Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Fan, du nojjar ju upp mig ordentligt nu!
Händer det verkligen så mycket skit där om man egentligen bara skall till och från centrala Stockholm nästan varje dag för att arbeta?
Herregud alltså, vi bor i Sverige. Inte i Colombia.
Det händer precis lika mycket skit inne i stan, jag menar, knivdåd och våldtäkter mitt på medborgarplatsen?
Ändå känner sig folk tryggare inne i stan.
Varken Hagsätra, Rågsved eller Högdalen är farliga ställen att bo på. Det enda som kan vara problemet är om man har bil, då det är ganska mycket bilinbrott här.
Jag har bott här i Rågsved i flera år, och aldrig haft några som helst problem. Är tjej och går ofta ute sent på nätterna med hunden.
Är uppvuxen i stan men trivs bättre en bit ut där det finns typ träd och gräs. Lustigt att förorterna kallas betongen när det är inne i stan det är riktig betongfeeling. Jag flyttade från stan för att komma BORT från betongen.
I Rågsved, Hagsätra och Högdalen bor ett gäng barnfamiljer (svenska och utländska), och ett gäng pensionärer. Det är vad du har att vänta. Mer spännande än så är det inte att bo i söderort.
Lyssna inte på folk som har fastnat i att bara upprepa vad andra sagt, lyssna enbart på folk som har egen erfarenhet av att bo i söderort i nutid. Alltså inte för 30 år sen när det faktiskt var ganska illa.
Nuförtiden är det precis som vilken förort som helst här, det är parker och affärer och hundar och barn och gamlingar och bostadsrätter och välvattnade blommor i rabatterna.
Blir du oerhört upprörd av att behöva se folk från andra länder än Sverige, ja då är det kanske inte platsen för dig. Då bör du omedelbart flytta till Saltsjöbaden. Samt söka hjälp hos psykolog för din sköra natur.