• 1
  • 2
2010-07-19, 18:42
Medlem
Zaxxons avatar
Polanski är en av mina favoritregissörer. En riktig hejare på filmer inom mystery-genren. Jag hade faktiskt inte så stora förväntningar om denna film, och blev därmed inte besviken på det hela.

Väldigt trist story må jag säga. Fick spola tebax ett antal gånger då jag plötsligt började tänka på andra saker. Det saknades den där Polanski-spänningen i nästan hela filmen, dock så repa den sig mot slutet.

Medhåll eller arkebusering?

6/10.
Senast redigerad av Zaxxon 2010-07-19 kl. 18:48.
Citera
2010-07-19, 19:01
Medlem
sp1rits avatar
Tråkigt att höra, tänkte jag skulle se den nån av de närmaste dagarna. Blev nästan lite avskräckt nu men ska ändock försöka mig på den.
Återkommer med synpunkter
Citera
2010-07-19, 20:02
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Tråkigt att höra, tänkte jag skulle se den nån av de närmaste dagarna. Blev nästan lite avskräckt nu men ska ändock försöka mig på den.
Återkommer med synpunkter
Nä, bli inte avskräckt. Tycker den är klart sevärd. Jag kanske är en gnutta hård i orden (en gnutta då ), eftersom Polanski är en favorit. Men som sagt, den där typiska mysteriestämningen som fångar en till fullo saknades. Iaf. för min del.
Citera
2010-07-19, 20:09
Medlem
Oj ! Jag kände inte alls som TS. Jag hade ganska höga förväntningar efter att de hypat rullen på jobbet, men jag blev inte besviken ! Tyckte den var spännande och den höll mig intresserad hela vägen igenom, jag lyckades med att inte tänka för mycket utan bara följa med i filmen och få reda på saker och ting när det var meningen !

Tycker absolut att folk borde se den, en av mina favoriter det här året hittills !
Citera
2010-07-19, 20:57
Bannlyst
Gillade inte slutet, det hade varit en så långsam stämning i hela filmen så man hoppades på svar i slutet inte bara som det blev.
Citera
2010-07-20, 01:51
Medlem
Ciprianis avatar
Jag hade varken låga eller höga förväntningar, men jag insåg rätt tidigt i filmen att jag gillade den skarpt, och bättre blev det. En riktigt bra film helt enkelt! 8,5/10 från mig.
Citera
2010-07-20, 15:52
Medlem
Squalos avatar
Jag har sett den och tyckte den var helt OK. Såg den igår och då hade jag inte rätt sinnesstämning för den riktigt... (Man borde vara mer avslappnad. Satt också och spolade tillbaka en del.)

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Hade inga förväntningar alls, utan såg den mest för Olivia Williams kanske...

Å ena sidan en film man kan glömma rätt snabbt, å andra sidan en film som tåls att ses om rätt snart.

Jag kan tänka mig att ge den 7/10. 7.5 kanske...
Citera
2010-07-20, 23:36
Medlem
VanNostrands avatar
Mumma, den här gillade jag. Jag har sett en hel del actionfilmer på sistone så den här thrillern var precis vad som behövdes för att bryta av. Bra skådespeleri och en stämning som höll en hög och jämn nivå ända till "the bitter end". Rekommenderas. Den får 8 av 10 vindsvepta stränder.
Citera
2010-07-21, 01:16
Medlem
MrOaikis avatar
Jag har alltid haft svårt för Polanskis personregi. Alla skådisar pratar på ett konstigt teatraliskt sätt, och gör konstiga rörelser och talar lustigt. Nästan som om han till punkt och pricka säger när de ska lyfta handen och när de ska vända huvudet. I The Ghost Writer är det väldigt tydligt genom hela filmen, men i synnerhet när Brosnan ska intervjuas första gången och pratar politik.
Citera
2010-07-21, 01:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
I The Ghost Writer är det väldigt tydligt genom hela filmen, men i synnerhet när Brosnan ska intervjuas första gången och pratar politik.

Lade märke till det likaså, kändes väldigt tillgjort precis som många andra segment i filmen.
Citera
2010-07-21, 01:28
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lade märke till det likaså, kändes väldigt tillgjort precis som många andra segment i filmen.

Det gäller som sagt alla hans filmer. Titta t.ex. på 05:50 och framåt i ett klipp från Bitter Moon (http://www.youtube.com/watch?v=3V1kdpLgfP8). Hugh Grant som alltid brukar vara så rolig, och naturlig, är här stel som en pinne.
Citera
2010-07-22, 00:33
Medlem
Tycker filmen var bra och spännande, välspelad. Gillade den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in