Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-22, 13:31
  #1
Avstängd
shakademuss avatar
Jag undrar varför är ni svennar så otacksamma mot blattar?

Som jag berättat tidigare gör jag ofta civilkurage, jag brukar ingripa om nått inte stämmer

Igår natt när jag va på¨väg kom hem, så ser jag ett gäng blattar på typ 9 pers, dom höll på tjaffsa med en ensam svenne vid övergångsstället där jag bor i sollentuna.

Svennen hade cykel och tydligen hade blattarna gjort punktering på hans cykel så han kunde inte cykla iväg, så när jag kommer och ser detta bråk/tjaffs så ingriper jag förtåss och säger va fan blattarna sysslar med, osv, dom säger att det var svennen som bråka först men så var nog inte fallet. blattarna var agresiva dom hade även orfilat svennen om jag fatta det rätt.

viilket fall så ber jag dom dra och det gör dom, och svennen helt plötsligt får luft och skriker på blattarna han ska anmäla dom osv,, innan jag var och ingrep var han typ en looser, men när jag var brevid han börjar han skrika massa skit som att han kände sig säkert när jag var där.

Så medans jag går säger åt svennen att han ska sticka så det inte blir mer tjaffs, och han börjar följa efter mig och säger hur ,mycket han hatar dom osv,

Men nu undrar jag varför inte han ens säger TACK för att jag hjälpte han??? hade jag inte varit där hade dom även rånat han kanske huggit han vem vet???

Han ska fan va glad jag hjälpte honom!

Fan nästa gång tänker jag inte hjälpa nån som behöver hjälp, trött på ingripa i onödan. Men då får jag nog ocklså skit igen för att jag inte hjälpte han! blir en jobbig dilemma.

Hjälp mig istället nu.

va säger ni själva?
Citera
2010-07-22, 13:34
  #2
Avstängd
ponnis avatar
Jag tycker att du ska fortsätta med det du gör för det låter riktigt ädelt .
Citera
2010-07-22, 13:34
  #3
Medlem
Snabb fråga är du svensk ?
Citera
2010-07-22, 13:34
  #4
Medlem
Blüchers avatar
Because he's the hero Sweden deserves. But not the one it needs right now. And so we'll hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gaurdian. A watchful protector. A dark knight... shakademus.
Citera
2010-07-22, 13:35
  #5
Avstängd
shakademuss avatar
Nej jag är blatte..
Citera
2010-07-22, 13:36
  #6
Medlem
Har sett ett par av dina trådar och inlägg här på sistonde. Du klagar som fan på svenskar, pensionärer och blattar. Är det något du faktiskt gillar förutom dig själv som du tycker är så jävla ädel.

Eller är det bara ett jävla skrik på uppmärksamhet?
Citera
2010-07-22, 13:38
  #7
Medlem
bajskorven3s avatar
Fortsätt hjälp folk, du är en vardagshjälte. Tror att han var en outsider ärligt talat. nästa gång får du säkert minst ett tack om inte mer.
Citera
2010-07-22, 13:38
  #8
Medlem
Var väl inget bra att hjälpa om det var tacksamhet du var ute efter. Ville du hjälpa grabben så lyckades du bra. Nästa gång ngn börjar gapa pga luft för att de nu har support så vänder du dig om och ger honom en örfil och kallar honom blatte innan du sticker. /tycker jag =)
Citera
2010-07-22, 13:38
  #9
Medlem
DrGreenthumbs avatar
För det första kan du sluta med blattarna och svennen?

En svensk är otacksam så är alla det?

Klart han ska anmäla om idioterna har hotat han och punkterat hans cykel, sånt skit ska ingen ta.

Och du ska sluta med "Civilkuraget" för att en kille inte sa tack.

Vet inte hur du tänker egentligen!
Citera
2010-07-22, 13:39
  #10
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Populus
Har sett ett par av dina trådar och inlägg här på sistonde. Du klagar som fan på svenskar, pensionärer och blattar. Är det något du faktiskt gillar förutom dig själv som du tycker är så jävla ädel.

Eller är det bara ett jävla skrik på uppmärksamhet?

Jag kan starta 1000 trådar om hur samhället ser ut i min perspektiv hur illa det verkligen ser ut, men det är nu jag börjat skriva lite då jag verkligen ser hur illa bemött man blir,
Citera
2010-07-22, 13:42
  #11
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
För det första kan du sluta med blattarna och svennen?

En svensk är otacksam så är alla det?

Klart han ska anmäla om idioterna har hotat han och punkterat hans cykel, sånt skit ska ingen ta.

Och du ska sluta med "Civilkuraget" för att en kille inte sa tack.

Vet inte hur du tänker egentligen!

Jag är inte direkt ute efter en tack, det var nu jag tänkte på det att jag sällan får ett tack då hjälpt många gånger, och igår kom en frågetecken från ingenstans som sa typ

"är det nån som har tackat dig för det du gör? du behöver inte ingripa om du inte vill"
Citera
2010-07-22, 13:44
  #12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Nej jag är blatte..

Blatte hit och Blatte ditt.. Svennar hit Svennar ditt... Jävla trams säger jag

Agera och hjälpa människor ska man alltid göra.. Sedan att det var kulturberikare som förstör och grupperar sig är inget ovanligt..

Att du som huding ställer upp, det ska du ha cred för
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback