2010-07-22, 00:41
Medlem
Continental Ops avatar
fan den här va bra! grymt skönt klassiskt anslag och intrig, nåt så ovanligt som en alltigenom lyckad polanski-film
Citera
2010-07-22, 09:30
Medlem
Grymt bra film.

Älskade verkligen stämningen och atmosfären.
Citera
2010-07-22, 14:06
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag har alltid haft svårt för Polanskis personregi. Alla skådisar pratar på ett konstigt teatraliskt sätt, och gör konstiga rörelser och talar lustigt. Nästan som om han till punkt och pricka säger när de ska lyfta handen och när de ska vända huvudet. I The Ghost Writer är det väldigt tydligt genom hela filmen, men i synnerhet när Brosnan ska intervjuas första gången och pratar politik.
Jag tycker det är ganska skönt, ger en liten noir-känsla, ex. Depp och Langella i Ninth Gate. I "The Ghost Writer" var det inget jag direkt reagerade på eller fann störande, speciellt inte med Brosnan, som man verkligen sett otal gånger i den typen av rollspel (Remington Steele, Bond, etc.).

Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det gäller som sagt alla hans filmer. Titta t.ex. på 05:50 och framåt i ett klipp från Bitter Moon (http://www.youtube.com/watch?v=3V1kdpLgfP8). Hugh Grant som alltid brukar vara så rolig, och naturlig, är här stel som en pinne.
Hugh Grant rolig och naturlig, hur kom du fram till det? Han är ju om någon den som är typiskt britt-stel. Den som gör scenen teatralisk är Emanuelle, pga. hon är en halvdan skådis (och får vad med och leka pga. hon är Romans brutta).
Senast redigerad av Zaxxon 2010-07-22 kl. 14:25.
Citera
2010-08-02, 12:06
Medlem
plagueiss avatar
Kan någon förklara detta?

Senast redigerad av plagueis 2010-08-02 kl. 12:11.
Citera
2010-08-02, 12:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Kan någon förklara detta?

Ja....

Citera
2010-08-02, 12:25
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja....

Senast redigerad av plagueis 2010-08-02 kl. 12:57.
Citera
2010-08-03, 01:26
Medlem
wernblom88s avatar
Så underbart att se en ny film som levererar. Roman är mästare att få ut så mycket av vad man kan tro är en ganska enkel historia vid första anblicken. Men filmen bara växer och växer och blir tätare och tätare i sann polanski stil. Aningen bättre än The Ninth Gate (som jag också älskade) som jag tycker man kan jämföra The Ghost Writer med, två personer som söker efter något som blir så mycket större än de trott från början.
Om Polanski släpper en sådan här bra thriller vart femte år eller något blir jag lycklig. Hoppas verkligen att han har något nytt projekt på gång. Detta är en otroligt bra film med ett grymt manus. Vart så besviken på Inception, här ser man klassen på en legendarisk regissör och en bra men överskattad spoling som Nolan
Senast redigerad av wernblom88 2010-08-03 kl. 01:29.
Citera
2010-08-04, 18:20
Medlem
lajjjbans avatar

...men lite skön stämning väger upp och den får 5/10.
Citera
2010-08-04, 19:45
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban

...men lite skön stämning väger upp och den får 5/10.

Citera
2010-08-04, 21:31
Medlem
Oliveiras avatar
Jag tycker The ghost writer är något, i dessa tider, så ovanligt som ett gediget hantverk. En film som inte förlitar sig på simpla effekter (vare sig narrativa eller visuella) utan med säker hand går framåt med fullt förtroende för materialet. Polanskis bästa film på länge vilket inte säger så mycket med tanke på Jättekalkoner som "The ninth gate" och annat.
Citera
2010-08-06, 02:10
Medlem
Kesslers avatar
Såg den nyss 8/10 tyckte den var jävligt bra även om jag hade lite svårt att hänga med och ska nog se den igen och försöka koppla allt.

Som sagt tyckte den var lite krånglig (kan iofs. bero på min trötthet just nu) men tycker det är konstigt att jag inte hört talas om filmen tidigare och att den inte verkar vara så populär för den var jävligt bra. En sån där film som är seg, fast på ett bra sätt.

Slutet:
Citera
2010-08-06, 02:38
Medlem
wernblom88s avatar
oj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem