• 1
  • 2
2010-07-28, 22:42
Medlem
Var förbi primärvårdsjouren idag, jag åkte på en penecillinkur!
Hade en stenhård svullnad under "röda" blåmärket jag pratade om och läkarn trodde det rörde sig om roslagsfeber (?) eller en hudirrititation...
Citera
2010-07-28, 22:48
Medlem
Jozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobbel
Var förbi primärvårdsjouren idag, jag åkte på en penecillinkur!
Hade en stenhård svullnad under "röda" blåmärket jag pratade om och läkarn trodde det rörde sig om roslagsfeber (?) eller en hudirrititation...

Ojdå, det lät inte bra! Då var det värre än jag trodde.
Hoppas det blir bättre snart och läker fint!
Citera
2010-07-28, 23:13
Medlem
Jo det hoppas jag med, i stora tatto-tråden ngt 6.0 finns bilder uppe, titta på "skuggan" som är på underarmen. Så ser du vad jag menar det mörka partiet där på armen är en svullnad :P
Citera
2010-07-30, 11:50
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobbel
Det var det jag misstänkte, men jag tvättar den ju 2-3 ggr om dagen, låter det lufttorka och sedan på med salva (i detta fall helosan).
Helosan är inte antiseptisk, bättre med Bepanthen i så fall.
Finns på Apoteket, under babypylarna och kostar 55 spänn.
Citera
2010-08-27, 23:10
Medlem
SYLs avatar
Tatuerade hela baksidan av underarmen för någon dag sedan och det känns jävligt svullet och pulserar ganska kraftigt. Inte så konstigt kanske med tanke på att hon arbetade med rosorna i 4 timmar, blir rätt köttigt då.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7332685_n.jpg Vet inte hur bra bilden var men man kan ju se en viss skillnad.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._5615296_n.jpg
Citera
2010-08-28, 18:14
Medlem
Squalids avatar
Angående blåmärken.. I feel you! Jag fick blåmärken som själva fan när jag körde över nyckelbenen exempelvis, såg minst sagt spöad ut
Citera
2010-09-23, 18:28
Bannlyst
hehe gnuggade min underarm under modiga 8h typ, TJOCKT med färg/skuggning och dayum vad det svullnade upp, såg heelt kefft ut i typ 2veckor, blev fan nojjig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in