Blev han överkörd av en slump eller var det typ CIA? Blev Adam skjuten av han engelsmannen från hotellet?
Tror det var CIA på båda men har inte kollat runt så mycket, finns säkert andra teorier. Lang var ju bara en marionett och CIA visste att det fanns något skadligt för dom i hans memoarer.
Vilken tråkig film, såg bara klart den för att betyget på imdb gjorde att jag antog att den skulle bli bättre.
Att slutet hade en liten cool twist hjälpte knappt eftersom man inte brydde sig ett jävla piss om vad som skulle hända i filmen då den var så trååååkig. Brukar inte tycka att långsamma filmer automatiskt är dåliga, men fyfan.
Håller med TS. Dock såg jag den på bio, som förmodligen gjorde den lite bättre. Jag har även en liten kärlek för Ewan McGregor som höjde filmen en hel del.
Okej film. Synd bara att jag löste sista twisten långt innan jag skulle.
Redan när hon sade att allt var bra förr då han följde hennes advice och nu är allt fucked up. Detta + att han utmålades som en skådespelare och karismatisk person (dvs lättmanipulerad) gjorde att jag förstod att hon var cia-agenten.
Okej film. Synd bara att jag löste sista twisten långt innan jag skulle.
Redan när hon sade att allt var bra förr då han följde hennes advice och nu är allt fucked up. Detta + att han utmålades som en skådespelare och karismatisk person (dvs lättmanipulerad) gjorde att jag förstod att hon var cia-agenten.
Det var alltså så att Adam lyssnade mycket på CIA-frugan som sa åt honom vad han skulle göra osv.?
Det var alltså så att Adam lyssnade mycket på CIA-frugan som sa åt honom vad han skulle göra osv.?
Ja så tolkade jag det. Han där gamla farbrorn som var cia agent var hennes recruiter i Oxford. Hon flörtade sen in sig med den karismatiske Lang. Han berättar ju att hon var den politiskt intresserade egentligen.
Ghosten snuddar ju vid massa tillfällen vid frågeställningar som man inte får svar på, tex han frågar om varför hon aldrig velat bli en riktigt politiker själv om hon var så intresserad vilket hon direkt blir förbannad och kastar ur sig varför han inte vill bli en riktigt författare.
Jag tolkade det som att CIA var med och drog i trådarna när Lang dog. Han där vars son dog i Irak var ju mördaren, men jag fick känslan att det var CIA relaterat. Lang var ju bara en lös tråd nu. CIA dödar ju ghosten i slutet också.
Riktigt spännande rulle, en sån som man tänker på lång tid efteråt. Jag skiter i om Polanski är anklagad för att ha satt en minderårig brud, han är ett geni.
Jag tyckte slutet var lite trist, mest för att det var ett ganska uppenbart avslut. I stort gillade jag filmen, mycket på grund av de grå och regniga miljöerna. McGregor gjorde som alltid en bra roll, tycker jag.
Jag har alltid haft svårt för Polanskis personregi. Alla skådisar pratar på ett konstigt teatraliskt sätt, och gör konstiga rörelser och talar lustigt. Nästan som om han till punkt och pricka säger när de ska lyfta handen och när de ska vända huvudet. I The Ghost Writer är det väldigt tydligt genom hela filmen, men i synnerhet när Brosnan ska intervjuas första gången och pratar politik.
Tänkte också på det genom filmen. Identifierade det bara som dåligt skådespel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!