Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-22, 21:09
  #1
Medlem
Hejsan1s avatar
Hej,
summerning av min fråga:
finns det något tredjepartsprogram eller liknande lösning som gör att jag kan kontrollera Youtube-klipp bättre med snabbknappar (undvika för långa hopp när man spolar)?

Det är så att jag tränar mycket på mitt digitalpiano framför Youtube-klipp med instruktioner, vilket involverar väldigt mycket spola tillbaka, spela upp, repetera då det är svårt att få grepp om vissa saker på första försöket. Jag vill då lätt kunna spola tillbaka, och det går ju med piltangenterna, men problemet är att den alltid spolar 10% av klippet, vilket ofta inte blir dit man vill ha det. Jag undrar om ni har någon kreativ lösning på detta problem! Det optimala skulle ju va om den spolade tillbaka medan man höll inne bakåtknappen, eller att man kunde bestämma hur mycket den spolade. Jag använder ibland Xpadder (emulerar keyboard) för att använda min Xbox 360 dosa via receiver för att spola klippen, på så sätt får man en slags fjärrkontroll.. detta ska dock inte ha nån betydelse på eventuella lösningar.. usch nu förvirrar jag folk igen märker jag, ska va tyst
2010-07-22, 21:13
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/t1010451

Din fråga ställs i den officiella YouTube-tråden.

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback