Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-20, 14:37
  #1
Medlem
Creepy24s avatar
Så jag var hos min läkare idag angående mina sömnproblem som jag tog upp i min andra topic .. har bett om att jag vill ha Imovane för Min mor äter denna och har själv provat och det funkar väldigt bra på mig

Det ända jag fick utskrivet var Atarax Denna medicin är rena skräpet och hjälper absolut inte mot mina sömn besvär.
Hur i helvete kan dagens läkare vara så här dumma i huvet ? vill dom att folk ska gå och må dålig kanske till och med ta Självmord ??

Aja tyckte iallafall detta var förnedrande att min läkare skrivet ut sån här skit. Hur fan ska man göra för att få ut det man vill ??
2010-07-20, 14:43
  #2
Medlem
Nästan ALLA läkare skriver ut icke beroendeframkallande meds först. Been there my friend. Tog mig cirkus 8 månader att jobba mig upp till Flunitrazepam.

Gå tillbaka till läkaren i övermorgon och säg att detta fungerar ju fan inte. Du kommer förmodligen få någon annan antihistamin då, förmodligen Theralen. Gå tillbaka till läkaren efter några dagar och klaga som fan, tabletterna som skrivs ut fungerar inte och ditt jobb spolas ner i vasken för att du inte kan prestera så som du brukar när du bara har fått 4-5 timmars sömn.
Efter detta så kommer förmodligen Imovane eller Stilnoct, får du det inte så byt läkare och klaga hos denne.
Nöjer du dig inte med Zopiklon eller Zolpidem så får du jobba kan jag säga dig. Du kan PMa för att få mer info angående hur jag gjorde min resa från Atarax till Flunitrazepam.
2010-07-20, 14:45
  #3
Medlem
Lime-Limes avatar
Gå tillbaka. Säga att det inte funkar. Pröva igen. Eventuellt byta läkare. Privatläkare sägs vara generösa.
2010-07-20, 14:45
  #4
Avstängd
surreal.thiss avatar
Att du lägger tråden i drog.-forumet och inte i medicin och hälsa säger en del. Det verkar vara en vettig doktor du har, försök att behålla honom.
2010-07-20, 14:49
  #5
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
Gå tillbaka. Säga att det inte funkar. Pröva igen. Eventuellt byta läkare. Privatläkare sägs vara generösa.

Jepp Ska byta läkare imorgon..
2010-07-20, 14:52
  #6
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
Gå tillbaka. Säga att det inte funkar. Pröva igen. Eventuellt byta läkare. Privatläkare sägs vara generösa.

Privat läkare kan vara enormt generösa när det gäller att skriva ut
Problemet är att hitta dessa läkare
2010-07-20, 15:37
  #7
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Så jag var hos min läkare idag angående mina sömnproblem som jag tog upp i min andra topic .. har bett om att jag vill ha Imovane för Min mor äter denna och har själv provat och det funkar väldigt bra på mig

Det ända jag fick utskrivet var Atarax Denna medicin är rena skräpet och hjälper absolut inte mot mina sömn besvär.
Hur i helvete kan dagens läkare vara så här dumma i huvet ? vill dom att folk ska gå och må dålig kanske till och med ta Självmord ??

Aja tyckte iallafall detta var förnedrande att min läkare skrivet ut sån här skit. Hur fan ska man göra för att få ut det man vill ??


Är man i den svängen att man behöver benso gör man smartast att fort som fan inse att läkare suger kuk!
2010-07-20, 20:31
  #8
Avstängd
Q3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Så jag var hos min läkare idag angående mina sömnproblem som jag tog upp i min andra topic .. har bett om att jag vill ha Imovane för Min mor äter denna och har själv provat och det funkar väldigt bra på mig

Det ända jag fick utskrivet var Atarax Denna medicin är rena skräpet och hjälper absolut inte mot mina sömn besvär.
Hur i helvete kan dagens läkare vara så här dumma i huvet ? vill dom att folk ska gå och må dålig kanske till och med ta Självmord ??

Aja tyckte iallafall detta var förnedrande att min läkare skrivet ut sån här skit. Hur fan ska man göra för att få ut det man vill ??


Du har så fel. Va idag hos min läkare,och han skrev ut 900tabletter.
400 ikto2, 400xanor 2mg /stavar), samt 200st imovane för sömn. Allt för en kanon summa
2010-07-20, 20:35
  #9
Avstängd
Mr.Sölves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q3
Du har så fel. Va idag hos min läkare,och han skrev ut 900tabletter.
400 ikto2, 400xanor 2mg /stavar), samt 200st imovane för sömn. Allt för en kanon summa


Det gäller bara att hitta dessa guldgruvor, och det gör man inte hos landstingets anställda.

Hur mycket fick du betala för recepten? Nyfiken.
__________________
Senast redigerad av Mr.Sölve 2010-07-20 kl. 20:41.
2010-07-20, 20:39
  #10
Avstängd
Q3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
Det gäller bara att hitta dessa guldgruvor, och det gör man nog inte hos landstingets anställda.

Hur mycket fick du betala för recepten? Nyfiken.


klart dom inte finns i landstinget hihihi..

2000kr jämt och nätt,tycker det är super bra pris,sen + på en tusenlapp till,för att ta ut dem typ.
2010-07-20, 21:05
  #11
Avstängd
auto407578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q3
klart dom inte finns i landstinget hihihi..

2000kr jämt och nätt,tycker det är super bra pris,sen + på en tusenlapp till,för att ta ut dem typ.

HAHA jag får allt mitt helt gratis, behöver inte betala läkaren ett skit.
Dessutom behöver jag bara ringa och "beställa" och sen hämta ut på apoteket.
Betalar bara 1800kr om året som är högkostandsskyddet.
Mitt pris e bäst alltså är jag coolast.

Mvh
2010-07-20, 21:17
  #12
Avstängd
Q3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
HAHA jag får allt mitt helt gratis, behöver inte betala läkaren ett skit.
Dessutom behöver jag bara ringa och "beställa" och sen hämta ut på apoteket.
Betalar bara 1800kr om året som är högkostandsskyddet.
Mitt pris e bäst alltså är jag coolast.

Mvh


Tror knappt du får ut samma mängder som jag,dumhuvud
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback