-shirt på mig då när jag sov, det hade jag iaf de 2 första veckorna när jag gjorde min drake på utsidan armen.

Kan det ha någon betydelse?
Citera
2010-07-27, 20:47
Medlem
Jozies avatar
Citat:
Det var det jag misstänkte, men jag tvättar den ju 2-3 ggr om dagen, låter det lufttorka och sedan på med salva (i detta fall helosan). Problemet är dock att jag sov över hos bruden igår och jag hade ingen t-shirt på mig då när jag sov, det hade jag iaf de 2 första veckorna när jag gjorde min drake på utsidan armen.

Kan det ha någon betydelse?

Det borde ej ha någon betydelse då jag alltid sover utan t-shirt med nygjorda tatueringar.
Vad använder du för tvål?
Citera
2010-07-27, 20:57
Medlem
Ja nu är den ju bara en dag gammal så jag lät bara mitt shampoo glida över tatueringen när jag duschade igår, smorde inte in den i något. Gjorde aldrig det med förra heller.

Något tips på någon tvål man kan köpa och köra med?
Citera
2010-07-27, 21:04
Medlem
Jozies avatar
Citat:
Ja nu är den ju bara en dag gammal så jag lät bara mitt shampoo glida över tatueringen när jag duschade igår, smorde inte in den i något. Gjorde aldrig det med förra heller.

Något tips på någon tvål man kan köpa och köra med?

Okej, jag föreslår lactacyd (den oparfymerade). Går nog bra med vilken tvål som helst, bara den är mild och oparfymerad. Som intimtvålen på apoteket.
Tvätta 2-4ggr om dagen, klappa torrt med en handduk (skrubba, stryk aldrig), sen på med kräm i ditt fall helosan.
Citera
2010-07-27, 21:05
Medlem
naganof2s avatar
Nja jag vet inte om man behöver vara så noga.
Jag gjorde en ny gadd för 2dagar sedan och jag duschar som vanligt och sover osv
och det har jag gjort med alla mina tatueringar utan att det blivit något fel med dom. men det är väl lite olika hur fin hud man har osv kan jag tänka mig.
Citera
2010-07-27, 21:12
Medlem
Jamen dåså då fortsätter jag ett tag till som jag gjorde med förra gadden
Ni får hålla utkik i gaddtråden nu grabbar, tänkte slänga upp lite bilder på sleeven där snart.
Citera
2010-07-27, 21:18
Medlem
Jozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
Nja jag vet inte om man behöver vara så noga.
Jag gjorde en ny gadd för 2dagar sedan och jag duschar som vanligt och sover osv
och det har jag gjort med alla mina tatueringar utan att det blivit något fel med dom. men det är väl lite olika hur fin hud man har osv kan jag tänka mig.

Nej grejen är ju att man ska hitta det som passar sig. Det tog ett tag innan jag kom på det, och jag har lite känslig hud. Jag tvättar 3 ggr om dagen och smörjer in 4, använder eucerin istället för helosan lotion då jag tycker den är bättre. Men 2 ggr om dagen tycker jag minst man ska tvätta den. Jag tycker det hjälper att tvätta när det kliar osv.
Viktigt att inte tvätta för ofta då det lätt kan bl irriterat. Men man ska betrakta det som ett öppet sår, vilket det är också!
Hoppas det blir bättre med tatueringen TS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in