Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har alltid haft svårt för Polanskis personregi. Alla skådisar pratar på ett konstigt teatraliskt sätt, och gör konstiga rörelser och talar lustigt. Nästan som om han till punkt och pricka säger när de ska lyfta handen och när de ska vända huvudet. I The Ghost Writer är det väldigt tydligt genom hela filmen, men i synnerhet när Brosnan ska intervjuas första gången och pratar politik.
Jag tycker det är ganska skönt, ger en liten noir-känsla, ex. Depp och Langella i Ninth Gate. I "The Ghost Writer" var det inget jag direkt reagerade på eller fann störande, speciellt inte med Brosnan, som man verkligen sett otal gånger i den typen av rollspel (Remington Steele, Bond, etc.).
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det gäller som sagt alla hans filmer. Titta t.ex. på 05:50 och framåt i ett klipp från Bitter Moon (
http://www.youtube.com/watch?v=3V1kdpLgfP8).
Hugh Grant som alltid brukar vara så rolig, och naturlig, är här stel som en pinne.
Hugh Grant rolig och naturlig, hur kom du fram till det? Han är ju om någon den som är typiskt britt-stel.

Den som gör scenen teatralisk är Emanuelle, pga. hon är en halvdan skådis (och får vad med och leka pga. hon är Romans brutta).