2022-11-07, 22:58
Bannlyst
Det var bra tips! Jag brukar mest bara ha ost och färsk skivad tomat (man får va försiktig så man inte bränner sig)
Citera
2022-11-07, 23:36
Medlem
Djuuulias avatar
Ost, tomat, oregano, svartpeppar och en redig klick dijon är allt som behövs!
Citera
2022-11-08, 20:33
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuuulia
Ost, tomat, oregano, svartpeppar och en redig klick dijon är allt som behövs!

Detta, en klassiker och oslagbar sådan. Fast jag slänger i en skiva skinka också…Godast blir det i våffeljärnet tycker jag.
Citera
2022-11-08, 21:11
Medlem
Djuuulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Detta, en klassiker och oslagbar sådan. Fast jag slänger i en skiva skinka också…Godast blir det i våffeljärnet tycker jag.

Det ska ju självklart vara skinka för den perfekta kombon! Själv äter jag dock inte fläsk längre så det får bli utan. Testat med både kalkon och kyckling men det blir helt enkelt inte samma sak.
Citera
2022-11-08, 21:12
Medlem
Masingas avatar
Sauterade champinjoner och en kryddig ost.
Citera
2023-05-07, 18:21
Medlem
Någon mer som börjat laga varma mackor från 80-talet?

Har börjat göra varma mackor som man åt på 80-talet. Det var stort då i många hem. Nu började jag göra denna klassiker som jag glömt bort helt och det smakar asgott. Bättre än pizza.

Gör ni varma mackor från 80-talet? Vad har ni på? Jag har vanligt rostbröd, tomatsåsblandning, oregano, champinioner, skinka, ost och sen in i ugnen. Klart. Kör även med tonfisk istället för skinka. Supergott.
Citera
2023-05-07, 18:22
Medlem
Poztmann1s avatar
Nostagliskt det blev helt plötsligt. Minns att mina föräldrar brukade göra det för 20år sen.
Citera
2023-05-07, 18:25
Medlem
Stormpiskares avatar
Oj, det var väldigt länge sedan, trots att det är riktigt gott, kanonenkelt och snabbt.

Formfranska, skinka, ananas och ost var inte dumt. Hos en kompis fick vi ibland mackor med bara ost och jordnötter. Också riktigt gott.
Citera
2023-05-07, 18:27
Medlem
Gör det ibland men då blir det i smörgåsgrillen med två formbröd, smör, ost, skinka, senap och tomat emellan. Smaskigt! Skall ut och fixa två stycken just nu känner jag.
Citera
2023-05-07, 18:27
Medlem
Livssynslurks avatar
Ja, jag var på visit hos pensionärsligan för ett tag sedan, givetvis blev det varma mackor.
Annnansring/senap/skinka eller Räkor/majonnäs/skinka var det som gällde, och visst fan har man kört det i ugnen hemma.
Citera
2023-05-07, 18:31
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Har börjat göra varma mackor som man åt på 80-talet. Det var stort då i många hem. Nu började jag göra denna klassiker som jag glömt bort helt och det smakar asgott. Bättre än pizza.

Gör ni varma mackor från 80-talet? Vad har ni på? Jag har vanligt rostbröd, tomatsåsblandning, oregano, champinioner, skinka, ost och sen in i ugnen. Klart. Kör även med tonfisk istället för skinka. Supergott.
Jag gör ofta. Viktigt med mycket stark sås på!
Citera
2023-05-07, 18:34
Medlem
Har aldrig slutat med att göra dessa delikata mackor
Gör dem både i ugnen och min gamla smörgåsgrill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in