Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-24, 21:17
  #1
Medlem
Hejsan hejsan.


Jag och en kompis har suttit och funderat på att starta ett internet café nu i norrland. Kollat runt lite och märkt att det tamefan inte finns några internet café inom 8 mils radie här så därför tänkte vi kolla om ni har några tips här på flashback om vad det är för utgifter , ungefär vad man ska dra in för datorer osv osv. Vi har även tänkt ha detta café som ett event ställe där olika events / lan kommer hållas med priser och även ha en Kiosk med drick och fika försäljning.

Kanske är det några här på FB som är sugna på ett internet café i luleå och vet att ni kommer titta in då och då så vi märker om det är nå intresse överhuvudtaget.

Lite info om oss :

Vi är 2 stycken på 20 år som kommer hålla i detta och ta det otroligt seriöst.
Vi är medvetna om att det kommer vara mycket jobb men inget betalt tills det börjar rulla på som det ska.
Detta projektet kommer inledas snarast och vi kommer påbörja våran planering från och med idag och tills vi märker om det går ihop eller ej.

Våran budget kommer ligga på 250 000 kronor och försöka hushålla oss med detta och spendera på att få fina datorer med bra gaming skärmar + gaming utrustning

KOM MED TIPS Till oss och ni får väldigt väldigt gärna komma med kritik och om ni är sugna på ett internet café i luleå centrum.


Tack på förhand.
Citera
2010-07-24, 21:21
  #2
Medlem
pontusens avatar
Är ni inte typ 10 år för sent ute?
Citera
2010-07-24, 21:24
  #3
Medlem
menjagphilips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Hejsan hejsan.


Jag och en kompis har suttit och funderat på att starta ett internet café nu i norrland. Kollat runt lite och märkt att det tamefan inte finns några internet café inom 8 mils radie här så därför tänkte vi kolla om ni har några tips här på flashback om vad det är för utgifter , ungefär vad man ska dra in för datorer osv osv. Vi har även tänkt ha detta café som ett event ställe där olika events / lan kommer hållas med priser och även ha en Kiosk med drick och fika försäljning.

Kanske är det några här på FB som är sugna på ett internet café i luleå och vet att ni kommer titta in då och då så vi märker om det är nå intresse överhuvudtaget.

Lite info om oss :

Vi är 2 stycken på 20 år som kommer hålla i detta och ta det otroligt seriöst.
Vi är medvetna om att det kommer vara mycket jobb men inget betalt tills det börjar rulla på som det ska.
Detta projektet kommer inledas snarast och vi kommer påbörja våran planering från och med idag och tills vi märker om det går ihop eller ej.

Våran budget kommer ligga på 250 000 kronor och försöka hushålla oss med detta och spendera på att få fina datorer med bra gaming skärmar + gaming utrustning

KOM MED TIPS Till oss och ni får väldigt väldigt gärna komma med kritik och om ni är sugna på ett internet café i luleå centrum.


Tack på förhand.

Själv tycker jag att ni har en jättebra idé killar. Visst ska det finnas internetcafé i Luleå!
Citera
2010-07-24, 21:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
Är ni inte typ 10 år för sent ute?


Därför vi kollar runt för intresset

Tack för ditt svar philip
Citera
2010-07-24, 21:41
  #5
Medlem
Credzs avatar
Hur stort är luleå?
Har ni som bor där någonsin saknat ett Internet-café att gå till?
Citera
2010-07-24, 21:43
  #6
Medlem
Är väl ganska bra infrastruktur vad gäller bredband i Luleå (och överallt i Sverige) så vetifan om det är så bra idé. Anledningen till att de har försvunnit är väl just pga det. Jag föreslår att ni får till någon bra innovativ spinn på det hela (utöver events osv.) , någonting som är ett bra och nytt säljargument för o få folk att komma dit.

Tycker ni också kan köra kvällar på helger också någon gång i månaden som ett utmärkt alternativ istället för supande för ungdomar. Finns på tok för lite alkoholfria sysselsättningar för ungdomar på helgerna i Sverige (utanför Stockholm då kanske).

Lycka till!
Citera
2010-07-24, 21:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackrose83
Är väl ganska bra infrastruktur vad gäller bredband i Luleå (och överallt i Sverige) så vetifan om det är så bra idé. Anledningen till att de har försvunnit är väl just pga det. Jag föreslår att ni får till någon bra innovativ spinn på det hela (utöver events osv.) , någonting som är ett bra och nytt säljargument för o få folk att komma dit.

Tycker ni också kan köra kvällar på helger också någon gång i månaden som ett utmärkt alternativ istället för supande för ungdomar. Finns på tok för lite alkoholfria sysselsättningar för ungdomar på helgerna i Sverige (utanför Stockholm då kanske).

Lycka till!


Tack för ditt svar och jag måste säga att jag håller med dig. Det man hade kunnat göra är att man även kan ploppa in lite biljardbord och Airhockey , pingis you name it som folk kan roa sig med och även sätta sig ner för att ta en kaffe o en bulle osv osv
Citera
2010-07-24, 21:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Tack för ditt svar och jag måste säga att jag håller med dig. Det man hade kunnat göra är att man även kan ploppa in lite biljardbord och Airhockey , pingis you name it som folk kan roa sig med och även sätta sig ner för att ta en kaffe o en bulle osv osv


Inte särskilt innovativt men höjer säkert intresset. Annars tänkte jag rent tekniskt vad ni kan utföra. Om affärsidéen är internet café så bör nog fokus även ligga på detta. Kanske synka en dedikerad server mot ett annat internet café i ett annat land och skapa något nytt på de sättet (alla på caféet spelar i samma lag mot ett annat internet café då, vilket också skapar gemenskap och kanske ny vänskap). Heller inte särskilt innovativt men poängen är väl att fokus kanske ska ligga på just ordet internet o tänka vad för globala möjligheter det finns framför lokalt tänkande.
Citera
2010-07-24, 22:09
  #9
Medlem
Supranoos avatar
Du har ett i Boden, 3mil från er. Vid Rönnbäcks gatukök.
Citera
2010-07-24, 22:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Du har ett i Boden, 3mil från er. Vid Rönnbäcks gatukök.


Jasså? vad heter stället ?
Citera
2010-07-24, 22:13
  #11
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Jasså? vad heter stället ?

I dunno, vill du så kan jag kolla åt dig. Det är ett nyöppnat ställe, har inte varit in där så jag vet inte i vilket skick datorer etc är i :P

edit, stavfel ^^
Citera
2010-07-24, 22:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
I dunno, vill du så kan jag kolla åt dig. Det är ett nyöppnat ställe, har inte varit in där så jag vet inte i vilket skick datorer etc är i :P

edit, stavfel ^^


Får gärna göra det när du får tid : )
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback