Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-25, 14:46
  #1
Medlem
Jag har ett kreditkort och behöver ta ut kontanter till ett köp av bil.
Hur mycket kan jag ta ut på kortet i bankomaten? Finns det någon gräns om jag te.x
har 30.000 i kredit kan jag då ta ut det direkt eller måste man ta ut 5.000 åt gången?
Någon som vet? Kortet jag har är från Ge money bank. Jag vet att det är skyhög ränta men
ska återbetala det i dagarna.
Citera
2010-07-25, 14:57
  #2
Medlem
Mossilurs avatar
Senast jag skulle ta ut mycket pengar med visa kort så var det max 5000/uttag och max 15000/dag.
Citera
2010-07-25, 16:57
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag har ett kreditkort och behöver ta ut kontanter till ett köp av bil.
Hur mycket kan jag ta ut på kortet i bankomaten? Finns det någon gräns om jag te.x
har 30.000 i kredit kan jag då ta ut det direkt eller måste man ta ut 5.000 åt gången?
Någon som vet? Kortet jag har är från Ge money bank. Jag vet att det är skyhög ränta men
ska återbetala det i dagarna.

Förmodligen finns det gränser och regleringar för hur mycket du kan ta ut /gång/dag osv. När jag köpte bil får några år sedan och skulle betala med kort beviljades inte köpet utan jag var tvungen att ringa kortutgivaren och förklara beloppet, efter det var det inga problem. Antar att du ska köpa bilen privat och därför inte kan betala med kortet men jag är ganska säker på att du bara behöver kontakta Ge money bank och förklara att du kommer vara tvungen att ta ut en större summa pengar.

Ytterligare ett tips om du kontaktar dom är att höra om det finns något annat sätt för dig att få kontanter. Förutom räntan brukar det trots allt vara förenat med skyhöga avgifter att plocka ut kontanter från sitt kreditkort.
Citera
2010-07-25, 17:07
  #4
Medlem
folkuniversitetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag har ett kreditkort och behöver ta ut kontanter till ett köp av bil.
Hur mycket kan jag ta ut på kortet i bankomaten? Finns det någon gräns om jag te.x
har 30.000 i kredit kan jag då ta ut det direkt eller måste man ta ut 5.000 åt gången?
Någon som vet? Kortet jag har är från Ge money bank. Jag vet att det är skyhög ränta men
ska återbetala det i dagarna.

Jag tror du betalar 30% ränta på blancolånet på kreditkortet. Så månadsräntan (eftersom räkningen kommer efter en månad) är 30% upphöjt till 1/12 om jag inte misstar mig helt.

Men har du snott ett GE-moneybank kort och vill tömma kortet så kanske inte räntan spelar någon större roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback